Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor oppgraderer linjene, IGJEN!


Anbefalte innlegg

Om dette har blitt lagt ut før, så skader det ikke å si det igjen :p

 

Telenor øker hastigetene igjen, nye kunder (mener det er ifra 1. nov) får innen nyttår oppgradert linjene, samt lavere pris på iallefall den nest høyeste hastigheten.

 

For oss som inngikk avtalen før 1. nov, så vil oppgraderingen gradvis skje etter nyttår..

 

Hastigheter (ta med en klype salt da jeg ikke husker alt, men mener dette skal stemme gnske bra...):

Ny linje (old news) 700/100

1000/200 -> 1500/200 (klype salt, kan hende økningen var større, mener prisen er den samme, om ikke litt lavere)

2000/300 -> 3000/400 (lavere pris, tror dette var 399,-mnd, hastigheten mener jeg stemmer, muligens 3500/400)

4000/400 -> 6000/500 (samme pris, Denne er jeg sikker på, da jeg har 4000/400 selv og fikk dette brent inn på netthinna mi)

 

Fikk vite dette via epost fra telenorforhandler som kom i går (15.11)

 

Dette er ikke bullshit, om jeg har muligheten, så skal jeg sendt PDF fila til meg i morgen og legge ut det som er relevant for privatkunder på kveldstid/natt.

Er en del som kunder ikke skal vite som står der...

 

Oh joy! Blir 6000/500 på meg etter nyttår!

 

EDIT: Bilder fra post 57-59 i denne tråden

Endret av BrAtTeRn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hælvette...

 

Sorry for den...

 

Jaja, slik man får i fleisen for å ikke lese ordntlig... Skal skrive ut PDF'en og lese nøye igjennom den...

 

Slett/steng om du vil, men finner jeg ut at dette gjelder privat også, da blir det på han igjen :)

 

*føleseglittdum*

 

Edit: men prisene mener jeg stemmer... Er ikke disse vel lave for å gjelde bedriftsmarkedet? *just a thought*

 

I'll be back! (ikke steng helt enda ;) )

Endret av BrAtTeRn
Lenke til kommentar

Da har jeg funnet ut litt mer. Den nye avtalen skal være tilgjengelig 1. desember som sagt tidligere.

 

Operatørprisene var tidligere:

4864 / 512 ... 270

3616 / 448 ... 260

2464 / 384 ... 235

1248 / 256 ... 215

864 / 128 ... 205

480 / 128 ... 200

Dette forutsetter Telefon og at tilknytningen for operatøren er via "BAP".

 

De nye prisene er som følger:

7232 / 640 ... 260

6080 / 512 ... 250

4864 / 512 ... 240

3616 / 448 ... 230

2464 / 384 ... 220

1856 / 384 ... 215

1248 / 256 ... 210

864 / 192 .. 205

480 / 128 ... 200

 

Som vi da ser vil 7232 bli billigere enn dagens 4864.

Lenke til kommentar

1 stk Hipp hurra til statsbudsjettet (som lovte billiger og bedre bredbånd til folket!)

Fortsatt mye dritt i det statsbudsjettet, men 1 lyspunkt er bedre enn ingen ;)

 

Men de prisene du kommer med, hvor er de ifra?

De hastighetene kommer ikke fra telenor iallefall..

Endret av BrAtTeRn
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Min erfaring er svært negativ med denne "oppgraderingen".

Intensjonen er selvsagt god, men betenk at dette også kan ansees som "panikk-aksjon" for å demme opp for eventuell kundeflukt over til bredbånd-leverandører..

Det jeg har opplevd etter å ha blitt "oppgradert" grenser til det skandaløse mht. kundebehandling..

Jeg har ett hjemmekontor....som naturlig nok må være 24/7-stabilt mht. "oppetid".

Torsdag 9/11 mottok jeg ett brev om at linja mi skulle oppgraderes 8/11 (natt til 9/11).. Litt seint kanskje å få beskjed etter at "oppgradering" var utført?

Og riktignok... ikke sync.. ingen oppkobling..

Dette ble oppdaget torsdag ettermiddag da jeg kom på hjemmkontor..

Ringte kundeservice (jeg er nå DRIIITLEI telenors automatiske telefonsvarer og etterfølgende ventetid!).. og fikk etterhvert beskjed om at de intet kunne gjøre..

Alle linjer var flyttet over til ny DSLAM'er.. og det var det.. Vedkommende mer enn antydet at det var feil på min side.. dvs. oppkobling i huset/kontoert..

Å forklare at dette hadde fungert uten stopp i over 2 år var nytteløst..

Purret fredag.. samme runde.. og nå litt beklagelse over at jeg ikke ville påregne noe nett før tidligst mandag...

Vel.. søndag kveld hadde jeg SYNC/linje noen timer (på 720/500??), men det falt ut like etterpå..

På'n igjen på mandag.. nå noe mer frustret på telefon.. og fikk denne gang en oppegående kundekonsulent på tråden..

Vedkommende skyldte på Alcatel Speedtouch modem som ikke tålte hastighetsøkning noe jeg stilte spørsmålstegn med da jeg har samme utsytr koblet opp i ett annet hus (mottatt på samme tidspunkt som utstyr til hjemmekontor). Her har jeg forvørig nå 4Mbit som fungerer upåklagelig.

MEN!

Jeg har IKKE bedt om oppgradering..

Jeg må ha 100% stabil oppkobling/trafikk på hjemmekontor.

Og det holder rett og slett ikke Telenor å ikke hverken ha teknikere/montører parat til å *prompte* utbedre feil/problemer som uvergelig vil oppstå ved en slik oppgradering..

Det er mange gamle linjer/dårlige forhold i dette nettet som de overhodet ikke har full oversikt over..(kan det se ut som).

Først idag ser det ut til at noen har klart å koble/rette slik at jeg nå har stabil oppkobling til "gammel" hastighet (720/128).

Under hele prosessen har jeg ikke mottatt annet enn SMS fra 145 om at "arbeid pågar".. "feilen er nå utbedret" ... UTEN AT DE EN ENESTE GANG HAR SJEKKET LINJE/UTSYTR HOS MEG. UTROLIG DÅRLIG TELENOR! (ja.. dette ble mye Capc-lock og altfor mange utropstegn..)

Jeg er glad jeg kan kvitte meg med Telenor som leverandør om kort tid da bredbånd bygges ut i disse dager (der jeg bor).

 

PS.

Ikke tro at du får de hastigheter som oppgis over en kobbertråd delt med x antall andre brukere.. og som kanskje ble montert en gang på 50-tallet..(eller enda lenger tilbake i tid).

Telenor må eventuelt nå ansette noen av alle de montørene de har sparket.. for å starte utbygging til fibernett.. istedetfor å styre fakturerings-systemer for å melke kroner av en investering som ble gjort i det forrige århundre.

 

Puuh.. det var kanskje litt mye frustrasjon som kom ut her...

:blush:

Lenke til kommentar

Hva er "BAP"?

Vil denne oppgraderingen komme oss "vanlige" telenor brukere til gode.

i dag betaler jeg 549 for 4000/500 linje.vil denne bli billigere?

 

 

 

 

 

Da har jeg funnet ut litt mer. Den nye avtalen skal være tilgjengelig 1. desember som sagt tidligere.

 

Operatørprisene var tidligere:

4864 / 512 ... 270

3616 / 448 ... 260

2464 / 384 ... 235

1248 / 256 ... 215

864 / 128 ...  205

480 / 128 ...  200

Dette forutsetter Telefon og at tilknytningen for operatøren er via "BAP".

 

De nye prisene er som følger:

7232 / 640  ...  260

6080 / 512  ...  250

4864 / 512 ...  240

3616 / 448 ...  230

2464 / 384 ...  220

1856 / 384  ...  215

1248 / 256 ...  210

864 / 192  ..  205

480 / 128  ...  200

 

Som vi da ser vil 7232 bli billigere enn dagens 4864.

5160849[/snapback]

Lenke til kommentar
1 stk Hipp hurra til statsbudsjettet (som lovte billiger og bedre bredbånd til folket!)

Fortsatt mye dritt i det statsbudsjettet, men 1 lyspunkt er bedre enn ingen ;)

5160852[/snapback]

 

Håper dette var ironisk?

De grønnerøde snakker i store ord om mye men sålangt har den enorme bredbåndsatsningen de snakket om kokt ned til en mindre sum for og utrede tingenes tilstand, dessuten ser det ut til at de legger definisjonen såpass lavt at dagens xDSL fint dekker kravene.

Lenke til kommentar

dette har vært ute på jara i over to uker nå XD

 

i tillegg til økt hastighet på vanlig ADSL, vil også DSLAM oppgraderingen føre til lansering av ADSL2+ i en større del av landet.. via jara selvfølgelig (som jo betyr at det er via telenor..)

 

dette kan jo tyde på at Telenor kunder snart ikke bare vil få en økning i tilgjengelige hastigheter og fall i prisen på de gamle hastighetene (for å holde seg på markedet), men at de også snart (lanserings datoen er utsatt fra 23. november til ubestemt tid, men antakelig før jul) vil få tilbud om ADSL2+

 

ADSL2+ linjene som jara gjør tilgjengelig til sine kunder er som følger:

24000 kbit/s

14432 kbit/s

9600 kbit/s

 

så det er jo bare å håpe at telenor vil utnytte dette max, og gi sine kunder en jævelig stor bit av den kaka..

Lenke til kommentar
Jeg har ett hjemmekontor....som naturlig nok må være 24/7-stabilt mht. "oppetid".

Torsdag 9/11 mottok jeg ett brev om at linja mi skulle oppgraderes 8/11 (natt til 9/11).. Litt seint kanskje å få beskjed etter at "oppgradering" var utført?

Og riktignok... ikke sync.. ingen oppkobling..

Dette ble oppdaget torsdag ettermiddag da jeg kom på hjemmkontor..

Ringte kundeservice (jeg er nå DRIIITLEI telenors automatiske telefonsvarer og etterfølgende ventetid!).. og fikk etterhvert beskjed om at de intet kunne gjøre..

Alle linjer var flyttet over til ny DSLAM'er.. og det var det.. Vedkommende mer enn antydet at det var feil på min side.. dvs. oppkobling i huset/kontoert..

Å forklare at dette hadde fungert uten stopp i over 2 år var nytteløst..

Purret fredag.. samme runde.. og nå litt beklagelse over at jeg ikke ville påregne noe nett før tidligst mandag...

Vel.. søndag kveld hadde jeg SYNC/linje noen timer (på 720/500??), men det falt ut like etterpå..

På'n igjen på mandag.. nå noe mer frustret på telefon.. og fikk denne gang en oppegående kundekonsulent på tråden..

Vedkommende skyldte på Alcatel Speedtouch modem som ikke tålte hastighetsøkning noe jeg stilte spørsmålstegn med da jeg har samme utsytr koblet opp i ett annet hus (mottatt på samme tidspunkt som utstyr til hjemmekontor). Her har jeg forvørig nå 4Mbit som fungerer upåklagelig.

MEN!

Jeg har IKKE bedt om oppgradering..

Jeg må ha 100% stabil oppkobling/trafikk på hjemmekontor.

Og det holder rett og slett ikke Telenor å ikke hverken ha teknikere/montører parat til å *prompte* utbedre feil/problemer som uvergelig vil oppstå ved en slik oppgradering..

5160859[/snapback]

 

Dersom man er avhengig av 24/7 oppetid sitter man ikke med et ADSL Privat abonnement. Konsumentprodukter har ikke øyeblikket på-stedet-service, og man betaler heller ikke for en slik tjeneste med privatabonnement. Det er en grunn til at bedriftsabonnement er dyrere.

 

At en linje har fungert i 2 år utelukker heller ikke at det meget godt kan være feil på ditt hjemmeutstyr. Slikt undersøkes før man sender ut en montør/tekniker, hvertfall på konsumentabonnement. Dette gjøres ene og alene fordi man ikke betaler for øyeblikket på-stedet-service.

 

Oppgraderingen ble varslet offentlig i god tid før noe av arbeidet startet. Dersom du ikke ønsket noen slik oppgradering, kunne du lett ha sagt fra. Det ble tydelig opplyst at samtlige kunder kom til å få økning i hastigheten.

Lenke til kommentar
dette kan jo tyde på at Telenor kunder snart ikke bare vil få en økning i tilgjengelige hastigheter og fall i prisen på de gamle hastighetene (for å holde seg på markedet), men at de også snart (lanserings datoen er utsatt fra 23. november til ubestemt tid, men antakelig før jul) vil få tilbud om ADSL2+

 

ADSL2+ linjene som jara gjør tilgjengelig til sine kunder er som følger:

24000 kbit/s

14432 kbit/s

9600 kbit/s

 

så det er jo bare å håpe at telenor vil utnytte dette max, og gi sine kunder en jævelig stor bit av den kaka..

5161078[/snapback]

 

Får håpe på ADSL2+ og "3i1" abbonemang, altså bredbåndstv-internett og telefoni (telefoni har jeg ikke bruk for, men TV hadde vært digg) :hmm: Kapasiteten på sentralen der jeg sitter har vært sprengt en stund, så er lov å hope, dog, jeg bor jo ikke akkurat i sentral-oslo, så jeg tviler på at jeg får ADSL2+ før om tidligst 1 1/2 år..... :hrm:

Lenke til kommentar

Oppgraderingen ble varslet offentlig i god tid før noe av arbeidet startet. Dersom du ikke ønsket noen slik oppgradering, kunne du lett ha sagt fra. Det ble tydelig opplyst at samtlige kunder kom til å få økning i hastigheten.

5161084[/snapback]

 

Vel, kunden kan da ikke vite om resultatet av oppgraderingen blir død linje, det som er kritikkverdig er jo at Telenor er utrolig trege og trenger svært lang tid for og justere ned linjen igjen, man snakker om over en uke i følge kundeservice.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...