Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

terminalserver CAL's

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg snakker om terminal CAL her.. "lisens for tilkobling mot terminal". Vet jo at kun server har skikkelig terminal tjeneste...

Jeg spør igjen:

Har WinXP Home innebygget Terminal CAL slik som win2000 pro ? har winxp pro innebygget CAL for terminal ?

På forhånd takk

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-28 22:00, lohelle skrev:

Jeg snakker om terminal CAL her.. "lisens for tilkobling mot terminal". Vet jo at kun server har skikkelig terminal tjeneste...

Jeg spør igjen:

Har WinXP Home innebygget Terminal CAL slik som win2000 pro ? har winxp pro innebygget CAL for terminal ?

På forhånd takk

Er litt usikker på hva du mener, men jeg vet at WinXP (trur Home har det også, men i hvertfall Pro) har klienten til Remote Desktop, noe som er TerminalServer....

Lenke til kommentar

Fra http://www.microsoft.com/windows2000/serve...icing/tsfaq.asp (etter et enkelt søk på google etter "terminal server cal" ...)

Q. Do Windows XP and Windows 2000 Professional have built-in Terminal Services CALs?

A. No, Microsoft's desktop operating system products (including Windows XP and Windows 2000 Professional) do not have a "built-in" Terminal Services CAL. Rather, the Windows 2000 server issues machines running Windows 2000/XP Professional with a “free” Terminal Services CAL from its built-in pool (and its use is permitted under the Windows 2000 Server EULA). Windows XP Professional is a successor to Windows 2000 Professional, and as a result does not need a Terminal Services CAL to access a Windows 2000 Server running Terminal Services. However, Windows XP Home Edition is not a successor to Windows 2000 Professional (rather, it is a successor to Windows Millennium Edition) and therefore does require a Terminal Services CAL in order to access Windows 2000 Terminal Services.

Lenke til kommentar

JA! endelig svar på det som faktisk var spørsmålet..

takk!

Regnet med egentlig at det kun var pro versonene som hadde innebygget CAL.. klientene kan jo "alle" kjøre..

Men WinXP home er vel mer som en erstatning for win9x/me..

Takk for svar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...