Kirchhoff Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Jeg lurer på om jeg skal kjøpe en harddisk til min bærbare datamaskin. Den må være 2,5" og ata/ide. Når jeg spør han som selger hardisken sier han at det er en standard ata/ide harddisk. Hvor mange tommer er en standard ata/id harddisk? Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 (endret) ATA/IDE er grensesnittet for data overføringen til/fra hd'en ATA disker finnes i både 2,5" og 3,5" størrelse (fysiske bredden på harddisken). Det er forskjellig utførelset på data og strøm kontaktene også. Endret 15. november 2005 av k-orm Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 (endret) En vanlig ATA/PTA disk er 3,5 tommer. Edit I bærbare trodde jeg det var 2,5 tommers disker. Men det er jo bare å ta den ut, og måle den. (1 tommer er 2,54 cm) Endret 15. november 2005 av chrisege Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 15. november 2005 Forfatter Del Skrevet 15. november 2005 Så denne hardisken er ikke noe for meg? jeg er sikker på at min harddisk er 2,5" det står i bruksanvisningen. Lenke til kommentar
gather Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 hvis det er den disken det er bilde av så tror jeg den er for stor.. mener bestemt å huske ibms serie med bærbare hardisker het travelstar og ikke deskstar Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Er mest vanlig med 2,5 tommer harddisk i bærbare. 3,5" blir alt for stor. Eks. på disker: her Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 (endret) Har ALDRI hørt om bærbare med 3,5" disker... Selger mente vel egentlig en standard 2,5"disk til bærbare. Altså ikke en 2,5" disk med S-ATA f.eks. Hvor befinner denne selgeren seg? Kan jeg få tippe elkjøp? Edit: Men den vanlige betegnelsen på vanlig harddisk er vel 3,5", enten IDE/P-ATA eller S-ATA. Vanlig betegnelse på bærbar disk er vel IDE/P-ATA 2,5". Endret 15. november 2005 av BrAtTeRn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå