Arne And Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 (endret) Bakgrunn: Hjemme-pc ordningen har nå fått en endring. Maks verdi på PC'en kan ikke overstige kr. 10.000. Siden det er mange som benytter eller ønsker å benytte denne ordningen, er det sikkert flere av oss som trenger tips om hvordan en får en optimal spill-PC for disse kronene. Målsetning: Sett opp en best mulig hjemme-PC som tilfredstiller de nye reglene. PC'en skal være tilpasset spilling. Skjerm skal ikke taes med i prisoppsettet. Mitt forslag: Dell Dimension 9150 Pentium 4 650 (3.4 GHz, 800 FSB, 2MB Cache) 1024 MB (2 x 512) Dual channel DDR2 533MHz minne 2x160 GB S-ATA RAID 1 7200 rpm harddisker 256 MB nVidia GeForce 6800 16x DVD +/- RW Drive Dell A 215 Høytalere 1.44 MB Diskettstasjon Internal 9-in-1 Flash card reader Windows XP home Standard USB tastatur og mus Pris: Kr. 9996,- (371 pr. måned, 36 måneder) Dette er en "ferdig bygget" PC fra Dell. Pris for hver komponent er dermed ikke spesifisert. Alt i alt, en ok spill-PC, men greier noen å sette opp et bedre oppsett? Endret 15. november 2005 av Arne And Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Jeg hadde ikke kjøpt en Dell pc, med tanke på evt. oppgradering osv. Jeg har heller ville gått for denne maskinen, som i mine øyne egner seg mye bedre til spilling enn hva den Dell maskinen er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå