Ottesen Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 (endret) Heisann... Jeg og en kamerat sitter og spiller sammen, 2 player lan Vi lurer på om noen har litt tid og peil til å hjelpe oss med klokkinga... Problemstillingener er at jeg (Magnus) får klokket mye mer selvom jeg har mindre ghz orginalt... Spes: Magnus ---------------------------------------------------- Cato p4 630 3.0 ghz,2mb,64bit,prescott --------------- p4 640 3.2 ghz,1mb,32bit,prescott msi 915p neo2 platinum ---------------- msi 925xe platinum 1024 ram (singel) pc4200 ------------------ 1024 (dual) pc4200 160 gb harddisk,7200 rpm ------------------- 250 gb harddisk,7200 rpm Gainward Geforce 6600gt,256mb ------------------ Ati Radeon x800gto Golden orb2 cpu vifte ----------------- Golden orb2 cpu vifte 420w strømsak -------------------------------- 400w strømsak Magnus får klokket fra 3 til 3,8 ghz lett,stabilt, mye pga biosen stiller inn mye selv... Cato får klokket 3,2 til rundt 3,7 noen ganger stabilt, biosen stiller ikke mye selv... 1.Kan noen hjelpe oss med instillinger ? 2. Hvorfor blir det så forskjell med såpass like dataer ? 3. Jeg (Magnus) får opp mld ved oppstart visst jeg passerer 3,9.Den setter biosen på default og det kommer opp at klokkinga er failed. Hvorfor/åssen går jeg høyere ? Mvh Magnus og Cato ! Endret 15. november 2005 av Ottesen Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Ingen prosessorkjerne er lik en annen. Noen klokker langt, noen klokker nesten ingenting. Indikasjoner som stepping, kjerne og produksjonsdato kan tyde på at en prosessor klokker bedre enn en annen. Dere har uansett ikke betalt for mer enn det dere har. Produsentene på strømforsyningene deres kan ha mye å si for stabilitet ved høyere oveklokking. Videre kan RAM-dividers, vcore, vdimm, timings og masse andre BIOS-innstillinger være forskjellige hos dere. Hvis en av dere har et kabinett som har dårlig luftgjennomstrømning, skaper dette høyere temperaturer, som igjen skaper ustabilitet ved f.eks overklokking. At du får en beskjed i BIOS tyder på at overklokkingen har gått for langt. Enten fordi du har nådd grensen for hva som er stabilt, eller fordi det er for varmt, eller fordi prosessor har for liten spenning, eller fordi RAM kjøres synkront med CPU og presses for mye, eller fordi chipsettet ikke klarer mer. Overklokking er ikke for folk som ikke vet hva de gjør dessverre. Man må i det minste vite at man har fullt ansvar for at komponenter kan gå i stykker, med følge at man mister garantien, og at man aldri er garantert å klokke så og så mye. Lenke til kommentar
Ottesen Skrevet 15. november 2005 Forfatter Del Skrevet 15. november 2005 Ingen prosessorkjerne er lik en annen. Noen klokker langt, noen klokker nesten ingenting.Indikasjoner som stepping, kjerne og produksjonsdato kan tyde på at en prosessor klokker bedre enn en annen. Dere har uansett ikke betalt for mer enn det dere har. Produsentene på strømforsyningene deres kan ha mye å si for stabilitet ved høyere oveklokking. Videre kan RAM-dividers, vcore, vdimm, timings og masse andre BIOS-innstillinger være forskjellige hos dere. Hvis en av dere har et kabinett som har dårlig luftgjennomstrømning, skaper dette høyere temperaturer, som igjen skaper ustabilitet ved f.eks overklokking. At du får en beskjed i BIOS tyder på at overklokkingen har gått for langt. Enten fordi du har nådd grensen for hva som er stabilt, eller fordi det er for varmt, eller fordi prosessor har for liten spenning, eller fordi RAM kjøres synkront med CPU og presses for mye, eller fordi chipsettet ikke klarer mer. Overklokking er ikke for folk som ikke vet hva de gjør dessverre. Man må i det minste vite at man har fullt ansvar for at komponenter kan gå i stykker, med følge at man mister garantien, og at man aldri er garantert å klokke så og så mye. 5160071[/snapback] Ett sted må man lære vettu, akkurat derfor vi spør Kabinettene er ganske like, begge har av dekselene... Kan noe si litt om hvor mye vi bør sette de diverse innstillingene inn på 3,2 ghz cpu'n ? Liten kjapp performens liste liste lissom Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 et lite tips: les denne: http://overklokking.no/art.php?artikkelid=15352 deretter leser du denne: http://overklokking.no/art.php?artikkelid=15353 deretter leser du denne: http://overklokking.no/art.php?artikkelid=15354 nå har du et godt grunnlag for å overklokke! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå