Gjest medlem-82119 Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Stått endel om Norton på disse sidene. For det første, i uavhengige tester har Norton vært suveren vinner stort sett hele tiden. Den beskytter best, finner mest, og fjerner mest. MEN den får klager på at den er tungdrevet og "tar over" maskinen. Den ER tungdrevet, fordi den sjekker mer og bedre enn andre, og den "tar over" for å beskytte. Det er videre veldig viktig å holde den oppdatert. 2005 versjonen har en sak på at man ikke skal flytte på snarveier eller kataloger, men la det innstalleres og ligge slik det ble innstallert. Det at man ikke har oppdaget noe virus/hackerangrep/trojanere osv med andre program kan være så enkelt at det ikke søker etter det eller beskytter mot det i utgangspunktet. Om en døv person påstår at det ikke finnes lyder rundt personen, betyr ikke det at det ikke finnes....kun at personen ikke oppdager dem. Norton bør også settes opp før man bruker det. Man bør blandt annet fjerne valget om at avsender skal varsles om virus, og flere av virusvalgene står på reparer eller karantene. De bør settes til delete. Av andre program man absolutt bør bruke som tillegg, er blandt annet Ad-aware, Spyware blaster og spysites...samt oppdatere med windows update og oppdatere de andre programmene man har for å tette sikkerhetshull og lignende. Har selv brukt Norton siden 93/94 og er kjempefornøyd med det. La også inn Avast på en eldre pc med win ME. Virket også veldig bra, men mangler masse av Nortons funksjoner og beskyttelse. Som rent antivirus var Avast bra. Lenke til kommentar
Richard_87 Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Jeg har alltid brukt Norton frem til i dag. Stadig sa den i fra om virus, men den fant det aldri. Og jeg har adaware og nyeste microsoft og norton update. Dette var da med innstillinger hvor den hadde "tilgang" til alt. Jeg kjørte også full system scan flere ganger uten lykke. Så jeg prøvde et annet program, avast. Den fant en trojansk hest med en gang, og det er den som har plaget meg hele tiden. Ut i fra dette har tiliten min til Norton sunket, men kanskje det bare var et helt spesielt tilfelle? Uansett er jeg fornøyd med det nye programmet nå, selv om jeg bare har hatt det i 1 dag. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Norton kan stilles inn til enten slette, blokkere tilgang til, sette i karantene, reparere osv. En av de tingene som forvirrer litt med Norton, er at man får beskjed om at det er oppdaget et virus og så får man ikke så god info om hva som ble gjort med det. Når jeg er inne på nettsider som det viser seg har virus, får jeg normalt 4-5 virus på en gang. De blir automatisk slettet fortløpende, men meldingene om oppdaget virus popper så raskt opp at den neste meldingen fjerner den første. Man får anvist banen til viruset og navnet på fila. Den er alltid borte, og en full skanning av maskinen (som fort tar en time og halvannen) finner heller ikke noe. Når nye hackere prøver seg, normalt en til to ganger i måneden, får jeg melding om at de er blokkert. Normalt blir samme hacker blokkert 2-3 ganger i løpet av en uke før de tilsynelatende gir opp. Ser aldri mer til dem etter at de er blitt blokkert noen ganger. Er litt morsomt med kartet som zoomer inn byen hackeren jobber fra, men vil normalt ikke være noen vits i siden de færreste reiser halve jorden rundt med balltre for å hilse på. Kartet er heller ikke nøyaktig nok, får kun opp byen og ikke bilde av huset med navn og adresse. Mange av problemene folk har med antivirus og brannmur er at de ikke er skikkelig satt opp. Det skaper også problemer hvis flere antivirus brukes samtidig (også windows egen). En annen ting som jeg har forundret meg veldig over er at folk har så enormt ulike erfaringer med samme program. Har en mistanke om at folk kun innstallerer det og ikke bryr seg med å sette det opp eller kjøre tester på det for å se om det fungerer som det skal (også sjekke at det er innstallert som det skal). Det ligger flere tester på nettet som simulerer virusangrep, hacking, osv og som man kan sjekke sikkerheten sin mot. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå