Gå til innhold

Har virus som jeg ikke blir kvitt

Anbefalte innlegg

Hei

Tele 2 ringte meg og sa jeg maatte formatere pga jeg sendte ut saa mye spam mail. Dette skyldes et virus. Saa jeg formaterte begge harddiskene mine, men naa har jeg et nytt problem.

Noen ganger bare restarter pcn seg, et vindu kommer opp hvor det er en nedtelling fra 1 min eller noe. Norton finner ingen virus.

Norton sier ogsaa noen ganger i fra at den stoppet en worm, noe som ikke sier meg noen ting. Forrige viruset jeg hadde, altsaa fOr formateringa het W32.bobax!dr hvis det kan hjelpe noe.

Saa er det noen der ute som har noen svar paa hvordan jeg kan gjOre pcn min fri for virus?

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dersom du ønsker å unngå at maskinen restarter kan du gjøre følgende :

start -> kjør -> cmd (trykk enter)
shutdown -a (trykk enter)

5158198[/snapback]

...og hvis det er sasser så skriver du: shutdown -i

Husk å dra ut nettverkskabelen og restarte maskinen først...

Endret av jarmo
Lenke til kommentar
Tidligere lå nesten alltid Norton på topp i tester, men har kommet bra ut i test med den nyeste utgaven sin, selv om den ikke har gjort det fullt så bra de siste årene.

Fikk 5/6 (sammen med 3 eller 4 andre) i VG for dem ser på VG som en seriøs avis... var bare en som fikk 6/6...

5158288[/snapback]

vet du om Nod32 var med i den testen?

Lenke til kommentar
det er så teit når dere sier kutt ut norton! jeg har det selv og det funker perfekt for meg!

kanskje ikke for dere, men kom ivertfall med en begrunnelse

5158086[/snapback]

Hvis Norton er så bra så hvorfor trådstarteren sliter med virusproblemer da ?

5158445[/snapback]

det vet jeg ikke, jeg bare sa at norton funka perfekt for meg! ikke at norton er kjempe bra, men som en annen her sier, så fikk jo norton 5/6 i vg å det er veldig bra!

on topic: jeg antar at du har gjort dette her men sier det fordet: søk på datan din etter den filen som du nevnte, og så trykker du delete. du har sikkert gjort det men sier det fordet :)

ps: last ned ad-aware, kan hende det finne viruset

Endret av alex91
Lenke til kommentar
det er så teit når dere sier kutt ut norton! jeg har det selv og det funker perfekt for meg!

kanskje ikke for dere, men kom ivertfall med en begrunnelse

5158086[/snapback]

Hvis Norton er så bra så hvorfor trådstarteren sliter med virusproblemer da ?

5158445[/snapback]

Hadde samme virus for lenge siden, og guess what??! Hadde Norton installert.. *fnise* Casen er at du må finne hvilket virus du har. Gå inn på f.eks norton, trend micro, eller en annen side og finn patchen til fjerningen av virus. Hvis du kjører overnevnt kommand i CMD trenger du ikke bekymre deg om shutdown. Hvis du ikke får gjort det, så last ned patchene fra en annen maskin og kopier de til din egen. Ta ut nettverkskabelen og restart. Derretter kjører du patchen.

Håper du fixer det.. ;)

Min erfaring med Norton er heller dårlig. Det er utallige med virus som den ikke finner, den gjør pcen treg og er generellt treg i virussøket. Det finnes mange gode alternativ til Norton. Eks. Norman, Avast, Pccillin. Avast sammen med Adaware, Xoftspy og Firefox har holdt pcene mine rene i evigheter nå.. :thumbup:

Lenke til kommentar

Takk for mange svar dere. Jeg har adaware, som er et kjempe bra program. Får stadig fjærna irriterende spyware osv.

Ok, jeg skal prøve å finne ut nøyaktig hvilke virus jeg har... selv om det kan bli spennende (vet ikke helt hvor jeg skal starte :(). Noen tips?

Jeg lasta ned et gratis program som het MSblast remover eller noe, den fant ingen ting.

Har hørt mye negativt om Norton, men finnes det er bedre program som fungerer på en litt eldre pc? Gidder ikke om det går alt for sakte... Jeg prøvde kaspersky som resulterte i at hele pcn hang seg hele tiden, den er nemlig 4 år eller noe.

Håper dere har noen kloke svar :p

Endret av Richard_87
Lenke til kommentar
Takk for mange svar dere. Jeg har adaware, som er et kjempe bra program. Får stadig fjærna irriterende spyware osv.

Ok, jeg skal prøve å finne ut nøyaktig hvilke virus jeg har... selv om det kan bli spennende (vet ikke helt hvor jeg skal starte :(). Noen tips?

Har hørt mye negativt om Norton, men finnes det er bedre program som fungerer på en litt eldre pc? Gidder ikke om det går alt for sakte... Jeg prøvde kaspersky som resulterte i at hele pcn hang seg hele tiden, den er nemlig 4 år eller noe.

Håper dere har noen kloke svar :p

5158859[/snapback]

Her har du et: http://www.avast.com/eng/avast_4_home.html

Gratis i 14 mnd. krever dog reg. på nettet :)

Lenke til kommentar

Fant heller ingen sasser, rart :hrm:

Bytta også Norton med Avast, og det ser bra ut. Selv om det heller ikke fant noe. Kanskje det er borte. Men Avast sjekker vel også utgående mail? Sånn at jeg ikke får flere klager fra Tele2...

Edit: Holder på med grundig scan med Avast. Fant en trojansk hest eller noe. Det var fint da :D

Endret av Richard_87
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...