Gå til innhold

Skyer i full fart!

TBPhoto

Anbefalte innlegg

Jeg var ute og luftet hunden før jeg skulle legge meg i går kveld/natt. Det blåste ganske kraftig og det var fullmåne. Det var en del skyer på himmelen som blåste avgårde ganske hurtig, og jeg ble fascinert av synet... så det var inn med bikkja og ut med kameraet, og jeg ble ute nesten 1 time og tok nærmere 40 bilder... :p

Det blåste såpass kraftig at trærne på en del bilder ble noget uklare (ikke så rart med lukkertider mellom 15-30 sekunder...), men dette her er ett av de som ble bedre;

post-79862-1132078803_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe hadde det bare vært så vel... ;)

Hvis jeg hadde farget skyene grønne, så kunne det faktisk ha gått for å være nordlys! :D

Nordlys er en av tingene jeg virkelig håper jeg får tatt bilder av i vinter. Prøvde ett par ganger i fjor vinter men fikk ikke tatt noen dessverre.

Men tilbake til bildet; det er skyer som beveger seg ganske fort, tatt med 30 sekunders lukkertid.

Lenke til kommentar

Jeg har justert litt på kontrast og levels. Det er en stjerne, det er faktisk flere stjerner som er synlige der også.

Her er ett bilde til jeg tok i natt. 30 sekunder lukkertid her også. Er ikke 100% fornøyd med komposisjonen i dette, men det er ikke så ille heller?

post-79862-1132082053_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Hehe hadde det bare vært så vel...  ;)

Hvis jeg hadde farget skyene grønne, så kunne det faktisk ha gått for å være nordlys!  :D

Nordlys er en av tingene jeg virkelig håper jeg får tatt bilder av i vinter. Prøvde ett par ganger i fjor vinter men fikk ikke tatt noen dessverre.

Men tilbake til bildet; det er skyer som beveger seg ganske fort, tatt med 30 sekunders lukkertid.

5159102[/snapback]

grønne? nordlys er da ikkje bare grønt.

Lenke til kommentar

Det andre bildet du lastet opp, skyene er stilige, men mangler den dramatiske fartseffekten du har i det første. Jeg ser at det er fler stjerner enn bare den ene, men det var bare den ene som var så kraftig at den virket forstyrrende.

Endret av firstperson
Lenke til kommentar

Hvis jeg hadde farget skyene grønne, så kunne det faktisk ha gått for å være nordlys!  :D

5159102[/snapback]

grønne? nordlys er da ikkje bare grønt.

5163281[/snapback]

:roll: ... sorry at jeg ikke skrev rosa, blå, grønn osv. da... :p

Det var bare ett lite eksempel i farten...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...