Gå til innhold

For oss som kjøpte 7800gtx 512 xxx xfx

simalarion

Anbefalte innlegg

Jepp om du leser det jeg quotet deg på så må det være en skrivefeil eller noe fra deg der da.

Haddet foresten selv 6800 gt gs , jeg var så heldig at jeg fikk med en rød flymaskin som holdt naboen oppe om natta, men stock kjøleren ble raskt skiftet til en 92mm papst som ikke bråket + den kjølte bedre.

Om du leser mine linker viser til testene litt den andre veien.

Vi får nokk alle litt mer å diskutere 24 nov, så skal vi se hvor mye Ati klarer å gruse 7800gtx 512. Må inrømme at jeg har veeeldig lyst til å selge nå

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å være erlig så har jeg ingen tro på ATi lenger. SLI utvilker seg raskere et crossfire og SLI funker bedre praktisk. Der 7800GTX512 blir slått av X1800XT (OC?)

Slårt 7800GXT512 i SLI 2 1800XT i crossfire, noe som sikkert er pga crossfire er i begynnerfasen?

Lenke til kommentar

Det jeg tenkerog har lest, å selv testet så ligger vel 2x6800GT ganske så likt en 7800GTX 512 i ytelsen visse steder. Som 3Dmark testene og kansje noen spill. Det er vel derfor spill her har to GPU som kan rendre grafikken og hastigheter fra to minner som kan hjelpe ganske mye til. Noe som jeg har lært meg er at faktisk SLI teknologien er ganske så genial. Men det koster!

Du får mere støy, høyere effekt forbruk. Tenker da på strømmen (watt) osv så da krever det vel at du har en PSU som koster langt over tusen lappen. Noe som er slitsomt. Alt dette kan du redusere inn til en kjøler, et grafikk kort som trekker strøm. Å en PSU som du ikke må selge huset ditt får. For og kunne dra det du har av hardware i pc`en din. Med andre ord, du sitter med et stykk 7800GTX 512 med mer minne og mindre støy som nevnt.

Er du er spare gris som skal samle inn der du kan få penger mest mulig er kansje 2x6800GT tingen. Men da må du leve med høyere strøm bruk å mer støy (uff) ut av pc`en din hvis du kjører med stock kjøler. Det er tross alt ikke alle som tørr og tukle med kjøleren til skjermkortet sitt. Jeg er en av dem. Lest mye styggt her.

Dette var mitt lille innspill. Jeg er fornøyd med mitt GTX 512 kort. Kommer ikke til og kjøpe nytt før jeg ser et skjermkort som kan gi meg noe som virkelig sier wow og med ny teknologi. ( Dx10 f.eks)

Men da tar jeg kvelden, har spilt F.E.A.R i to timer i strekk over MP så nå begynner jeg å blir trøtt.

Vi snakkes alle!

Lenke til kommentar
Men da tar jeg kvelden, har spilt F.E.A.R i to timer i strekk over MP så nå begynner jeg å blir trøtt.

Vi snakkes alle!

5413253[/snapback]

Hehe. Faktisk så kostet strømforsyningen min ca 300kr for en 400W, så fant jeg en på skraphaugen på 250W og 14A på 12V railen. Det blir litt mer bråk, men har byttet ut kjølerne med zalman cf700 cu , som funker bra.

Sef, så gruser 7800GTX512mb meg i spill som ikke støtter SLI, og/eller støtter SLI men at det ikke har så stor virkning. Spill som Fear,Quake4 og Cod2 er de aller "beste" SLI spilline. ;)

Lenke til kommentar
For å være erlig så har jeg ingen tro på ATi lenger. SLI utvilker seg raskere et crossfire og SLI funker bedre praktisk. Der 7800GTX512 blir slått av X1800XT (OC?)

Slårt 7800GXT512 i SLI 2 1800XT i crossfire, noe som sikkert er pga crossfire er i begynnerfasen?

5412669[/snapback]

Crossfire fikk en stor forbedring med X1800. Dual-DVI outputs, SuperAA uten det enorme ytelse tapet. Med ytelse forbedringen fra singel til dual så går det begge veier, men mulig det er i mer til SLi's favør, har ikke sett så nøye på det. Men det var kanskje ikke i henhold til Crossfire vs SLi simalarion tenkte på.

Når det gjelder 2x6800GT/Ultra vs 7800GTX 512MB er sist nevnte mer fremtidsrettet pga forbedringene i ALU'ene, 512MB vram og mtp at render-to-texture effekter, som kan kraftig redusere effektiviteten til SLi, blir mer og mer vanlig.

Lenke til kommentar

5412669[/snapback]

Crossfire fikk en stor forbedring med X1800. Dual-DVI outputs, SuperAA uten det enorme ytelse tapet. Med ytelse forbedringen fra singel til dual så går det begge veier, men mulig det er i mer til SLi's favør, har ikke sett så nøye på det. Men det var kanskje ikke i henhold til Crossfire vs SLi simalarion tenkte på.

Når det gjelder 2x6800GT/Ultra vs 7800GTX 512MB er sist nevnte mer fremtidsrettet pga forbedringene i ALU'ene, 512MB vram og mtp at render-to-texture effekter, som kan kraftig redusere effektiviteten til SLi, blir mer og mer vanlig.

5413638[/snapback]

Det er jeg enig i, men spillene tar også i bruk bedre SLI metoder og driverene blir bare bedre og bedre. Dermed kan det være både positive og negative sider med å ha 2*6800GT/U i fremtiden.

;)

Lenke til kommentar
simalarion hvorfor skriver du alltid 24 nov når vi snakker r580.... tenker du papirlansering :p

5412646[/snapback]

Hehe genialt! :!:

5412738[/snapback]

tengte først han skrev feil men tror han har posta den datoen over 10 ganger :thumbup:

5413713[/snapback]

Lol :!:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Da var det endelig på lager! Komplett har 23 og Multicom 6 stk... :!: Jeg reiser utenlands nå (typisk) og tilbake i  begynnelsen av mars, for håpe det fortsatt er på lager da..kanskje prisen har gått litt ned også..

5506629[/snapback]

Men hvem gidder å kjøpe det nå som x1900xt/xtx har kommet? :tease:

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om dette spørsmålet har blitt stillt før, litt for mange poster å lese gjennom.

Jeg har "xxx" edition av dette kortet. Når jeg en gang skal oppgradere og kjøre i SLi mode, er begge kortene nødt å være "xxx" edition, eller blir det regnet som to identiske kort uavhengig av om det er "xxx" edition eller ei?

Ble en del x'er inni der...

Eller for å si det sånn; Hva er det som definerer "identiteten" til et skjermkort?

Lenke til kommentar
Da var det endelig på lager! Komplett har 23 og Multicom 6 stk... :!: Jeg reiser utenlands nå (typisk) og tilbake i  begynnelsen av mars, for håpe det fortsatt er på lager da..kanskje prisen har gått litt ned også..

5506629[/snapback]

Men hvem gidder å kjøpe det nå som x1900xt/xtx har kommet? :tease:

5506652[/snapback]

For mitt vedkommende?

Fordi ingen x1900-kort fungerer med Linux i det heletatt... ATi har gikk brydd seg med å oppdatere den driveren de har, og jeg bruker Linux like mye son Windows...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...