Gjakmarrja Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Genrellt sett så har det vist seg at mennesker født på høsten er mer negativ og kristisk enn de som er født eller på året. Mhm... absolutt en blodprøve her er å anbefale. Det du beskriver er nok symptomene til flere enn en "lidelse" Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Syklet til skolen for intil et par uker siden da det ble glatt på veien.Spiser leverpostei nesten daglig, er det andre ting som inneholder jern jeg kan prøve å få i meg mer av? 5160004[/snapback] Rødbeter og leverpostei er godt.. Lenke til kommentar
MagE Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Jeg har også lite energi, men det er fordi jeg får for lite søvn. Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 (endret) Du trenger energy management. Prøv Energy Storage, Soul Reaping, Bonetti's Defence, Energy Surge eller Energy Tap. Daniel 5159225[/snapback] Tydeligvis noen som spammer Echo + Mantra of Signets + Signet of Weariness på ham. Man må nesten bare kontre med en Rust, eller en annen Mesmer. Ok, g33k-talk til sides. Begynn og tren og vær mer oppmerksom på hva du spiser! Kanskje dra til legen og ta en blodprøve? Kanskje har du for lite jern eller noe sånt. Edit: LOL, jeg så faktisk ikke at noen hadde nevnt blodprøve og lite jern før. Jeg har peiling Endret 15. november 2005 av H4ngm4N Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 begynn å trene, da får du mere energi til overskudd Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 (endret) - Løp en tur (30-45 min) hver eller annenhver dag. - Spis mer/bedre/sunnere - Sov mer om natten Endret 15. november 2005 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
eught Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Syklet til skolen for intil et par uker siden da det ble glatt på veien.Spiser leverpostei nesten daglig, er det andre ting som inneholder jern jeg kan prøve å få i meg mer av? 5160004[/snapback] Som tidligere nevnt; brunost er rikt på jern. Ristet brød med brunost er ganske godt (dersom dere ikke har ferskt grovbrød da, det er enda bedre). Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 15. november 2005 Forfatter Del Skrevet 15. november 2005 Syklet til skolen for intil et par uker siden da det ble glatt på veien.Spiser leverpostei nesten daglig, er det andre ting som inneholder jern jeg kan prøve å få i meg mer av? 5160004[/snapback] Som tidligere nevnt; brunost er rikt på jern. Ristet brød med brunost er ganske godt (dersom dere ikke har ferskt grovbrød da, det er enda bedre). 5160508[/snapback] Det har vi, og det spiser jeg akkurat nå. Lenke til kommentar
Zatôitchi Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Før du begynner å trene overrilt som noe her sier ville jeg tatt en tur til legen å fått en grundigere utredning for å sett hva det kunne være. Symptomene kan også minne om f.eks kyssesyke som svært mange jeg kjenner, innkludert meg selv, har hatt. Jeg merket at jeg var utrolig slapp og søvning, og sov flere timer på ettermiddagen hver dag. Jeg fant ikke ut at det var kyssesyke før et halvt år etterpå, da jeg ikke hadde det lenger, men likevel tok en test. Man skal _IKKE_ trene når man har kyssesyke. Lenke til kommentar
Månebaronen Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Syklet til skolen for intil et par uker siden da det ble glatt på veien.Spiser leverpostei nesten daglig, er det andre ting som inneholder jern jeg kan prøve å få i meg mer av? 5160004[/snapback] Som tidligere nevnt; brunost er rikt på jern. Ristet brød med brunost er ganske godt (dersom dere ikke har ferskt grovbrød da, det er enda bedre). 5160508[/snapback] Brunost er generelt ikke rikt på jern lenger! Litago Brunost er derimot tilsatt jern.. Tine Diskusjon på Barnimagen.no Lenke til kommentar
Solid Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Det finnes ikke en vindunder medisin. Trur trening det beste i nesten alle slike situasjoner. Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Sikkert jernmangel... Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 (endret) Syklet til skolen for intil et par uker siden da det ble glatt på veien.Spiser leverpostei nesten daglig, er det andre ting som inneholder jern jeg kan prøve å få i meg mer av? 5160004[/snapback] Som tidligere nevnt; brunost er rikt på jern. Ristet brød med brunost er ganske godt (dersom dere ikke har ferskt grovbrød da, det er enda bedre). 5160508[/snapback] Brunost er generelt ikke rikt på jern lenger! 5161835[/snapback] Faktisk ikke tilsatt jern i det hele tatt. Edit: hvor mye jern det er naturlig i brunost vet jeg dog ikke. Men i 2001 fattet Statens næringsmiddeltilsyn en beslutning om å forby tilsetning av jern til vanlig brunost Endret 16. november 2005 av el-asso Lenke til kommentar
Ø.B. Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Har selv hatt jernmangel. Drikk jernekstrakt. smaker dritt, men hjelper på, hvis det er det du har. Hvis du også er svimmel innimellom er det nok muligheter for det. Som sagt ovenfor, tening hjelper vanvittig på oerskudd. Frisk luft hjelper mer enn man skulle tro. Lenke til kommentar
Xirioth^ Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Tar vitaminer hver dag jeg Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Gå til lege eller helsesøster og be de hjelpe deg med å sette opp ett skikkelig kosthold til deg.. prøv å tren ca 3 ganger i uken og sov nok om nettene.. er det beste tipset jeg kan gi.. og det hjalp med meg.. Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Om du ikke er i form for å "gymme" kan du gå deg en tur, helst i oppoverbakker. Kanskje kan du jogge litt sakte også helt til du føler deg "god og varm" så kan du prøve å "sprinte" litt Eller noe som er artig ballspill, få med venner til å spille basketball - fotball - whatever bare du gjør noe Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Stemmer fortsatt for Pilates! Lenke til kommentar
Månebaronen Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 hvor mye jern det er naturlig i brunost vet jeg dog ikke. Det er ingen ingredienser i brunost som tilsier at det skal finnes jern i det hele tatt.. Grunnen er bare at det fra gammelt av ble endel jern i brunosten etter flere timer i jerngryta.... Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Trodde brunost ble tilsatt jern for å være like "Jernholdig" som i gamle dager jeg.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå