Gå til innhold

Om testing av kamera

Anbefalte innlegg

Jeg venter med "lengsel og smerte" på at Akam skal teste Ricoh Caplio R3.

Slike tetster er jo igrunnen det eneste en kamarakjøper har å forholde seg til. Men jeg stiller meg egentlig spørsmålet om hvor mye en skal legge vekt på disse testene.

Akam har jo testet Ricoh C.R2. og gitt en det toppkarakter på 6, sjøl om det var bemerkninger ved skjerm,mekanikk.video og lysstyrke.Det var vel litt "drøyt"?

Hvis en skal la seg begeistre av spesifikasjonene i den grad blir en slik test litt meningsløs.Og hva da med R3? En må vel nesten forutsette at den ikke blir dårligere enn R2.De er såvidt jeg forstår nokså like (bortsett fra telen)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er linket til enkelte tester her i forumet nå. Bildekvaliteten er visst ikke noe å rope hurra for, og personlig syntes jeg også bildekvaliteten ved R2 var for svak til å få terninkast seks her på Akam. Jeg mener at hvis bildekvaliteten har bemerkninger i den grad den hadde i denne testen, skal man ikke gi toppkarakter. Bildekvaliteten er jo tross alt det viktigste med et kamera.

Men som sagt... sjekk andre tråder her om Ricoh R3, så finner du linker til tester og informasjon. Akam har ikke kommet med test enda, men det gjør de nok så fort de får gått grundig over testkamera.

Tråden stenges da det finnes flere tråder som omhandler samme tema.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...