Gå til innhold

"kopi" beskyttede cd'er på data

Anbefalte innlegg

hei.

Håper dette kan gå "på håret" inn under "alt om lyd på data"...

Var så uheldig å få noen skiver som var "kopi" beskyttet fra CDON (har allerede bett om å få retur på de), og skrev et kort innlegg på EMI's norske side, gjengitt litt lengre nede.

Problemet er jo at jeg ikke får spillt av platene på datamaskinen en gang! -For jeg kan ikke godta noen form for merkelige "kopi" -kits på min maskin... mer av prinnsipp enn praktiske grunner, men allikevel. Og bare for å toppe det hele av, så fungerer ikke platene verken i bilen eller i stua!

Håper at press fra oss konsumenter kan få banka litt vett inn i plate-bransjen! En ting er jo å forsøke å beskytte seg og sin næring, men det kan da ikke være oss lovlydige kunder de vil beskytte seg mot, eller?

Hei!

Ville bare nevne at jeg idag returnerer 2 cd'er fra EMI som jeg kjøpte uten å få opplyst at de var "kopi-beskyttet". Jeg har det i hermetegn fordi det ikke beskytter dere mot noe som helst, muligens mot kunder, men det er vel ikke helt tanken?

Problemet er at verken spilleren i stuen eller i bilen klarer å spille platene. Må bare si at dette synest jeg er kjempetrist! Jeg hører konsekvent bare på musikk som jeg selv har kjøpt, og da synest jeg det er veldig trist at slik "beskyttelse" skal ramme meg, og ennda mer frustrert blir jeg jo når "alle" som driver med piratkopiering allikevel hvet hvordan slike sperrer skal unngås iallefall, så da ennder det jo bare opp med å irritere oss som faktisk velger å kjøpe musikken lovlig istedenfor å begå lovbrudd!

Jaja.

Forresten, skivene det dreide seg om denne gangen er:

Morbid Latenight Show

Rollerskating

...begge av Bertine Zetlitz

Dette til innformasjon.

Takk for at dere tok dere tid til å lese.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...