pianogutten Skrevet 28. august 2002 Del Skrevet 28. august 2002 nå har jeg nesten gitt opp. testet kabelen min med min bærbare Dell med mobility 128MB skjermkort og der funka tv-ut som det skulle. med 8500LE kortet mitt funker det IKKE. har igrunn prøvd det meste av drivere og slikt også. får bare grått der som man kan velge tven. hvis det er noen som har forslag til noe jeg kan gjøre - så ville jeg blitt veldig glad. har lissom prøvd alt mulig nå synes jeg. har asus a7v333 hovedkort da. hvis noen som har kortet kunne ha hjulpet meg - så skal dere få en klem en vakker dag av mamma hehe ler. Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 28. august 2002 Del Skrevet 28. august 2002 Hehe akkurat samme problemet her! Kablinga fungerer, dette vet jeg da jeg fikk det til på mystisk vis en gang.. Lagret Scheme og det fungerte utmerket frem til d-dagen (driverbytte).... Start pc'n med bare tv'n tilkoblet... Dette sa hercules sin support tjeneste.. Fungerte ikke for meg. Jeg har lagt ut MANGE poster på dette emnet... Får ikke noe bra svar! Er det omtrent slik det ser ut i settingene dine? http://home.online.no/~haran2/monitor.jpg Slik er det hos meg i allefall, med unntak at skjermen går på 85hz Hjelp oss!! Hercules 8500LE retail MSI kt3ULTRA AMD XP1900+ winXP Thomas Nilsen [ Denne Melding var redigert av: Zamoht på 2002-08-28 21:14 ] Lenke til kommentar
pianogutten Skrevet 28. august 2002 Forfatter Del Skrevet 28. august 2002 hei.. [email protected] er mailen min - si i fra hvis du finner ut noe om kortet a - er superkeen på å få dvd og divx på tven så hadde passa bra om det virka. har skrevet mail til komplett om at det ikke virker. kan da ikke kjøpe et så dyrt kort også virker det ikke... børge Lenke til kommentar
henrik78 Skrevet 28. august 2002 Del Skrevet 28. august 2002 Jeg har fått det til med det samme kortet dere snakker om. Last ned alt av HDTV støtte, Catalyst og siste drivere. Plundret også litt i starten, men etter at jeg testet diverse kabler, og sørget for at alt var koblet til riktig fungerte det perfekt. Håper det ordner seg for dere:) Når det fungerer skal det se slik ut: http://hhaugest.stud.hive.no/ati.jpg mvh Henrik _________________ jeje... [ Denne Melding var redigert av: henrik78 på 2002-08-28 22:05 ] Lenke til kommentar
pianogutten Skrevet 28. august 2002 Forfatter Del Skrevet 28. august 2002 kan du sjekke hvilken driver du har ? kjører du xp? Lenke til kommentar
henrik78 Skrevet 28. august 2002 Del Skrevet 28. august 2002 Jeg kjører XP ja... Du kan sjekke her: http://hhaugest.stud.hive.no/ati2.jpg Håper dette sa deg noe:) mvh Henrik Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 28. august 2002 Del Skrevet 28. august 2002 Henrik78.. Kan du gjøre meg en tjeneste? Gå in i regedit til mappen HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREATI TechnologiesDesktop{BAA481AA-53FD-4EF0-9414-21D09C8D9181}SchemesEnvironment eksporter mappen med samme navn som den settingen du har lagret til tv-ut Send denne fila til [email protected] Må prøve ALT nå... Lenke til kommentar
pianogutten Skrevet 28. august 2002 Forfatter Del Skrevet 28. august 2002 også til meg hadde vært bra.. så har jeg også prøvd det meste.. Lenke til kommentar
henrik78 Skrevet 28. august 2002 Del Skrevet 28. august 2002 Jeg legger den ut pakket ned med rar her jeg: http://hhaugest.stud.hive.no/download/ :smile: Lenke til kommentar
pianogutten Skrevet 28. august 2002 Forfatter Del Skrevet 28. august 2002 BIOS? det funka ikke her da. har dere peil på om det er noe bios instillinger som kan ha noe å si? lurer på om hovedkortet mitt og skjermkortet kan spille litt dårlig sammen - ser jo sånn ut da.. hm for noe dritt. jaja. Lenke til kommentar
henrik78 Skrevet 28. august 2002 Del Skrevet 28. august 2002 Kjipern at det ikke fungerer da:( Hva slags bios benytter skjermkortet ditt seg av da Pianomann?? Jeg har 7008... [ Denne Melding var redigert av: henrik78 på 2002-08-28 23:25 ] Lenke til kommentar
pianogutten Skrevet 28. august 2002 Forfatter Del Skrevet 28. august 2002 åssen ser jeg hvilken bios den benytter da? trur jeg skal slutte med data og gå over til å spille piano jeg.. Lenke til kommentar
Deadalus Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 Jeg har et Excalibur Radeon 8500LE. Jeg her også tøbbel med tv-out vet s-video. Kan det med registere hjelpe meg og? Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 Register idèen min virket ikke... Jeg er stadig i kontakt med supporttjenesten til hercules.. Her her en mail jeg fikk nylig.. Ser ikke ut til å hjelpe for meg.. Quote: ATI products with TV OUT capability typically have a video ROM which occupies C000 to CBFF in the expansion ROM region. Most system setup (i.e. CMOS) programs assume that a video ROM is only 32k in size. Check your system setup for an option to separately control the video ROM region (C000 to C7FF) and the region from C800 to CBFF (or possibly C800 to CFFF). Test with ROM shadow ENABLED for BOTH regions. If that doesn't work, try ROM shadow DISABLED for both regions.Some system BIOSes simply will not allow a video ROM to allocate more than 32k of ROM space at boot time. Check with your motherboard manufacturer for a system BIOS update that might correct this issue.TV device detection is accomplished by testing for a 75 ohm impedance on the TV out connector. Most standard TV's and VCR's have this characteristic impedance, however, some high-end TV display devices (e.g. professional video production equipment) may not. If you're using high-end equipment, check for an impedance switch on the display device, or check the user's manual for an option to attach a 75 ohm load. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå