LarZen Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 I den største utgaven så følger det med kabler til å koble til med HD component og vanlig composite. For di av oss da som skal koble på et vanlig tv er ikke composite litt dårlig? Mener å ha sett en får kjøpt skikkelig RGB kabel ifra Microsoft til Xbox360. Kanskje dette er noe vi burde plukke opp når vi henter maskinene våres? Hva tror dere? Lenke til kommentar
lars91 Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 jeg ville tro at det er en smart tanke men for meg som nettop har kjøpt en 42" plasma tv fra LG så er ikke det noen sak... bare til XBOX 360 Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 15. november 2005 Forfatter Del Skrevet 15. november 2005 Hehe, gratulerer....eller kondulerer? Lenke til kommentar
Dec Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 I den største utgaven så følger det med kabler til å koble til med HD component og vanlig composite. For di av oss da som skal koble på et vanlig tv er ikke composite litt dårlig? Mener å ha sett en får kjøpt skikkelig RGB kabel ifra Microsoft til Xbox360. Kanskje dette er noe vi burde plukke opp når vi henter maskinene våres? Hva tror dere? 5159061[/snapback] Har tenkt og sjekket litt rundt iforhold til dette selv. Spurte derfor om dette i en tråd på dette forumet, fikk da til svar at man kan kjøpe en adapter med scart utgang. Men kan ikke forstå annet enn at da man ender opp med nettopp composite signal, totalt uaktuelt her forresten! Så da er vel eneste utvei inntil min HDready tv er kjøpt på nyåret en slik RGB kabel, eller kan noen med 100% sikkerhet si at en slik adapter vil gi oss et RGB signal? Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 15. november 2005 Forfatter Del Skrevet 15. november 2005 I den største utgaven så følger det med kabler til å koble til med HD component og vanlig composite. For di av oss da som skal koble på et vanlig tv er ikke composite litt dårlig? Mener å ha sett en får kjøpt skikkelig RGB kabel ifra Microsoft til Xbox360. Kanskje dette er noe vi burde plukke opp når vi henter maskinene våres? Hva tror dere? 5159061[/snapback] Har tenkt og sjekket litt rundt iforhold til dette selv. Spurte derfor om dette i en tråd på dette forumet, fikk da til svar at man kan kjøpe en adapter med scart utgang. Men kan ikke forstå annet enn at da man ender opp med nettopp composite signal, totalt uaktuelt her forresten! Så da er vel eneste utvei inntil min HDready tv er kjøpt på nyåret en slik RGB kabel, eller kan noen med 100% sikkerhet si at en slik adapter vil gi oss et RGB signal? 5159367[/snapback] Vi må nok kjøpe en ny kabel med ekte RGB, om du har hatt PS2 eller Xbox så er det samme saken med Xbox360. Composite kabler som du da kan stikke inn i en slik rgb klomp. Men bildet blir ikke i nærheten av så bra som med ekte RGB...slik var det ivertfall på PS2 og Xbox... Huff...de går det i underkant av 300,- der også. Blir dyrt detta! Lenke til kommentar
Fedorov Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Hvis dere spiller på vanlige TV`er så er RGB scarten et must. Og nei det er ikke den kabelen som følger med i en scart adapter. http://www.cdon.com/product.phtml?prod=530338 denne. Har dere HDTV derimot bruk component kabelen som følger med. Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 (endret) Her gutter. RGB-scart og optisk kabel for lyden. 144,- INKLUSIVE frakt. http://www.play.com/play247.asp?pa=rcs&pag...60&title=741482 Endret 15. november 2005 av trykkertor Lenke til kommentar
Dec Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Her gutter. RGB-scart og optisk kabel for lyden.144,- INKLUSIVE frakt. http://www.play.com/play247.asp?pa=rcs&pag...60&title=741482 5159859[/snapback] Thanks! Men vet ikke om jeg tar sjangsen på å bestille den, er redd jeg ikke får den hjem til launch 2 des. Ser at den slippes først da fra play.com. Forøvrig en glimrende nettbutikk, skummelt bra og dypt utvalg. Synd med den jævla 200 kr grensa..! Spørs om jeg må satse på original kabelen til 360 i butikken når jeg henter den. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 15. november 2005 Forfatter Del Skrevet 15. november 2005 Jeg kommer nok til å holde meg til orginal kabler...men går også å tenker på å plukke opp en VGA kabel også nå. Da får en jo HD kvalitet....men litt kjipt med en monitor da. Lenke til kommentar
Dec Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Jeg kommer nok til å holde meg til orginal kabler...men går også å tenker på å plukke opp en VGA kabel også nå. Da får en jo HD kvalitet....men litt kjipt med en monitor da. 5160036[/snapback] Satser nok på det jeg og, ikke et område jeg prøver å spare inn noen kr på egentlig.. Link til en nettside i Norge med original kabel? Sjekket litt, men kan ikke se at RGB er nevnt på noen av kablene. Den på cdon.com var "død". Lenke til kommentar
Fedorov Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Jeg kommer nok til å holde meg til orginal kabler...men går også å tenker på å plukke opp en VGA kabel også nå. Da får en jo HD kvalitet....men litt kjipt med en monitor da. 5160036[/snapback] Satser nok på det jeg og, ikke et område jeg prøver å spare inn noen kr på egentlig.. Link til en nettside i Norge med original kabel? Sjekket litt, men kan ikke se at RGB er nevnt på noen av kablene. Den på cdon.com var "død". 5160070[/snapback] Var den? Ok, bare søk på Xbox 360 Advanced Scart Cable der og du finner den. Ikke at man må kjøpe den der, så godt som alle butikker vil nok ha den. Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Jeg har meget god erfaring fra JoyTech sine kabler. De er "gullforgylte" også. Bruker i dag Joytech sin s-video på PS2 med strålende resultat, og Joytech komponent på XBox1 med strålende resultat. Nå koster nå Microsoft sin original RGB scart bare 239,- så det er jo ikke et stort tap å kjøpe original nei. Lenke til kommentar
kristianv Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Om du kjøper VGA så burde jo det bli HD hele veien? Også derfra bruke et adapter til å få det på DVI? Lenke til kommentar
Xperia X10 Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 (endret) What type of video connections will the Xbox 360 support right out of the box? What other options will be available? Todd Holmdahl: Out of the box (North America), we will support component video (480i, 480p, 720p, 1080i) and composite video (all worldwide variations). Aftermarket AV cables will add support for S-video, enhanced SCART RGB, and VGA. ------------- RGB Scart is the best signal for most 'standard' TVs. Note that Scart is not a signal, it is just a connection that can be used to carry a number of signals. A proper RGB Scart lead will give a slightly better picture than s-video and a significantly better picture than composite. Note that a yellow, red and white plug in a scart block is not RGB Scart, it is only composite through a Scart connection. For the 360, the RGB Scart is the Advanced AV Cable with an RRP of £19.99. ------------- Den HD kabelen som følger med premium 360'n, har den rgb? Er rgb en ren rca kabel som er magisk elns? Hvordan ser denne ut? Endret 19. november 2005 av magenuss Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Nei, det er ikke med RGB-kabel i noen av pakkene. Den må kjøpes utenom. Hvis man ser inni en scartkontakt er det mange pinner. En dårlig scart har bare loddet ledninger fast på de pinnene som gir lyd høyre og venstre, samt 2 pinner for å få kompositt signal (den dårlige gule). En RGB-scart har loddet ledninger fast på lyden høyre og venstre, samt pinnene som leder RGB signalet. Man kan ikke se forskjellen på slike kabler med mindre man åpner pluggen. Det er et STORT sprang fra kompositt, til fullkoblet RGB-scart. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Xbox 360: Video Cable Comparison Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Liten avsporing men må bare få sagt det! I dagh ringte det en dude å sa at jeg vant konkurransen som spillmagasinet (nettavisen) satte opp.. Så jeg skal i Microsofts hemmelige leilighet jeg!! Bare et lite dilemma; jeg får lov til å ha med meg bare EN venn... Men hvem skal det bli.... hmmmmmmm...... Noen andre som har vært eller skal dit?? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Liten avsporing men må bare få sagt det! I dagh ringte det en dude å sa at jeg vant konkurransen som spillmagasinet (nettavisen) satte opp.. Så jeg skal i Microsofts hemmelige leilighet jeg!! Bare et lite dilemma; jeg får lov til å ha med meg bare EN venn... Men hvem skal det bli.... hmmmmmmm...... Noen andre som har vært eller skal dit?? 5188183[/snapback] Jeg hadde en kompis som vant samme saken hos HaloNorge, se denna tråden for bilder. Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Liten avsporing men må bare få sagt det! I dagh ringte det en dude å sa at jeg vant konkurransen som spillmagasinet (nettavisen) satte opp.. Så jeg skal i Microsofts hemmelige leilighet jeg!! Bare et lite dilemma; jeg får lov til å ha med meg bare EN venn... Men hvem skal det bli.... hmmmmmmm...... Noen andre som har vært eller skal dit?? 5188183[/snapback] Har vært der, måtte spørre de om å sette på Kameo, det var verdt det Konge spill Lenke til kommentar
Xperia X10 Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Dette er en dritbra side for deg som vil vite mer om kabler og slikt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå