Abruzzi Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Har denne scart adapteren og en s-video utgang på datan. Tv`en jeg har har kun scart inngang så det må gjøres på denne måten. Hva mangler jeg og hvordan får jeg bildet på fra pc-skjermen på tv`en? Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 (endret) Du må ha en 3,5mm jack til 2xRCA pluss en S-Videokabel Altså en slik en (dersom det er fra et vanlig lydkort det er snakk om): og en slik en: Endret 15. november 2005 av P-in-P Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 (endret) Jepp! Men pass på at RCA-kontaktene skal være HANNkjønn for å passe inn i scart-adapteren der. Og så må tv'en støtte s-video via scartkontakten. Ikke alle tv'er gjør det. Hvis den gjør det, vil det enten stå "s-video" eller et symbol (en skjerm med en S inni) ved kontakten. (På noen apparater står det faktisk S-VHS i stedet, fordi noen produsenter feilaktig tror at det betyr s-video.) Edit: støtter ikke apparatet ditt s-video (bildet blir svart-hvitt), kan du bruke kompositt i stedet (gir ikke så bra bilde som s-video). Det er en tredje kabel med RCA-kontakter (du har jo hvit og rød fra før til lyden), og de er gule. Alle tv'er støtter kompositt via scart. Det fulgte nok med en overgang med skjermkortet ditt. Endret 15. november 2005 av Vandalen Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 (endret) Kompositt gir langt fra like bra bilde som s-video! Det gjør det i allefall ikke på de 2 TVene her i huset i allefall... Det med at det blir sort/hvit skal en ikke bekymre seg for med mindre en har en svært gammel, eller en svært billig og simpel TV! Endret 15. november 2005 av P-in-P Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Husk at på eldre TV'er får du kanskje ikke plass til den scarten. Et kjent jungeltriks er da å koble den til videoen/ DVD'en. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Det med at det blir sort/hvit skal en ikke bekymre seg for med mindre en har en svært gammel, eller en svært billig og simpel TV! 5160744[/snapback] Man ser jo tråder om slike sort/hvitt problemer flere ganger i uken her. Tror ikke det er så mange som har "svært gammel, eller en svært billig og simpel TV". De fleste SCART kontakter støtter ikke S-Video. Gjelder også helt nye, kurante TVer. F.eks så kan du ha en TV med 3 - 4 SCART kontakter hvor bare en av dem støtter S-Video. Og da får du sort/hvitt når du bruker en slik adapter. Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 16. november 2005 Forfatter Del Skrevet 16. november 2005 (endret) Er det noen nettbutikker som selger det jeg trenger slik at jeg kan bestille det? EDIT: Har en S-video inngang på dvd spilleren så regner med at det går bra da. Endret 16. november 2005 av oleeid Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 EDIT: Har en S-video inngang på dvd spilleren så regner med at det går bra da. 5163296[/snapback] Er det DVD opptaker du har? En DVD spiller har jo ikke noen inngang for noe som helst. Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 16. november 2005 Forfatter Del Skrevet 16. november 2005 Nei det er ikke en opptaker. Kun en vanlig dvd-spiller. Det er en utgang der hvor det står s-video. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Riktig, det er en utgang. Altså det motsatte av en inngang. Ser ikke helt hva du har tenkt å bruke den til for å få koblet PC til TV. Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 17. november 2005 Forfatter Del Skrevet 17. november 2005 Ok. Tokk litt feil jeg da. Men nå har jeg blitt litt svimmel. Hva trenger jeg nå for å kunne overføre bildet fra datan til tv`en? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 (endret) Som sagt, skjermkort->s-videokabel->scartadapter->scartkontakt på TV-en. For å få lyd trenger du en kabel med minijack->2xRCA. De nødvendige kablene finner du hos nærmeste Elkjøp e.l. Hva slags TV har du? Endret 17. november 2005 av Rikky Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 17. november 2005 Forfatter Del Skrevet 17. november 2005 Har en Samsung TV. Lenke til kommentar
wiak Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 det finnes også Compesite, S-video og ingen scart på noen tver Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå