Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vondt i tommelen etter slag

Ksungam

Anbefalte innlegg

I dag på skolen klinte jeg til en kamerat i skuldern, men jeg traff med tommelen og etter det har det gjort skikkelig vondt når jeg tar på den eller prøver å bevege den.

Dette er langt ifra første gangen jeg "forstuer" tommelen (vil si det er en mld form for forstuing), men jeg lurer på hva som er best for at det skal gå over. Kan verken trene, dra i svømmehallen eller spille cs sånn som den er nå :cry: Og jeg får heller ikke skrevet med den, og venstrehånd skriften min ser jo ikke ut i måneskinn...

Så jeg lurer bare på hva som er best for at det skal gå over? Burde jeg prøve å bevege den, eller holde den helt i ro, eventuelt surre rundt en bandasje? (Har lite lyst å ha bandasje, da ser det ut som jeg syns det er skikkelig vondt og begynner å grine av den minste ting).

Så pls, kom med råd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Pøh, bandasje er for pingler jo... :nei:  :p

Men tviler på det tar så lang tid som 2-3 uker, tror ikke det tok så lang tid sist gang :p Får se etter et par dager om jeg drar til legen.

5158702[/snapback]

Kan være vanskelig å kjenne om det er et brudd eller bare forstuing, så hvis det ikke blir bedre på et par dager, stikk innom en lege som ikke har tre ukers ventetid. Evt legevakta. :)

Lenke til kommentar

Men tviler på det tar så lang tid som 2-3 uker, tror ikke det tok så lang tid sist gang :p Får se etter et par dager om jeg drar til legen.

5158702[/snapback]

Hvis du selv er sikker på at dette går fort over, hvorfor bagatellen?

Lenke til kommentar

5158702[/snapback]

Hvis du selv er sikker på at dette går fort over, hvorfor bagatellen?

5159026[/snapback]

Sa aldri jeg var sikker på det går fort over... :roll:

Goophy, har vel gjort nøyaktig det motsatte av hva du sier :p Har ikke beveget den, og holdt den under varmt vann :dontgetit:

Grunnen til det varme vannet er at jeg alltid har kalde hender, men etter at jeg kom hjem fra skolen var den "skadde" hånda så iskald at det var ubehagelig! (kald på henda, god i senga btw...) Men får prøve med noe kaldt da... :hrm:

Lenke til kommentar

Kulden er egentlig bare for at det skal gjøre mindre vondt, fint lite nytte egentlig.

Men kan du bevege den går det fortere over om du bare beveger den mye, uten særlig belastning (ikke spille playstastion, trykke på telefon etc).

Gjort det samme ca. 1000 ganger. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...