bergetun Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Vurderer å bygge meg en stuepc med Windows MCE installert. Hele vitsen med systemet er at jeg skal kunne se satelitt TV på den så jeg har bestilt meg ett SkyStar2 DVB-S kort. Spørsmålet mitt er hvordan dette er støttet i Windows Media Center edition ? Er det noen her som har erfaring med dette ? Lenke til kommentar
OlavHW Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Vurderer å bygge meg en stuepc med Windows MCE installert. Hele vitsen med systemet er at jeg skal kunne se satelitt TV på den så jeg har bestilt meg ett SkyStar2 DVB-S kort. Spørsmålet mitt er hvordan dette er støttet i Windows Media Center edition ? Er det noen her som har erfaring med dette ? 5158362[/snapback] MCE har såvidt meg bekjent foreløpig ikke støtte for noen satellitt kort. Jeg synes det ser ut til at kortet du har bestilt ikke har mulighet for CA kort, dvs det vil ikke kunne brukes til hverken Viasat eller Canal Digital, men det er kanskje noe annet du skal se. Eneste mulighet for betal-tv via satellitt er å bruke en STB og et analogt kort med svideo eller composite input. Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 15. november 2005 Forfatter Del Skrevet 15. november 2005 Vurderer å bygge meg en stuepc med Windows MCE installert. Hele vitsen med systemet er at jeg skal kunne se satelitt TV på den så jeg har bestilt meg ett SkyStar2 DVB-S kort. Spørsmålet mitt er hvordan dette er støttet i Windows Media Center edition ? Er det noen her som har erfaring med dette ? 5158362[/snapback] MCE har såvidt meg bekjent foreløpig ikke støtte for noen satellitt kort. Jeg synes det ser ut til at kortet du har bestilt ikke har mulighet for CA kort, dvs det vil ikke kunne brukes til hverken Viasat eller Canal Digital, men det er kanskje noe annet du skal se. Eneste mulighet for betal-tv via satellitt er å bruke en STB og et analogt kort med svideo eller composite input. 5159648[/snapback] Viasat og Canal Digital er ingen problem på det kortet Får søke litt om det kanskje finnes noe plugin som lar meg styre ProgDVB fra MCE Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Har du abbonementskort så er vel et Phoenix interface det enkleste. Sammen med en softcam. Av HTPC programvare så er vel tvedia et av de eneste som støtter DVB sammen med softcamplugins for windows. Hvis noen vet av noen andre så si gjerne ifra. For linux skal det gå å få mythtv til å virke med betaltv etter litt om og men -C- Lenke til kommentar
MCPC.no Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 MCE har såvidt meg bekjent foreløpig ikke støtte for noen satellitt kort. For MCE finnes det visst en annen løsning også: DVBs kort satellit tv direkte i MCE2005: http://mediacenterpc.no/index.php?showtopic=20 Lenke til kommentar
OlavHW Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Viasat og Canal Digital er ingen problem på det kortet Får søke litt om det kanskje finnes noe plugin som lar meg styre ProgDVB fra MCE 5159796[/snapback] Ok, jeg finner ikke noe sted der en kan kjøpe en CI modul til skystar2 kortet, men ser jo at det står på ProgDVB siden at det skal finnes. Hvor har du kjøpt CI modulen? Men skjønner fremdeles ikke hvordan du får Viasat kanaler, jeg trodde de var kryptert med NDS og de trodde jeg ikke at leverte CAM'er. Trodde heller ikke NDS var hacket, så hvordan får du det til? Har du fått tak i en NDS CAM likevel eller har du på et eller annet vis hacket NDS? Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 16. november 2005 Forfatter Del Skrevet 16. november 2005 Trodde heller ikke NDS var hacket, så hvordan får du det til? Har du fått tak i en NDS CAM likevel eller har du på et eller annet vis hacket NDS? 5162001[/snapback] Alt man trenger er en kortleser (Kortleseren fra Norsk Tipping gjør susen) Det vil virke på samme måte som man kan bruke NDS kort i en Dreambox .. (Softcam) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå