capy Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Hennviser til posten.no link OppkravsbeløpOppkravsbeløpet godskrives din bankkonto i Norge. Både oppkravsbeløp og bankkontonummer må skrives på forsiden av sendingen. Fristen for å løse inn en oppkravssending er fra 7 til 30 dager, avhengig av bestemmelsene i adresselandet. Tjenesten inkluderer ikke ettervisning og dokumentasjon av innbetaling av beløpet. Hva er det værste som kan skje? At mottaker ikke henter pakken og jeg må betale for porto begge veier? Eller går det an å bli "nigeriasvindlet"? Hva om for eksempel terminalen ikke er online og mottaker "betaler" med et stjålet kort, eller et kort det ikke er penger på. Vil jeg fremdeles garantert få pengene? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Det verste som kan skje er at du får pakken tilbake og må betale portoen begge veier, posten er ansvarlig for korrekt betaling. Norgespakker er forsikret opp til 10K hvis noe blir skadet... Lenke til kommentar
maedox Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 (endret) Det verste som kan skjer er at du må betale portoen selv skulle jeg mene. Om den blir returnert tror jeg ikke du blir belastet for det. Uansett ligger betalingsansvaret hos Posten. Hvis mottaker betaler med noe som viser seg å ikke være gyldig er det hans og postens problem. Fytti grisen! Innlegg nr 1000. Nå tar jeg en velfortjent feiring med big one pepperoni og julebrus! :!: Endret 15. november 2005 av maedox Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Det verste som kan skjer er at du må betale portoen selv skulle jeg mene. Om den blir returnert tror jeg ikke du blir belastet for det. Avsender må betale returporto hvis den returneres. Så det verste som kan skje er at avsender må betale porto begge veier og ett oppkravsgebyr. Lenke til kommentar
vidarv Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Det verste som kan skjer er at du må betale portoen selv skulle jeg mene. Om den blir returnert tror jeg ikke du blir belastet for det. Avsender må betale returporto hvis den returneres. Så det verste som kan skje er at avsender må betale porto begge veier og ett oppkravsgebyr. 5157913[/snapback] Krev forhåndsbetaling! Det er det sikreste som selger... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 5157913[/snapback] Krev forhåndsbetaling! Det er det sikreste som selger... 5158039[/snapback] Ikke betal noe på forskudd, det er sikreste for kjøperen... Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Det er også mulig med en mellomting. Kreve et beløp som tilsvarer porto fram og tilbake pluss oppkrav, på forskudd. Og resten som oppkravsbeløp. Dermed risikrer hverken kjøper eller selger noe særlig. Ørjan... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå