Gå til innhold

Hvilken bok kan jeg lese i engelsken?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Engelsklærern vår har gitt oss i oppgave i å lese en engelsk bok med engelsk forfatter. Som vanlig er jeg sent ute, og trenger hjelp til å velge bok.

 

Har browsa litt igjennom å funnet ut at "Land Of Fire" av Chris Ryan skal være bra, noen skussmål?

 

Ellers virker Tom Clancy's bøker bra, hvilken en kan man anbefale å starte med?

 

Er det noen andre som har noen forslag? Er ikke så veldig fan av sci-fi, fantasy og slikt..

 

Går forresten 1 år på videregående. GK allmennfag.

 

På forhånd takk:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Engelsk litteratur er enormt stort. Du må fortelle adskillig mer for at vi skal begrense utvalget til noe mer håndterlig.

 

Hva f.eks. med humor? Douglas Adams med sin Hitchhiker's Guide to the Galaxy er ikke bare kjent, jeg vil påstå den er blitt en del av kulturen. Grei størrelse, lettlest, men like fullt minneverdig og greit språk, for bare å nevne noe av kvalitetene.

Lenke til kommentar
Hei!

 

Engelsklærern vår har gitt oss i oppgave i å lese en engelsk bok med engelsk forfatter. Som vanlig er jeg sent ute, og trenger hjelp til å velge bok.

 

Har browsa litt igjennom å funnet ut at "Land Of Fire" av Chris Ryan skal være bra, noen skussmål?

 

Ellers virker Tom Clancy's bøker bra, hvilken en kan man anbefale å starte med?

 

Er det noen andre som har noen forslag? Er ikke så veldig fan av sci-fi, fantasy og slikt..

 

Går forresten 1 år på videregående. GK allmennfag.

 

På forhånd takk:)

5157090[/snapback]

 

Rainbow Six er en knallbok, hvis du skal velge Tom Clancy. Ellers vil jeg anbefale American Psycho av Bret E. Ellis, tror han er engelsk... den kan analyseres og så videre;) men den er litt tung for noen. Leste den da jeg var på din alder, dog.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...