nicolaihansen Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Hei! I dag instalerte jeg windows XP på en 15k/rpm SCSI disk. i tilleg til den har jeg to IDE disker på 120gb hver. men nå kommer disse diskene ikke lenger opp på min datamaskin. Jeg finner dem fortsatt på enhetsbehandling men her står det at disse også er SCSI disker. noen som vet hva jeg kan gjøre eller hva jeg eventuelt har gjort feil? Veldig Takknemlig for alle svar. Nicolai Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Finner du dem om du ser i start/control panel/administrative tools/computer management og velger disk-management? Hvis ikke kan det vaere at de staar paa en IDE Raid kontroller og trenger drivere. - Per Christian Lenke til kommentar
nicolaihansen Skrevet 16. november 2005 Forfatter Del Skrevet 16. november 2005 Den finner dem der ja, men den linja som er vanligvis er blå var svart. og så tror jeg det stod noe annet spesielt, usker ikke helt og nå er jeg i oslo apropo det med IDE raid kontroller, jeg pørvde å ha dem i en IDE raid kontroller, men det hjalp ikke. instalerte drivere. men jeg tror ikke jeg har instalert noen drivere til SCSI kortet, kan det ha noe med saken å gjøre? den fant liksom disken med en gang så jeg bare instalerte XP på den.... Lenke til kommentar
nicolaihansen Skrevet 18. november 2005 Forfatter Del Skrevet 18. november 2005 ingen som har noe å si? jeg trenger virkelig hjelp. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 (endret) Den finner dem der ja, men den linja som er vanligvis er blå var svart. og så tror jeg det stod noe annet spesielt, usker ikke helt og nå er jeg i oslo :5165302[/snapback] Har du teksten ? Endret 18. november 2005 av PerB Lenke til kommentar
nicolaihansen Skrevet 18. november 2005 Forfatter Del Skrevet 18. november 2005 (endret) Den finner dem der ja, men den linja som er vanligvis er blå var svart. og så tror jeg det stod noe annet spesielt, usker ikke helt og nå er jeg i oslo :5165302[/snapback] Har du teksten ? 5171112[/snapback] nei, men jeg tror det begynte på I , og så stod det noe med å gjøre disken til en dynamisk disk....hva vil det si? Endret 18. november 2005 av nicolaihansen Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Du skal ikke trenge aa gjoere dem til dynamiske disker. Om du hoyreklikker paa diskene og har "import disk" ("importer disk" eller hva dem maatte ha funnet paa aa oversette det til) som opsjon, gjoer det. Om disken er importert allerede (eller etter at du importerer den), hoyreklikk paa partisjonen(e) paa hoyresida og velg "Change drive letter and paths" og gi den en bokstav (E, F, Z eller hva som passer deg best) om den ikke har bokstav allerede. - Per Christian Lenke til kommentar
nicolaihansen Skrevet 18. november 2005 Forfatter Del Skrevet 18. november 2005 Du skal ikke trenge aa gjoere dem til dynamiske disker. Om du hoyreklikker paa diskene og har "import disk" ("importer disk" eller hva dem maatte ha funnet paa aa oversette det til) som opsjon, gjoer det. Om disken er importert allerede (eller etter at du importerer den), hoyreklikk paa partisjonen(e) paa hoyresida og velg "Change drive letter and paths" og gi den en bokstav (E, F, Z eller hva som passer deg best) om den ikke har bokstav allerede. - Per Christian 5172220[/snapback] OK! tusen takk for svar, er som sakt i Oslo nå, men det er garantert det første jeg gjør når jeg kommer hjem. får håpe det funker. Jeg er ellers åpen for andre komentarer i tillfelle det er noen som tror at det er noe annet som skal til. Det er ikke sånn at noe/alt på hardiskene når jeg importerer den? Takk for alle svar!. hva skulle jeg gjort uten folka på HW? Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Import av disker sletter ingenting, men "convert to basic" vil slette alt innhold paa en dynamisk disk. Saa ligg unna det valget :-) Dersom diskene allerede laa inne i disk-manager'n vil tror jeg at du slipper unna med aa gi dem en stasjons-bokstav. Om du er usikker, skriv ned valgene du faar og lim dem inn her. Altids noen som kan komme med kommentarer. - Per Christian Lenke til kommentar
nicolaihansen Skrevet 19. november 2005 Forfatter Del Skrevet 19. november 2005 ok. men det med å gjøre dem til dynamiske disker, hva vil det si? nicolai Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 "Dynamic storage is supported by Windows 2000. A disk initialized for dynamic storage is called a dynamic disk. It can hold simple volumes, spanned volumes, mirrored volumes, striped volumes, and RAID-5 volumes. With dynamic storage, you can perform disk and volume management without having to restart the operating system." Windows XP Home stoetter ikke dynamiske disker. Dynamiske disker funker heller ikke i USB kabinett. Dette kan av og til vaere problem om man gaar fra Windows 2000 med dynamiske disker til XP Home hvor man rett og slett ikke faar tak i innholdet i paa dem. Dersom du ikke skal leke med software RAID eller mekke om partisjons stoerrelser en gang eller to i maaneden trenger du ikke aa gjoere dem om til dynamiske disker. - Per Christian Lenke til kommentar
nicolaihansen Skrevet 19. november 2005 Forfatter Del Skrevet 19. november 2005 javel ja. men da gleder jeg meg bare til å komme hjem i morgen så jeg forhåpentligvis får fiksa diskene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå