Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows xp pro starter ikke

Anbefalte innlegg

Har kjempetrøbbel! Kom tilbake til min bærbare T41 som sto på etter en pause på rundt 15 min. En ekstern skjerm var koblet til maskinen. Skjermbeskytteren hadde slått seg på. Når jeg skulle forsøke å få liv i maskinen igjen, skjedde ikke no! Måtte til slutt slå den av manuellt. Når jeg så skulle slå den på igjen, lot det til at den startet som vanlig, men den gang ei. Jeg får blå skjerm med melding om at windows stenger for å unngå å skade datamaskinen. I tillegg står følgende melding: UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUM.

Det står videre at en skal forsøke å åpne i sikkermodus og avinnstalere nylig innstalert programvare. Jeg klarer ikke å åpne i verken sikkermodus eller annet, for den samme meldingen kommer uansett.

Jeg hadde ikke innstalert, åpnet eller lastet ned noen ting før dette skjedde. HJELP! Hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dyttet i cden, riktignok home edition og forsøkte chrdsk /r. Fikk opp "Volumet se ut til å inneholde en eller flere uoverkommelige problemer". Skyldes dette home edition (please) eller har virkelig disket tatt kvelden sånn helt plutselig? Kan dataene i så fall reddes?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...