^Jalla^ Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Jeg sitter og knoter med Pcèn til en venn av meg. Når jeg starter opp maskinen får jeg skjermbilde når den booter, windows logo bilde (boot) vises i et par sekunder og så blir den sort. Jeg kan høre i høytalerene at den logger seg inn i windows men null bilde. Jeg har prøvd med flere skjermer og flere skjermkort. Har også resatt hovedkortet og satt Bios til "Default" Hva kan være problemet her? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Hvilken strømforsyning sitter i pcen? Lenke til kommentar
^Jalla^ Skrevet 15. november 2005 Forfatter Del Skrevet 15. november 2005 Hvilken strømforsyning sitter i pcen? 5160249[/snapback] Nå spurte du vanskelig, det vet jeg egentlig ikke Men dette problemet kom bare plutselig. Han har brukt den lenge og den har virket fint. Det skjedde når han skulle kjøre en omstart på maskinen. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Har du prøvd sikkermodus? Lenke til kommentar
^Jalla^ Skrevet 16. november 2005 Forfatter Del Skrevet 16. november 2005 Har du prøvd sikkermodus? 5163587[/snapback] Ja jeg har prøvd det også. Prøvde også med en annen strømforsyning i dag uten resultat. Lenke til kommentar
^Jalla^ Skrevet 17. november 2005 Forfatter Del Skrevet 17. november 2005 Prøvde å sette HDD i min pc for å prøve den der. Der fikk jeg samme feil så det er et eller anna galt med den eller med OS som ligger på den. Det letteste hadde jo vært å formatert den disken, men jeg regner med han har lyst til å spare på det som er på den. Noen som har noen idèer til hvordan jeg kan finne feilen?? Lenke til kommentar
yngvedh Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Noen som har noen idèer til hvordan jeg kan finne feilen?? 5166012[/snapback] Vet ikke hvordan du kan finne feilen men fikse den, kanskje. Kan hende det er Master Boot Record (MBR) som er gått til kråkene. I så fall kan du muligens fikse MBR ved å boote fra en windows CD og start Microsoft Recovery Console. Derfra kan du kjøre en kommando som heter FIXMBR hvis jeg ikke husker helt feil. Hvis ikke så trykker du inn HELP så lister den opp alle kommandoene for deg. Jeg har reddet PC'en min en gang på denne måten. Jeg går ut ifra det er Windows XP på maskinen, vet ikke om det funker på andre versjoner enn Windows XP/2000.. Eventuelt kan du koble harddisken til en annen PC for så å lagre alt som er verdt å ta vare på på den andre maskinen. Så kan du sette den tilbake og formatere og installere ny windows og deretter føre filene tilbake over nettverk eller ved å koble til harddisken en gang til.. Merk at du må koble til harddisken i tillegg til den originale for du trenger jo at den starter for å få overført noe som helst.. Håper dette hjelper.. Lenke til kommentar
^Jalla^ Skrevet 17. november 2005 Forfatter Del Skrevet 17. november 2005 Noen som har noen idèer til hvordan jeg kan finne feilen?? 5166012[/snapback] Vet ikke hvordan du kan finne feilen men fikse den, kanskje. Kan hende det er Master Boot Record (MBR) som er gått til kråkene. I så fall kan du muligens fikse MBR ved å boote fra en windows CD og start Microsoft Recovery Console. Derfra kan du kjøre en kommando som heter FIXMBR hvis jeg ikke husker helt feil. Hvis ikke så trykker du inn HELP så lister den opp alle kommandoene for deg. Jeg har reddet PC'en min en gang på denne måten. Jeg går ut ifra det er Windows XP på maskinen, vet ikke om det funker på andre versjoner enn Windows XP/2000.. Eventuelt kan du koble harddisken til en annen PC for så å lagre alt som er verdt å ta vare på på den andre maskinen. Så kan du sette den tilbake og formatere og installere ny windows og deretter føre filene tilbake over nettverk eller ved å koble til harddisken en gang til.. Merk at du må koble til harddisken i tillegg til den originale for du trenger jo at den starter for å få overført noe som helst.. Håper dette hjelper.. 5166044[/snapback] Jeg prøvde recovery console, kjørte kommandoene Fixboot & Fixmbr men til ingen nytte. Regner med jeg formaterer disken og legger inn windows på nytt hvis ikke det finnes noen andre muligheter til å reparere den...!!? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå