Gå til innhold

Normal temperatur på bærbar?

magnekd

Anbefalte innlegg

Jeg har en Dell 510m, Pentium M 1,7ghz, og lurer litt på hva som er normal temperatur på bærbare pcer. Jeg har på følelsen at min er litt i varmeste laget. Temperaturene stiger jevnt de første 3 timene maskinen står på, og flater ut på disse verdiene:

CPU: ca 52 C

GPU: ca 48 C

RAM: ca 50 C

HDD: ca 50 C

Kabinettet: ca 32 C

Disse temperaturene oppstår uten at prossesoren er under press fra spill eller andre krevende operasjoner.

Pcen står en del i dockingstasjon, men jeg har alltid "skjermen oppe" for at mest mulig varme skal kunne forsvinne den veien også.

Noen synspunkter? :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har bærbar pc og, ikke dell. Men den blir utrolig varm av å ha den på fanget osv.

Jeg fant ett program som heter så mye som....SpeedFan. Da kan du stille inn at viften alltid står på. Da holder den seg veldig godt i god temp.

PC'n bruker ikke spesielt mye mer batteri av den grunn

Lenke til kommentar
Har bærbar pc og, ikke dell. Men den blir utrolig varm av å ha den på fanget osv.

Jeg fant ett program som heter så mye som....SpeedFan. Da kan du stille inn at viften alltid står på. Da holder den seg veldig godt i god temp.

5175423[/snapback]

dette ganske fine programmet ditt. har lastet det ned og, hvordan skru jeg opp viften? har to eller 3 vifter to under og en slags vifte på siden. den ene står på hele tiden, de to andre slår seg på når det er grådig varmt. da er det sånn at vis du holder hånden foran viften brenner du deg.

Lenke til kommentar

5175423[/snapback]

dette ganske fine programmet ditt. har lastet det ned og, hvordan skru jeg opp viften? har to eller 3 vifter to under og en slags vifte på siden. den ene står på hele tiden, de to andre slår seg på når det er grådig varmt. da er det sånn at vis du holder hånden foran viften brenner du deg.

5176337[/snapback]

Det er ikke godt å si, har kun en vifte...

Lenke til kommentar

5175423[/snapback]

Dette er det sammet programmet som jeg bruker. Men jeg får ikke til å styre viftene manuelt!! Noen tips?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...