data971 Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Hei, jeg helder på å utvikle et chate program for nettstedet www.metallica.no. Programet skal hete "Some Kind Of Chat"(Skoc) å kommer til å bli nedlastbart når det blir ferdigt... Men så holder jeg på å lage en ny protocoll for å sende og motta texten gjennom winsock... Jeg har laget en cls modul som skal brukest til å sende og motta data.. Eks: sock.SendData "noeher". Men så må jeg finne på en måte å sende texten i packer eller noe å serveren mottar all data gjennom en winsock med index = 0. Og når serveren får packen(e) skal den sende den(de) til alle klientene inkludert dn packen kom fra.. Slik at klienten får dn slik de andre.. Problemet er at jeg ikke vet hvordan jeg skal få dette til slik at serveren skal kan motta data i packer fra så mange klienter som er tilkoblet samtidigt å sende d videre til klientene utenat de blir blandet... Har ikke så alt for mye ekspertise i VB... Så det ville vært fint med en liten forklaring... Note: Jeg bruker "VB6" Takk for alle svar.. Vedlegget er Socket(modulen kalt Sock i formen..) Som jeg tenker å legge sende å mota koden til klienten i.. Vist dere har noen nytte av den... 'NOTE: ADD TIS IN frmMain declarations: Dim sock As New Socket Dim WithEvents Events As Events AND THIS IN FORM_LOAD: Set sock = New Socket Set sock.sock = Winsock Socket.zip Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 (endret) Anbefaler å søke gjennom f.eks. www.planetsourcecode.com etter eksempler. dette virker ganske bra. Ellers har vår alles geni Aadnk skrevet et chatte-program med Winsock. Det finner du på denne siden. Men det store spørsmålet er jo: Hvorfor skal programmet være nedlastbart når du skal lage det for en webside? Endret 15. november 2005 av moskus Lenke til kommentar
data971 Skrevet 16. november 2005 Forfatter Del Skrevet 16. november 2005 Man skal kan laste det ned på metallica.no Jeg har sett på noen koder på planet source code.... men sjønte ikke mye av dm.. Skal sjekke det chate programet til aadnk.. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Man skal kan laste det ned på metallica.no Ikke for å lage en kjempediskusjon av det, jeg bare synes det er ulogisk at hvis jeg vil diskutere Metallica når jeg er på www.metallica.no så må jeg laste ned et program... Fordel: Få et tettere fellesskap? Men må jo ha et bra fellesskap før noe slikt vil fungere. Min erfaring er at man skal være ganske store før noe slikt fungerer Ulempe: Man må hente ned et program bare for å stikke innom chat'en. Alternativ: Sett opp en IRC kanal (eller tilsvarende), legg en tilkobling til denne online. Slik kan de som vil bruke et program på maskinen fortsette med det, og de som ikke vil slipper. Lenke til kommentar
kvase Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 http://www.win-xp.no/index.php?name=Downlo...details&lid=187 Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Vel, det er jo ikke et chatteprogram, men en "instant messenger". Lenke til kommentar
data971 Skrevet 16. november 2005 Forfatter Del Skrevet 16. november 2005 Vell... Du må ikke laste ned programet for å diskutere Metallica:P D er bare en ekstra ting for folk som har lyst:P Men dette var jo ikke akkurat d jeg lurte på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå