gEnEsis_AiX Skrevet 16. november 2005 Forfatter Del Skrevet 16. november 2005 Hvorfor etter jul? hvorfor ikke nå? Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Fordi de har ikke "råd til" det nå før jul, og de vil heller konsentrere seg om Overklokk, han gir jo gode resultater! Men sto i mailen jeg fikk av dem at jeg kunne sende mail etter jul Lenke til kommentar
gEnEsis_AiX Skrevet 17. november 2005 Forfatter Del Skrevet 17. november 2005 (endret) Noen som har handlet utstyr fra www.alphacool.de ?? handle lista mi: - 1 stk WAK HDD Watercool Silentstar HD-Dual 84,90 EUR - 1 stk AUS Alphacool AGB4 Plexi 200 29,90 EUR - 2 stk RAD Cape CORA 442 Konvekt Midi Black 75,90 EUR - 1 stk WAKZ Wasserzusatz Tec-Protect-UV rot 1L (Gebrauchsfertig) 9,99 EUR - 1 stk WAK TEMP Thermosensor In-Line 8mm PlugIn G1/4" 9,99 EUR - 1 stk WAK TEMP Digital Thermometer - Rot 8,50 EUR = 295 € = 2350 kroner mangler da all annen hardware, psu, cpublokk, gpublokk, slanger osv osv morsom:D:D Har lyst på den nye STORM G/4 cpu blokken, men koster flesk Endret 17. november 2005 av gEnEsis_AiX Lenke til kommentar
gEnEsis_AiX Skrevet 20. november 2005 Forfatter Del Skrevet 20. november 2005 noen som gidder å se over spørsmålene mine, og gi meg litt å tenke på Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 noen som gidder å se over spørsmålene mine, og gi meg litt å tenke på 5183514[/snapback] Joda np det du Men jeg kan ikke så veldig mye om vannskjøling sånn bare får å ha sagt det. Ser greit ut det der, du burde ta deg råd til G/4 blokka vist du kan Prøv deg å post innlegget ditt i vannkjøling. Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Dæven, du får ikke bruk sponsor linkan mine neida, bare kødda Sier bare en gang til KUTGW Lenke til kommentar
gEnEsis_AiX Skrevet 22. november 2005 Forfatter Del Skrevet 22. november 2005 Dæven, du får ikke bruk sponsor linkan mine neida, bare kødda Sier bare en gang til KUTGW 5191938[/snapback] whOOt håpe det går greit,. men KUTGW ? Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 KUTGW er en forklortelse for Keep up the Good Work. Fortsett med det gode arbeidet. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Svar fra psu tråden, alternativer til vannkjølt psu: Bare for å nevne det først; 0 luftsirkulasjon er vel ikke særlig ideelt selv om du har vannkjøl på de viktigste chipene. Det vil lett bli veldig varmt for øvrige komponenter, og ikke minst harddisker. Men tittet litt på tegningen din, og en mulighet kunne vel være å sette psu som på tegningen (i bunnen, med viften NED) også lager du en rist eller perforeringer nederst i bakkant av cuben. Ettersom det ser ut som du har føtter på cuben vil psu'n da kunne suge kald luft inn under bunnen, og så blåser den det rett ut igjen gjennom denne risten på baksiden. Siden det ser ut til at veggen er skrå der nede i bakkant, må du lage vegger (dutch) fra psu-utblåsn til veggen på cuben slik at luften ikke går inn i kassen, men ut. Da vil den kunne kjøles helt uavhengig av luften i kassa forøvrig. En annen og teknisk sett bedre løsning er å gjøre noe av det samme, men med psu i øvre del av cuben. Lage en rist/utblåsning i bakkant av toppen, og sette psu slik at den suger luft ut av kabinettet, og får ut varmen. Hvis du så lager noen hull/perforeringer i bunnen, vil det være mer enn nok til å slippe luft nok gjennom. Da vil du holde litt bedre temperatur på øvrige komponenter. At luften er for varm bør ikke bli noe problem, psu er laget for å dra inn varm luft, og hvis du velger enn stille type som feks Mist 500W er det ikke rare luftmengden den trekker gjennom heller. Bare noen forslag, morsomt prosjekt Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Tror han skulle kjøre denne på 2 vifteløste radiatorer Lenke til kommentar
gEnEsis_AiX Skrevet 25. november 2005 Forfatter Del Skrevet 25. november 2005 selve cluet her var egentlig å ikke ha en eneste vifte. forstår etterhvert at dette er et problem:/ tenker på noen forskjellige muligheter for å bruke vifte-psu i bunn og evt lage en rist oppe i "taket" slik at jeg får en slags sirkulasjon slikt... men, liker ikke den tanken ;-) Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Hva med en vannkjølt PSU uten vifte da? Fantes på Komplett før.. Lenke til kommentar
gEnEsis_AiX Skrevet 26. november 2005 Forfatter Del Skrevet 26. november 2005 Eg vett... men de har den ikke lenger. kan prøve å sende en mail til de og høre ang. den... noen som husker prisen? en annen ting er jo å lage hull oppe og under, og plassere psuen nederst, viss jeg finner en psu som er stille nok! Lenke til kommentar
killerbill Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Dette ser faen meg bra ut! Gleder meg til bilder av selve boksen og hvordan du har tenkt dette ;D Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 gEnEsis_AiX Postet i går, 16:08 en annen ting er jo å lage hull oppe og under, og plassere psuen nederst, viss jeg finner en psu som er stille nok! Hvis du tenker på psu med vifte vil jeg fortsatt anbefale deg å prøvehøre Mist 500 i alle fall. Bruker den selv i et "vifteløst" vannkjølt system, og det er desidert mest lydløse psu jeg har hørt. Jeg må kjøre radiatorvifter ved spilling og hard belastning, ellers liker jeg det så stille som mulig. Det finnes jo i tillegg til vannkjølte, noen vifteløse psu også, men det er litt begrenset hvor mye effekt du kan trekke av dem. Det som kan være litt dumt med hull oppe, og psu nederst er at hvis du setter den til å trekke luft ut, vil den motarbeide naturkreftene (varmen stiger), og setter du den til å trekke luft inn, fyller du varmluft inn i kassen. Nå har ikke jeg fått med meg hva du har tenkt deg av hw, men vil i alle fall på det sterkeste anbefale en viss utskiftning av luften inne i boksen, uansett hvilken psu løsning du ender med. Det går fint an å lage uten at det blir hørbart. Lenke til kommentar
OMGLOLWIN2K Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Hvis du tenker på psu med vifte vil jeg fortsatt anbefale deg å prøvehøre Mist 500 i alle fall. Bruker den selv i et "vifteløst" vannkjølt system, og det er desidert mest lydløse psu jeg har hørt. Jeg må kjøre radiatorvifter ved spilling og hard belastning, ellers liker jeg det så stille som mulig. Det finnes jo i tillegg til vannkjølte, noen vifteløse psu også, men det er litt begrenset hvor mye effekt du kan trekke av dem. Nja, det kommer relativt kraftige vifteløse strømforsyninger etter hvert. Tar jeg ikke helt feil, så får du vifteløse strømforsyninger oppe i 550 W. Angående den Mist-PSUen, med mindre det er stor forskjell på den og en Mist 550, så bråker den. Den høres ikke ut riktignok ikke ut som noe jetfly,og er stillere enn de fleste andre PSUer, men når det blir varmt og den må begynne å dra gjennom en del luft, så er støyen fryktelig irriterende om du er støyallergiker. Å få tak i vannkjølte PSUer etter den de hadde på Komplett forsvant har vist seg å være vanskelig. Det eneste jeg har kommet over er i Tyskland, og det virket som litt sånn "hobbybutikk-på-bakrommet-prosjekt" (ut fra kvaliteten på engelsken på sidene). Dog, nå har sidene fått er saftig overhaling og alt ser ut til å være i bedre stand. Dessverre så er disse strømforsyningene dyre, hvor den billigste ligger på 130 euro (litt over tusenlappen), mens den dyreste blir i overkant av to tusen norske. Etter bildene å bedømme, dog (om man kan gjøre noe slikt ut fra noen få bilder), så ser produktet ut til å være stødig nok (og man får dem helt opp i 600 W, så det burde være mer enn nok kraft å ta av). Siden er http://edvextrem.de Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå