verwooks Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Når jeg pakker ut store filer fra zip, forsvinner de etter at alt er ferdig pakket ut .. Filen ligger der imens prosessen holder på, men når det er 100%, forsvinner fila. Fila er over 4 giga stor. Jeg tror dette er pga at jeg bruker fat32, brukte NTFS istedenfor? Ere det som er grunnen til problemene? Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Fat 32 støtter ikke filer over 4 GiB. Du må oppgradere til NTFS, som støtter enten 8 GiB eller 16 GiB, jeg husker ikke helt. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 ... NTFS, som støtter enten 8 GiB eller 16 GiB, jeg husker ikke helt. 5160229[/snapback] Du må ha drømt det der. NTFS har ingen slike grenser. http://www.ntfs.com/ntfs_vs_fat.htm Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 15. november 2005 Forfatter Del Skrevet 15. november 2005 (endret) EDIT: Så at det er mulig å ta en konvertering med PQmagic, fra FAT32 til NTFS. Dette skulle være trygt ikke sant? så jeg ikke mister noe. Det hadde vært kjedelig :\ Endret 15. november 2005 av shivac Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Jeg hadde nå aldri stolt på en software løsning til noen hundre kroner til å behandle min data on-the-fly. Jeg kan jo si av erfaring at jeg har gjort den feilen før, riktignok er det en stund siden med en eldre versjon av partition magic men. Som sagt, jeg ville ikke gjort det. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 ganske sikker på at windows har en egen greie for å gjøre om fra fat32 til ntfs. Som nevnt, slik konvertering er aldri sikker, har du data du ikke vil miste må du ta backup eller droppe konverteringen. Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Jeg har konvertert 7-8 disker og aldri mistet noe. Ta en backup og prøv da vel Start, kjør, cmd convert x: /fs:ntfs der x er disken du vil konvertere. Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 15. november 2005 Forfatter Del Skrevet 15. november 2005 Får blå skjerm hvis jeg gjør dette på den ene disken. Selv i PQmagic NO_MORE_IPS_STACKS_AVAILABLE Hjelp! Teite IBM harddisk. Jumper settings står på 16head. Forandre på noe? Måtte starte opp i safe mode og formatere den til FAT32 igjen for å i det hele tatt komme inn i windows uten blåskjerm Lenke til kommentar
BlackH Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Windows har en egen sak som konverterer fra fat32 og over til NTFS uten at man skal miste noen data. Men ingenting er helt sikkert i dataverdenen, og backup er å foretrekke. c:\windows\system32\convert.exe Kan kjøres fra kommandolinjen med kommandoen convert c: /fs:ntfs (om stasjon C er den som skal konverteres) Ellers finnes det sikkert valg for å konvertere om man høyreklikker på disken i windows og sjekker litt rundt der. Bare husk at det er veldig enkelt å konvertere fra FAT til NTSF, men å konvertere tilbake igjen er værre... så helst ikke noe angring her. Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 16. november 2005 Forfatter Del Skrevet 16. november 2005 (endret) Ok der fikk jeg det til med litt svetting involvert. Tok convert på C: med PQmagic på commandolinja i safe mode. Fikk BLÅSKJERM under prosessen, MEN det gikk bra. (Det finnes en gud) Fikk samme blåskjerm som jeg har fått hele tiden: NO_MORE_IPS_STACKS_AVAILABLE Det virker som at hvis man har noen disker/partisjoner med NTFS eller FAT32. Så klikker det helt for XP. Andre som har opplevd det? eller er det jeg som har hatt en spesiell opplevelse her? Edit: BTW .. eh .. diskene mine jobber mye kjappere virker det som også .. veldig mye kjappere også! Endret 16. november 2005 av shivac Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Edit: BTW .. eh .. diskene mine jobber mye kjappere virker det som også .. veldig mye kjappere også! 5165013[/snapback] NTFS kjører nok store filer noe raskere, ja... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå