Gå til innhold

Trenger en Switch mellom 2 PC'er.. finnes det?

Anbefalte innlegg

Hei..

har som KANSKJE noen av dere vet, kjøpt meg en ny pc her om dagen.. så tenkte jeg og bruke den "gammle" som en lagringsplass og div ting og tang.. .

så jeg lurer på... Jeg har nå den nye PC'en operativ, går det an for meg og kjøpe en switch eller noe slik at jeg kan la begge PC'ene stå på, så switcher jeg om switchen, så er jeg innpå den andre ?

skal skaffe meg en nettkabel til og ha imellom.. slik at jeg kan overføre fra PC til PC osv..

hvis noen vet om noen.. kan dere linke til noen?

-Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tror det du ser etter er en KVM switch.

hvis du glir litt nedover siden ser du at de finnes helt ned i 5-600 kroners klassen...

5160234[/snapback]

er dette noe jeg leter etter?

hvordan "skifter" man i saffal pc'ene? bare skur på en bryter eller noe slikt?

5164173[/snapback]

Det vanligste er vel en bryter ja. Finnes også noen som har mulighet for å bruke tastekombinasjoner for å bytte...

Lenke til kommentar
som det er sagt ovenfor, du skal nok ha en kvm switch mellom pcene, og om du er så hedig som meg og har en onkel som jobber på teknisk institutt på universitetet. kan du nok få bygget inn noe for nettverk også :hmm:

5164252[/snapback]

holder vell med en vanlig nettverkskabel via ruteren kan jeg tenkte meg :)

Så denne vil holde tror dere ?

5164407[/snapback]

Den vil holde. Men om PCen bare skal brukes til lagring så kan jo Remote Desktop over nettverket være et billig alternativ?

Lenke til kommentar
som det er sagt ovenfor, du skal nok ha en kvm switch mellom pcene, og om du er så hedig som meg og har en onkel som jobber på teknisk institutt på universitetet. kan du nok få bygget inn noe for nettverk også :hmm:

5164252[/snapback]

holder vell med en vanlig nettverkskabel via ruteren kan jeg tenkte meg :)

Så denne vil holde tror dere ?

5164407[/snapback]

Den vil holde. Men om PCen bare skal brukes til lagring så kan jo Remote Desktop over nettverket være et billig alternativ?

5164419[/snapback]

Tja.. vet aldri om den kommer til og bli spillt litt på og da :p

hehe.. alltids kjekt med 2 spill pc'er ;)

da blir det nåkk at jeg går for den der..

trenger jeg som vist på bildet, 2 VGA kabler ?

Blir det slik?

Skjerm --> VGA innpå boksen --> VGA/DVI ut fra boksen til PC1 / VGA/DVI ut fra boksen til PC2 ?

eller hvordan blir det? bare så jeg vet og kjøpe inn :)

Lenke til kommentar

KVM Switch er tingen ja, bruker selv en for å skifte mellom hoved og media-pc. gadd ikke legge noe dyre penger i det, så kjøpte den billigste komplett hadde. Og den funker helt utmerket, trykker to ganger på scroll lock for å skifte mellom pc'ene. Hvis du ikke har andre behov enn dette ser jeg ikke poenget med å kjøpe en dyrere switch når en slik billig en gjør jobben helt glimrende.

Lenke til kommentar
KVM Switch er tingen ja, bruker selv en for å skifte mellom hoved og media-pc. gadd ikke legge noe dyre penger i det, så kjøpte den billigste komplett hadde. Og den funker helt utmerket, trykker to ganger på scroll lock for å skifte mellom pc'ene. Hvis du ikke har andre behov enn dette ser jeg ikke poenget med å kjøpe en dyrere switch når en slik billig en gjør jobben helt glimrende.

5178933[/snapback]

Og denne gjør samme tingen?

Kobler inn VGA kabelen fra skjermen til boksen, som igjen har 2 kontakter til VGA som skal i hver av PC'ene... og mus og tastatur imputter hver.. ?

får man med VGA kabler der ? eller må jeg kjøpe utenom..

Lenke til kommentar
Og denne gjør samme tingen?

Kobler inn VGA kabelen fra skjermen til boksen, som igjen har 2 kontakter til VGA som skal i hver av PC'ene... og mus og tastatur imputter hver.. ?

får man med VGA kabler der ? eller må jeg kjøpe utenom..

5179489[/snapback]

Den gjør jobben ja, er en boks med to sett med vga/ps2/audio kontakter i hver sin kabel, alt du trenger følger med. plugg ene settet i ene pc, og det andre settet i den andre pc'en, koble skjermen/tastaturen/mus/høyttalere til boksen, og vanskeligere er det ikke.

Lenke til kommentar
Siden så og si ALLE butikkene jeg har sjekket er utsolgt for de, så må jeg spørre..

duger denne?

Emine Mini KVM Switch 2P PS/2 klient/konsoll, m/ 2x 1.8m kabler

:hmm:

har det noen betydning.?

og hva er forskjellen på denne og de som har med lydkabler ?

5187366[/snapback]

Den duger nok sikkert helt greit. Forskjellen på den og de med lydkabler, er at de kan man bruke ett anlegg på begge pc'ene, som skifter over når man bytter pc, framfor å måtte plugge om på høyttalerne hver gang man skifter pc. hvis man har bruk for lyd på begge pc'ene er jo dette klart å foretrekke.

Lenke til kommentar
Siden så og si ALLE butikkene jeg har sjekket er utsolgt for de, så må jeg spørre..

duger denne?

Emine Mini KVM Switch 2P PS/2 klient/konsoll, m/ 2x 1.8m kabler

:hmm:

har det noen betydning.?

og hva er forskjellen på denne og de som har med lydkabler ?

5187366[/snapback]

Den duger nok sikkert helt greit. Forskjellen på den og de med lydkabler, er at de kan man bruke ett anlegg på begge pc'ene, som skifter over når man bytter pc, framfor å måtte plugge om på høyttalerne hver gang man skifter pc. hvis man har bruk for lyd på begge pc'ene er jo dette klart å foretrekke.

5189840[/snapback]

ah ok.. da blir det vell en med lybkabler ja ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...