Thor. Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Hvilke harddisker kan maskinen min ha? Hovedkort: asus A8N sli premium kabinett : cooler master centurion 5 og har dere tips til hvilken HD jeg bør velge? krav: stabil, stillegående, gjennomsnittlig datahastighet/ mer Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 skjønte ikke helt den overskriften din men... Du kan bruke alle SATA disker på hovedkortet ditt. Du kan og bruke PATA disker. Det finnes mange gode harddisker på markedet: Seagate, Western Digital, Hitachi, for eksempel. Det er vel Samsung og Seagate som er de stilleste, mens Western Digital's Raptor serie er de med best ytelse. Håper det hjalp litt. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Hk støtter 3,5" disker med Ide, SATA og SATAII grensesnitt. Vet ikke hva du snakker om i tittelen på posten høres ut som HD til bærbare maskiner. Du har en stasjonær. (Du kan selvfølgelig benytte 2,5" disker i stasjonær datamaskin, men du trenger adapter, de koster mer og er ofte tregere.) Vet ikke hva gjennomsnittlig datahastighet er. Vil anbefale en SATA eller SATAII Disk. Hitachi Deskstar T7K250 250 GB S-ATA Eller Samsung SpinPoint P120 250 GB S-ATA Begge har fått meget bra kritikk på tom´s hardware guide. Hitachi var best. Kan kjøres både i SATA og SATAII mode. Du har ikke skrevet hvor stor disk du vil ha så jeg valgte noen i en ok kapasitet/pris/ytelse kategori. Finnes sikkert bedre. Om du bare skal bruke disken til lagring så er det bare å koble de inn i porten om du skal ha operativsystem på dem må du antagelig innstallere SATA drivere før operativsystem. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 15. november 2005 Forfatter Del Skrevet 15. november 2005 stasjonær takk takker for svar. ser ut til at min maskin tar det meste av HDD Lenke til kommentar
Heatseeker Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Kan trygt anbefale den hitachi disken, har 4 av den på samme hk som deg Skulle man bare hatt fler Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 16. november 2005 Forfatter Del Skrevet 16. november 2005 Er SATA 2 disker for salg? Lenke til kommentar
Bansh Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 (endret) Bestilte meg en slik en i går http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=6953 Vil ikke denne passe på mitt Abit av8? Endret 16. november 2005 av Pakkis Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Er SATA 2 disker for salg? 5163051[/snapback] Ja, begge jeg lenket til og flere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå