SilverCRX Skrevet 28. august 2002 Del Skrevet 28. august 2002 Oppsett: Aopen HQ08 tower AthlonXP 1800+ Abit KX7-333 256MB "NoName" PC2700 DDR-Ram 3DBlaster GF4 4200 IBM 75GXP 45GB Harddisk Maxtor 20GB Harddisk (ATA-100) Aopen 52X CD-rom 12X Cd-Brenner (husker ikke merket) Problemstilling: En kamerat av meg har en del problemer med maskinen sin (den beskrevet over). Når man trykker på power-knappen på kabinettet, starter den og stopper etter et par sekunder. Man kan slå på maskinen utallige ganger og det er likedan hver gang. Men - hvis man holder inne reset-knappen etter å ha slått den på, starter den som oftest (men ikke alltid). Har prøvd alt relevant ang. BIOS, flytting av minnebrikker, koblet ut alt utenom det aller mest elementære(for å sjekke om det er for lite strøm) og sjekket alle ledninger etter brudd, evt. kortslutning. Nada. Derfor henvender jeg meg her, i håp om at noen skal ha lignende erfaringer eller i beste fall løsninger. PS! Problemene oppsto først når han satte i nytt HK, pros, minne og skjermkort. Lenke til kommentar
Colin Skrevet 28. august 2002 Del Skrevet 28. august 2002 Prøv med annet skjermkort eller annen cpu. Pål Lenke til kommentar
AldaZar Skrevet 28. august 2002 Del Skrevet 28. august 2002 Høres kanskje ut som det er psu`en som det er noe galt med, Hadde samma problemet en gang, så bytta jeg bare strømforsyninga; Har du prøvd med et annet kabinett? Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 29. august 2002 Forfatter Del Skrevet 29. august 2002 Han bruker 300W PSU, ja. Så dere tror det er strømforsyningen som er herpa? Blir vel noen lapper det... =/ Men - skal teste maskinen med en annen PSU og se da. Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå