iCodden Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Jeg lurer på om jeg bør kjøpe DVD-R eller DVD+R. Jeg har kjøpt en pakke med DVD+R å de fynket fint men hvilken av DVD-R og DVD+R støtter flest ting? Lenke til kommentar
svarteF Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Jeg lurer på om jeg bør kjøpe DVD-R eller DVD+R. Jeg har kjøpt en pakke med DVD+R å de fynket fint men hvilken av DVD-R og DVD+R støtter flest ting? 5157591[/snapback] DVD-R ere vel brukt mest til film, DVD+R mer til data. Begge formater kan selvfølgelig brukes om hverandre til begge bruksområder, men -platene er mer kompatible med eldre dvdspillere. Det skulle vel ikke bety så mye hvilket format du velger, men selv så foretrekker jeg - formatet til film. Mvh SvarteF Lenke til kommentar
fossie Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 DVD-R ere vel brukt mest til film, DVD+R mer til data. Begge formater kan selvfølgelig brukes om hverandre til begge bruksområder, men -platene er mer kompatible med eldre dvdspillere. Det skulle vel ikke bety så mye hvilket format du velger, men selv så foretrekker jeg - formatet til film. ...eller omvendt. Jeg bruker iallfall + til film. Lenke til kommentar
maedox Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 http://www.videohelp.com PS2 har visstnok litt trøbbel med DVD+R. Eneste jeg kommer på i farten. Lenke til kommentar
gammalost Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Du har ikke nevnt hva brenner du har. Dette er meget vesentlig for at jeg skal kunne gi et godt svar. Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Enig med gammalost, kjøp de platene som virker best med den brenneren du har. Om du mot formodning ikke kan sette book type til DVD-ROM på +R-plater, bør du bruke -R til film. I Nero settes det i Recorder/Choose Recorder/Options (ihvertfall i min versjon). Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 (endret) Arg, når den jallaserveren sier den er for opptatt til å ta imot svaret, bør den ihvertfall mene det. Endret 15. november 2005 av tvangsgreie Lenke til kommentar
Neversummer Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 http://www.videohelp.com PS2 har visstnok litt trøbbel med DVD+R. Eneste jeg kommer på i farten. 5157793[/snapback] Dette har jeg sett flere har kommentert tidligere også. Litt merkelig, for min egen erfaring er nettopp det motsatte. Kvalitets +dvd-media er det beste til ps2 backup. Dette er også tilfelle kombinert med Swap magic. Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 (endret) DVD+R med Bitsetting (DVD-ROM) har bedre kompatibilitet enn DVD-R. Og DVD+R er det eneste PS2 spiller uten chip (filmer). Jeg har aldri bukt DVD-R.. Endret 16. november 2005 av JohnRichard Lenke til kommentar
maedox Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Vet ikke noe mer om PS2 enn en kamerat av meg fortalte ei gang vi skulle kjøpe DVD-plater sammen. Mulig han hadde brukt noen dårlige -R-plater. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå