Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Veiviser for hjemmenett, hva er beste måte?


Anbefalte innlegg

Hei.

Et lite spørsmål vedrørende oppsett at kontor/hjemmenettverk med veiviser i XP.

Har 4-5 maskiner jeg har pleid å gjøre dette på, og har da under oppsett av deling valgt "denne maskinen kobler direkte til internett via en ruter". Får da opp en melding om at dette ikke anbefales pga sikkerhet. Jeg har likevel kjørt det slik så langt, fordi jeg ikke vet bedre...

 

Det jeg bare lurer på er hva som vil være "korrekt" måte å sette opp dette på, når jeg ønsker lettvindt tilgang til delte mapper fra og til alle maskiner, og samtidig må ha mulighet til å bruke internett individuelt på alle maskiner, uavhengig av om de andre er på eller ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok Spirograf, betyr det at selve advarselen ser mer skummel ut enn den er, eller at det ikke er noen bedre måter med samme funsjonalitet uten annet utstyr?

 

Sikkerheten innternt her hos meg er helt uinteressant, jeg har full kontroll over alle maskiner her, men hvis det er slik at et oppsett som jeg gjør det, gir alle på internett full tilgang til alt jeg deler lokalt er jo det litt dumt.

 

Jeg er litt grønn på dette, men "domenekontroller og evt. en ISA server" er det feks en egen maskin som står for internett tilgang?

Driver å beygger en ny maskin nå som skal fungere som backup, nedlastningsmaskin og lagring, og som vil være på 24/7. Vil det da være en god ide at de andre får sin internett gjennom denne, og er det noen ulemper i hastighet ved en slik løsning?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...