_Xorcist Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Det er mildt sagt en myriade av MP3-spillere å velge blant, og jeg har ikke holdt meg 100% oppdatert siden jeg sluttet å jobbe i elektrobransjen. Derfor vil jeg gjerne ha litt hjelp av dere på HW.no til å velge en MP3-spiller til dama. Jeg trodde det allerede fantes en tråd med oppdatert info om julegave til den bedre halvdel, men jeg er kanskje litt tidlig ute, eller fryktelig dårlig til å søke Pris er ikke veldig viktig, jeg vil kjøpe en bra MP3-spiller som hun blir fornøyd med, om den koster 500,- eller 2500,- spiller egentlig ingen rolle så lenge man får valuta for penga. Hun har prestert å ønske seg en TwinMOS MMD318, men så vondt vil jeg ikke jenta, så det er helt uaktuelt å kjøpe. Det er et par vesentlige krav: Trolig flashbasert spiller pga. at de er fysisk ganske små (selv om harddiskspillere begynner å bli små også. Med andre ord er jeg ikke låst til flashbasert. Minstekrav 512Mb, men helst 1Gb eller større Støttede filformat er lite vesentlig så lenge den faktisk spiller av MP3 Helst dukke opp som ekstern harddisk i Windows, eller i det minste software som ikke infiserer PCen min med allverdens plagsom software Hun liker å ha MP3 spilleren hengende rundt halsen Opp og ned av veske og til tider klønete behandling betyr at den gjerne skal tåle en trøkk og ikke bli ripete av at man ser hardt på den Det kan godt være AAA-batteri Lyden skal selvsagt ikke være forferdelig, men hun er ingen Hi-Fi freak Utseende bør være pent, men dette blir jo veldig subjektivt Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Hva med en iPod nano? Den er jo fin. Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 15. november 2005 Forfatter Del Skrevet 15. november 2005 Jeg hadde egentlig bestemt meg for en iPod Nano, men har hørt mye om hvor lett den blir ripete og stygg pluss at jeg hadde med dama i en butikk her om dagen for å lodde stemningen på en Nano og da synes hun ikke at den var noe fin , eller i alle fall at hun synes den virket vanskelig å bruke. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Hva med en iPod nano? Den er jo fin. 5159685[/snapback] Er egentlig enig i deg der. Men om du vil slippe software så prøv en flashbassert iRiver. T30 Skikkelig kvalitetspiller med veldig god lyd og deilig å se på. Og den popper opp som ekstern harddisk. AAA batteri som du ønsket og jeg tror det følger med snor til å ha rundt halsen. Lykke til Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 15. november 2005 Forfatter Del Skrevet 15. november 2005 Takk for tipset! T30 så lovende ut og jeg har hørt mye bra om iRiver tidligere så det er definitivt en god kandidat. Lenke til kommentar
iCar Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Hva med en Asono Mica? http://asono.com/shop?mica Kan henge den rundt halsen. Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 15. november 2005 Forfatter Del Skrevet 15. november 2005 (endret) Ja, jeg så litt på Mica også, men jeg stusset litt på at det ikke var USB2.0. Nå har jeg sett litt på iRiver T20 også, det ser veldig fordelaktig ut med spillere som er stick (bare plugge rett i front av PCen) pluss at de dukker opp som ekstern disk i Windows så jeg ikke trenger noe ekstra programvare.. Nå gjelder det bare å få loddet stemningen litt for å sjekke om utseende faller i smak også. Jeg så på iRiver.com og det så ikke ut som om det fulgte med noe halsbånd til verken T20 eller T30, er det noen som vet om det er mulig å feste et halsbånd av samme typen som brukes på mobiltelefoner på disse? I så fall har jeg blant annet et Sony Neckband MDRNE1 liggende som burde passe ypperlig. Endret 15. november 2005 av _Xorcist Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Ja, jeg så litt på Mica også, men jeg stusset litt på at det ikke var USB2.0. Nå har jeg sett litt på iRiver T20 også, det ser veldig fordelaktig ut med spillere som er stick (bare plugge rett i front av PCen) pluss at de dukker opp som ekstern disk i Windows så jeg ikke trenger noe ekstra programvare.. Nå gjelder det bare å få loddet stemningen litt for å sjekke om utseende faller i smak også. 5160341[/snapback] Den Asono Mica'en har vunnet en test av flashbaserte spillere (leste den for 1-2 uker siden), den kom klart best ut i lyd og den skal visst være veldig enkelt i bruk. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Tror virkelig kjæresten din verdsetter å kunne se bilder på den, og touchskjerm er jo vanvittig enkelt og bruke. iRiver er toppkvalitet tvert igjennom. Den Asono er jo helt ubrukelig, kan ikke bytte øretelefoner engang. Hvertfall ikke på de jeg har prøvd(vet ikke om det har kommet ny versjon) Lenke til kommentar
eirikdirdal Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Er også en som er på presangjakt... Iriver ser jo bra ut, men er det radio på dem? Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 17. november 2005 Forfatter Del Skrevet 17. november 2005 Verken T20 eller T30 har radio, men det skal finnes/fantes en modell som het/heter T20 FM, men den ser ikke ut til å være å oppdrive lenger. Lenke til kommentar
eirikdirdal Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Verken T20 eller T30 har radio, men det skal finnes/fantes en modell som het/heter T20 FM, men den ser ikke ut til å være å oppdrive lenger. 5167877[/snapback] Endte med aa kjoepe iRiver IFP995. Proevde baade T20 og T30, som foroevrig begge har FM radio, som lydmessig var de relativt gode (proevde kun med orginalt headsett), men de kan ikke lades i USB... De faa dagene jeg har brukt den har den hvertfall virket supert, bruker jo ikke batteri! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå