Gå til innhold

1GB -> 499MB etter formatering

Ohny

Anbefalte innlegg

Jeg lånte bort minnekortet til ei venninne forleden, og da jeg fikk den tilbake var den lenger ikke 1gb, men er bare 499mb.

er det noen her som kan gi meg forklaring hvordan dette kan ha skjedd, og det er det mulig for meg å 1GB tilbake?

(Ja jeg er sikker på at det er samme minnekortet, og jeg har ingen mistanke at hun har byttet med et annet kort, trofast venninne).

Hadde vært kjempe hyggelig om problemet blir fikset før helgen da jeg skal på ferie...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det minnekort til telefon eller kamera? Isåfall kan det formateres i enten telefonen eller kameraet.

5160222[/snapback]

Det er til digikamerat, bruker Ixus 50 om det hjelper noe stort. har prøvd å formatere på digicam, men forsatt samme resultat

Lenke til kommentar

Dette fant jeg på canon.no:

Forholdsregel når du formaterer eller redigerer et CF-kort

Hvis du bruker et CF-kort som er redigert eller formatert på en datamaskin, andre produsenters digitalkamera eller et applikasjonsprogram, kan det hende kortet ikke fungerer som normalt.

Prøv å formatere kortet i ditt kamera(Se i manualen hvordan du gjør det)

Lenke til kommentar
Dette fant jeg på canon.no:

Forholdsregel når du formaterer eller redigerer et CF-kort

Hvis du bruker et CF-kort som er redigert eller formatert på en datamaskin, andre produsenters digitalkamera eller et applikasjonsprogram, kan det hende kortet ikke fungerer som normalt.

Prøv å formatere kortet i ditt kamera(Se i manualen hvordan du gjør det)

5160674[/snapback]

Er det ikke bare å formatere den på vanlig måte ? hvis det er det, så må jeg nødt til å si jeg har gått tapt

Lenke til kommentar

Hør med FotoVideo i Oslo. De solgte 16 Kingston CF kort i april-mai. Da jeg kjøpte kamera der i juli hadde de fått tilbake 12 av dem. Tidligere har de hatt liknende fenomener med TwinMos. Nå selger de kun dyrere merker SanDisk, Lexar og Microdia.

En ting er å miste kapasitet etter en formatering, noe annet er å ikke kunne få ut feriebilden. Det er jo verdt en tanke!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...