Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

to høytalere som kan spille med to aktive subber..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det ser veldig ut som en bilforsterker. Pass da på at du trenger 12v strøm.

5160259[/snapback]

ja, det er egentlig til bil..

så jeg trenger en 12v strøm ting..

mer jeg trenger for og koble de på datan??

også trenger jeg jo noen høytalere som kan spille sammen med disse.. kan jeg bruke disse?

EDIT. eller disse?? Link!!

Endret av ssswopp
Lenke til kommentar

Tøft prosjekt.

Hva slags lydkort har du? Det skal ikke være noe problem å trekke en signalkabel fra dataen til forsterkeren. Du bør ha et 5.1 kort, da du kan trekke en kabel fra sub utgang til subben og bruke de andre utgangene til vanlige PC høyttalere. Men den viktigste faktoren her er at forsterkeren til subben kun takler 12 volt. Vanlig spenning i stikkontaktene er 230 volt. Hvor du kan få tak i en transformator, vet jeg ikke... Men kanskje biltema er et bra sted å starte?

Morro hvis du får det til!

Boom-boom ;)

Lenke til kommentar
Tøft prosjekt.

Hva slags lydkort har du? Det skal ikke være noe problem å trekke en signalkabel fra dataen til forsterkeren. Du bør ha et 5.1 kort, da du kan trekke en kabel fra sub utgang til subben og bruke de andre utgangene til vanlige PC høyttalere. Men den viktigste faktoren her er at forsterkeren til subben kun takler 12 volt. Vanlig spenning i stikkontaktene er 230 volt. Hvor du kan få tak i en transformator, vet jeg ikke... Men kanskje biltema er et bra sted å starte?

Morro hvis du får det til!

Boom-boom ;)

5162000[/snapback]

skal kjøpe et nytt lydkort snart(eller ønske meg til julegave).

da blir det 5.1..

en sånn transformator finner jeg sikkert på biltema eller andre lignende butikker..

men takk for en bra forklaring :w00t:

EDIT: her vettu ;)

Endret av ssswopp
Lenke til kommentar

Jeg synes det høres ut som en mildt sagt elendig idé. For det første så er kassen stor. Det er upraktisk å måtte bruke 12V. Det er heller ikke spesielt billig. Du kan få bedre lyd ved å kjøpe et PC annlegg med en litt kraftig subwoofer hvis du absolutt skal ha så mye mere bass en mellomtone og diskant.

Nå brukte jeg 1 minutt på å finne noe møl som garantert låter bedre enn det du prøver å mekke sammen her.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=114820&view=detailed

Den subben du linket til ville jeg ikke hatt noen plass selv om du hadde dyppet den i sirup og kastet den etter meg som Otto Jespersen sier.

EDIT:

Jeg fant en omformer. Selv om den for liten gir det en liten prisantydning:

http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=92727

En på 10A som du trenger regner jeg med koster noe rundt 500kr eller mer.

Endret av PsychoPat
Lenke til kommentar

Drive en bilforsterker med 5 AMP ? Ikke under noen omstendigheter kan det bli vellykket, da den forsterken vil minimum kreve 8.33 AMP for og kunne gi 100 watt rms, men denne svake utregninga vil også bli feil for forsterken har nok en virkningsgrad på langt under 100%, mere 60% ville jeg tro..

Det er en grunn til at "rånerne" har en svær tykk kabel fra bilbatteriet til forsterkern sin, og mange har gjerne flere batterier pluss noen kondensatorer for og kunne opprettholde spenninga til forsterkern..

Og vil du slite med å finne en trafo som kan levere nok strøm, denne trafoen vil nok bli like dyr som subwoofer'n du tenker på..

Kjøp heller et skikkelig pc annlegg du, da får du mye bedre lyd, mere bruker vennlighet og det langt billigere :)

Sorry om det er rotete skrivd, litt på farten nå :p

Lenke til kommentar

synes ideen din med den subbkassen og forsterker som egentlig er til bil er veldig bra.

har prøvd dette selv i et halvt år. da brukte jeg en strømforskyning fra en pc (PSU). det du da må gjøre er å åpne psu og lodde av alle ledninger som går ut av den. så lodder du på nye ledninger med større diameter på 12v volts railen. husk når du lodder av ledningene at du får med deg hva som er pinne 12 og 13 (mener jeg det var) som må loddes til en bryter slik at du kan slå av og på strømforskyningen. det du trenger er en psu som er på minimum 250w for å kunne kjøre den forsterkeren.

Endret av Evil Knivel
Lenke til kommentar
Kjøper du det z-5500 settet trenger du ikkje tenke på en ekstra aktiv subb i det heile. Det spiller fletta av alle aktive subber under 4000kr som eg har hørt. Og det er ein del....

Det koster mindre på Netshop.no  2300 eller noke i den duren.

Ps sjekk privat melding

5166878[/snapback]

jaja, da får jeg isåfall spare litt til da..:p

ønske meg bare penger til jul..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...