TempO Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Hei. Da er tiden inne for mitt andre kjøp av digitalkamera på under 1 år. hadde et ixus 5 intill i sommer da det fikk en ørliten sprut med vann på seg under en liten båtur i sommer når jeg skulle ta litt bilder av wakeboardkjøring. Resultat dødt kamera Kameraet kommer til å bli brukt til allslags bruk som på byen/fest, på snowboardturer osv så det bør ikke være stort å tungt. (Skal forøvrig på tur til Canada i januar, så jeg hadde håpet på å ta noen pene bilder av de fine fjellene der borte når jeg cruiser nedover fjellsiden:P ) noen få krav: - Lite å lett (må være plass i en vanlig bukselomme) - kunne ta opp bra kvalitet med video med kameraet - at det ikke er billig plastikk kvalitet, det må kunne tåle litt - jo billigere jo bedre - og selvfølgelig bra kvalitet på bildene som blir tatt Vet egentlig ikke hvor mye penger jeg vil legge i kamera nå ettersom dette uhellet skjedde med meg sist og hvor mye penger jeg må legge i det for å få et brukbart kamera. Ixusen kosta meg 3200 i sin tid og jeg håper ikke jeg må gi mer enn det for et nytt kamera. Helst mye mindre Mulig dette blir altfor strenge krav til prisen jeg har satt, men jeg må bare sette noen krav, og spørre dere om råd. Jeg er ikke noen kløpper når det kommer til kamera akkuratt takker for alle innspill Lenke til kommentar
Digilars Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 (endret) Hei. Kameraet kommer til å bli brukt til allslags bruk som på byen/fest, på snowboardturer osv så det bør ikke være stort å tungt. (Skal forøvrig på tur til Canada i januar, så jeg hadde håpet på å ta noen pene bilder av de fine fjellene der borte når jeg cruiser nedover fjellsiden:P ) noen få krav: - Lite å lett (må være plass i en vanlig bukselomme) - kunne ta opp bra kvalitet med video med kameraet - at det ikke er billig plastikk kvalitet, det må kunne tåle litt - jo billigere jo bedre - og selvfølgelig bra kvalitet på bildene som blir tatt 5158587[/snapback] Eneste jeg kommer på i farta som kan passe til dine specs er Pentax Optio WPi. Har ikke prøvd det. Du finner det f.eks. her: Pentax WPi Fant en test også, her et utdrag: "The OptioWPi complies with JIS class 8 waterproof performance, enabling it to withstand up to 30 minutes of continuous operation at an underwater depth of 1.5 meters. Furthermore, the OptioWPi has also been proven to conform to Class 5 dustproof performance of category 2 (machines produced to prevent internal changes in atmospheric pressure). Such capabilities make it ideal for use when skiing, taking part in marine sports, going fishing or enjoying other outdoor events. Waterproof performance of this kind also means users can simply rinse the camera off any time it becomes dirty." Det passer jo bra for deg! Her kan du lese hele testen: dpreview.com EDIT: Testen jeg henviste til var ikke en test, men en omtale av produktet. Søk litt rundt så finner du sikkert en test. Lykke til! Endret 15. november 2005 av Digilars Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Og her diskuteres WPi: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=495435 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå