eldar Skrevet 28. august 2002 Del Skrevet 28. august 2002 Hei, Har tatt over en redhat 5.2 server på skolen som skal brukes til eksperimentering med websider (php, kanskje mysql senere). Det jeg lurer på er hvordan jeg finner ut hvor apache katalogen ligger? Er det en standard bane som de fleste programmene ligger eller er det helt tilfeldig? Når jeg så har funnet apache vil jeg gjerne legge til php funksjonalitet. Jeg har lastet ned kilden og kompilert den men hvordan konfer jeg da apache til å "se" den? Er newbie :smile: Takker for ALL hjelp! Lenke til kommentar
pine Skrevet 28. august 2002 Del Skrevet 28. august 2002 Hvis jeg husker rett i redhat så er det /var/www Du kan også sjekke apache configurasjonsfila i /etc/apache/conf/httpd.conf eller noe slikt. Let etter Document Root delen. Når det gjelder konfigurasjon av apache med php, jeg bruker å gjøre det under kompileringen av web server. Jeg tror at hvis du finner frem alt i apache configen som har med php å gjøre on ukommentere det , altså de LoadModule osv. og legge til .php filtype til Index(heter det tror jeg), det bør funke :smile: Ikke sikker helt. Men å lære linux er 99% mekking [ Denne Melding var redigert av: pine på 2002-08-29 01:17 ] Lenke til kommentar
[bErZeRk] Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 Jeg mener og huske at i redhat6.2 og nedover, ligger filene i /home/httpd . Ganske sikker på det der. Lenke til kommentar
Dozer Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 det er _SÅ_ fristende å si "RTFM" eller "STFW" ... /usr/share/doc/apache bør inneholde en del redhat-spesifikk dokumentasjon. Forøvrig.. redhat 5.2 har en gammel apache versjon, og hvis du ikke vil oppgradere hele distribusjonen, bør du nok i alle fall oppdatere apache, ssl og mysql. .. det er en del andre ting som og bør oppgraderes.. Lenke til kommentar
-morten Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 Om det er litt fart i maskina di kan det være en ide å reinstalere linux, men denne gang med en ny distro. (RedHat7.x burde være bra..) Under instalasjonen velger du da å instalere både apache, php og mysql. Da virker alt med en gang instalasjonen er ferdig :smile: Men mysql trenger nok litt confing. Php/Apache har nok også godt av det, men da jeg nylig instalerte RH7.3 virket apache med php uten noe configurasjon i det hele tatt. (Måtte starte apache da :smile:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå