Gå til innhold

Trenger info om overklokking av 7800GTX

Anbefalte innlegg

Er ny innen overklokking av skjermkort, så trenger hjelp innenfor dette.

Det jeg lurer på er følgende:

1. Jeg har lagt til Coolbits info i registeret, men her kan jeg jo bare stille på frekvensen. Hvordan stiller jeg på volten for å få det stabilt ved høye frekvenser?

Kommer nok flere sp.mål etterhvert.

På forhånd, takk for svar... :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm, noen som kan fortelle meg litt mer? Så jeg må altså modde selve kortet for å få volten opp? Noen som har link til en guide rundt dette?

5158704[/snapback]

Har desverre ikke link til Volt modd, men du kommer (mest sansynlig) ganske langt uten (tror du kan klare Gpu 430 @ 510Mhz og Ram 1200 @ 1400 uten Voltmodd)

Hvilken kjøling har du? Hvis du har orginalviften tror jeg kortet blir alt for varmt hvis du Voltmodder det.

Lenke til kommentar

Ok. Kortet jeg har, er overklokket fra fabrikk. Så de originale frekvensene er 470mhz/1.3ghz. Kommer ikke lengre enn 505mhz/1.38ghz. Har original kjøler, men har byttet ut kjølepastaen med Arctic Silver 5 og satt på en 80mm vifte. Så nå ligger det på 44-46 grader idle, i motsetning til 50 grader som det lå på før.

- Er det rett og slett for dårlig kjøling som gjør at jeg ikke kommer lenger da?

- Jeg bruker jo den innebygde klokkefunksjonen til nVidia, og når jeg klokker opp så tester jeg alltid med "Test endringer". Og den sier at skjermkortet ikke kjørte med disse frekvensene blablabla. når jeg kommer over høyere frekvenser enn nevnt ovenfor.

Er det temperaturen som avgjør hvor langt jeg klokker da eller?

Lenke til kommentar
Ok. Kortet jeg har, er overklokket fra fabrikk. Så de originale frekvensene er 470mhz/1.3ghz. Kommer ikke lengre enn 505mhz/1.38ghz. Har original kjøler, men har byttet ut kjølepastaen med Arctic Silver 5 og satt på en 80mm vifte. Så nå ligger det på 44-46 grader idle, i motsetning til 50 grader som det lå på før.

- Er det rett og slett for dårlig kjøling som gjør at jeg ikke kommer lenger da?

- Jeg bruker jo den innebygde klokkefunksjonen til nVidia, og når jeg klokker opp så tester jeg alltid med "Test endringer". Og den sier at skjermkortet ikke kjørte med disse frekvensene blablabla. når jeg kommer over høyere frekvenser enn nevnt ovenfor.

Er det temperaturen som avgjør hvor langt jeg klokker da eller?

5159790[/snapback]

Tror ikke det er tempraturen (Et moderne skjermkort tåler opp til 120 C). Jeg tror du må volt modde kortet hvis du skal klokke mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...