Gå til innhold

For oss som kjøpte 7800gtx 512 xxx xfx

simalarion

Anbefalte innlegg

kunne bare ikke dy meg men hvem var det som sa at to 6800GT var bedre enn 7800GTX?? :!:

Greit jeg har 512 MB versonen men synes nå dette var ganske bra! Denne benchen er tatt med et stykk 7800GTX 512 alt på maks, 2AA 4AF softshadow av i 1280x1024 ;) uten vsync så klart.

enjoy!

EDIT: der er den oppe veit du ;)

post-14037-1136763228_thumb.jpg

Endret av BanAnus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skru på 8x AF og 4XAA du gutten. :D

Mente alltid 512versjonen. GTX (vanlig) er laaangt ifra den ytelsen du får med 2 6800GT/U (eller 7800GTX 512 for den del)

BTW: så er det kjørt på en 3500+ og 2048mb ram med 194mhz (384mhz effektivt) og caslatency 3.4.3.9 elns, så da sier det seg selv at det er en liten flaskehals! :roll:

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Nå må du nøtt å rulle opp litt fakte Andrull, informasjonen du deler ut stemmer bare ikke.

at 2 stk 68000gt i sli er langt bedre en 1stk 7800gtx 512 er rent svada i følge alt jeg har lest til nå.

videre viser også alt jeg har lest at gs yter likt til bedre en gt.

Nå må du begynne å gi dine konklusjoner mer kjøtt på bena

linker!

http://forums.gameon.co.uk/showthread.php?t=18062

http://www.amdzone.com/modules.php?op=modl...rtid=203&page=2

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Nå må du nøtt å rulle opp litt fakte Andrull, informasjonen du deler ut stemmer bare ikke.

at 2 stk 68000gt i sli er langt bedre en 1stk 7800gtx 512 er rent svada i følge alt jeg har lest til nå.

videre viser også alt jeg har lest at gs yter likt til bedre en gt.

Nå må du begynne å gi dine konklusjoner mer kjøtt på bena

linker!

http://forums.gameon.co.uk/showthread.php?t=18062

http://www.amdzone.com/modules.php?op=modl...rtid=203&page=2

5411538[/snapback]

? langt bedre har jeg da absolutt ikke sagt! Sa at jeg nå får lik score/bedre score en 7800GTX512. Jeg får langt bedre score en 7800GTX256 (vanlig)ja.

Og det du referer til er da en superoverklokket 7800GTX512! Min er så vidt overklokket! :!:

31mhz på core og 20mhz memory! :whistle:

Og 6800GS Er ca likt ja, yter noenganger over noenganger under, men ville sagt at den er dårligere i snitt etter det jeg har lest!

Og Nvidia skryter selvfølgelig mer om dems nye 6800GS spm de gjør om 6800GT, samme skjedde med 7800GTX256! (joda, slår 2*6800Ultra var det jeg hørt før det kom ut!) :!:

Dette er da nok kjøtt på mine konklusjoneer ivhertfall! Sjekker du på 3Dmark scorene på futurmark sine sider, ser du at rekordene får 6800GT er 14500 og noe, og det superocklokkede klarer "bare" 13 000 og noe. :yes:

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Nope

Og siden du nekter å linke har jeg gjort det for deg, som viser at 7800gtx 512 ofte ligger likt men oftere yter bedre en 6800gt sli.

og

Mente alltid 512versjonen. GTX (vanlig) er laaangt ifra den ytelsen du får med 2 6800GT/U (eller 7800GTX 512 for den del)

edit

Nå er det ikke Nvidias sider jeg leser når jeg skal finne info om skjermkort men forum og tester, 6800gs er jevnt over hakket bedre en 6800gt, har linket til spec tidligere i tråden

og vanlig oc med stock single 7800gtx 512 ligger rundt 10.700

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Er det det harde fakta du er ute etter, jaha here it comes!:

For de som lurer så er artikkelen her: http://www.guru3d.com/article/Videocards/278/11/

Halflife 2:

16vk.jpg

Chronnicle of riddick:

chronicle6un.jpg

Doom3:

doom32dq.jpg

Fear:

fear5pp.jpg

Halo:

halo2uv.jpg

Aquamark 3:

aquamark4dm.jpg

Jeg må innrømme at 6800GS vant på EN test og det var i aquamark 3, med 4xAA og 8xAF elns.

Synes det gikk særdeles dårlig for 6800GS (litt dårligere enn jeg trodde); men de andre testene jeg har sett viser også det samme, at 6800GS er dårligere. BTW 6800GT kan klokkes langt forbi 6800GS frekvenser (litt lengere en 6800GS klarer på memory foresten) Dermed sier det litt seg selv at 6800GT slår 6800GS. Ettersom de kan få veldig jevne frekvenser, bare med mindre pipelines!

"This GeForce 6800 GS from Point Of View seems to be a very nice card to overclock. A few MHz upwards and we near and even pass 6800 GT performance"

:tease::roll:

Lenke til kommentar

HAHAH at 7800GTX klarer 10 700 er rett og slett feil. Har aldri sett en eneste test der de får noe i nærhten. Satte inn mitt resultat i denne grapen så det skal bli enklere å se for seg. BTW HUSK at de med 7800GTX512 har noen jævler av cpu og ram!

sli6800gt3dmark03og059vt.jpg

Og JO det står i testen hva som er enabled osv..! Står en halv side for hver test! :!:

Og den nvidia testen sier lite. Bare at den kommer opp imot en 6800U. Ultra og 6800GT GS er akkurat like raske. :D

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Dette blir bare dumt, dette er nesten som å sammenligne x800 pro med 6800GT igjen, da x800pro har 12 pipelines og høyere klokk og vinner i noen spill. Simalarion bør vel vite hva kortet sitt får stock andrull :S

5412202[/snapback]

Å sammenligne ati og nvida blir en helt annen ting. De sier jo selv at 6800GS ER dårligere enn 6800GT/U nvida. Og jeg skal se default klokken når du kjører 3dmark og poengscoren. Da skal jeg tro deg når du kommer med litt harde fakta gutt! :thumbup:

Men å diskutere 6800GS og GT er ingen vits egentlig siden forskjellen ikke er stor og det er en liten prisforskjell. Så synes jeg alt i alt de er jevbyrdige. Men sef holder jeg med mitt kort, akkurat som simalarion :)

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Les litt på 3dmark siden, der finner du en god del som har under 10 000 som standard: http://service.futuremark.com/servlet/Inde...ctsearch&page=4

Siden du sier jeg er så dårlig til å linke, hva er det du vil jeg skal linke til?

Har linket til to store tester på 17 sider elns, og til 3Dmark sin hovedside, har tatt grafer osv.. med, og beviser hvor jeg fikk dem ifra. Inne på mange forum og det er MYE bullshit om filk som ikke har satt opp SLI systemet sitt riktig osv.. :nei:

Jeg har ivhertfall mine 3dmark reultater og fornøyd med de. Og hvis 7800GTX512 FAKTISK har 10700 i 3dmark score default så er det 21 poeng under mitt. Men til syvende og sist så kan nok 7800GTX klokkes lengere siden jeg må ha dobbelt opp med flaks for å få 2 6800GT som klokker bra.

Fikk 70 på den fear testen med 2xAA og 4xAF, årøv å ta den med 4xAA og 8Xaf, det er det som jegf vanligvis bruker, og det er der jeg har den beste scoren hittil.

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Jeg holder ikke på noenting, jeg bare prøver å få greie på hvor du har det fra. Men forstår forstatt ikke helt hvor du vill

Om du ijgen leser det jeg linket til skriver du at 2*gt er mye bedre en 7800gtx 512, noe som du nå sier du ikke har skrevet og\eller jeg forstod deg feil.

Videre siden du drar gs så hardt opp igjen mente du at gt var hakket bedre en gs, noe jeg ikke forstår da alle tester viser noe annet borstett fra den du linket til, men på den testene finner jeg ikke info om eyecandy er slått på.

Forsvare GS? nei seff har jeg ikke intresse for det, men det er veldig greit å ha kortene riktig derfor prøver jeg å få det ut av deg

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Les litt på 3dmark siden, der finner du en god del som har under 10 000 som standard: http://service.futuremark.com/servlet/Inde...ctsearch&page=4

5412283[/snapback]

Var ikke så mange kort under 10000 der da men, kanskje jeg bør ta på meg briller :hmm:

2x 6800GT er vell langt i fra 7800GTX 512mb i ytelse etter tester jeg har lest, kan ikke linke noen nå men. Jeg mener i spill, 3dmark er 3dmark og ikke viktig på den generelle ytelsen. 6800Ultra får mer enn et x800xt pe stock i 3dmark men det er ikke noe bedre. Kanskje 2x 6800GT scorer mer enn 7800GTX 512mb i 3dmark05 men hvem bryr seg om det da 7800GTX 512mb er et hav foran når aa og af er påskrudd.

Endret av Itnux
Lenke til kommentar

5412283[/snapback]

Var ikke så mange kort under 10000 der da men, kanskje jeg bør ta på meg briller :hmm:

2x 6800GT er vell langt i fra 7800GTX 512mb i ytelse etter tester jeg har lest, kan ikke linke noen nå men.

5412320[/snapback]

Langt har den da aldri vært! Her har du det da svart på hvit at det ivhertfall ikke kan være langt ifra, når jeg får ca samme resultat som dere i fear testen. (BTW jeg kan vell likegodt kalle det for 6800U, siden det er det 6800GT GS er) Da blir det ikke noen missforståelser. :innocent:

Og 6800GS er noe annet enn 6800GT GS for å få det helt kalrt. :thumbup:

V

ell egentlig er det ingen veier jeg vil, bare prøver å si at det er feil som mange tror at hver generasjon av skjermkort blir så voldsomt mye bedre. Og at de gammle 6800U har noe å gi de også. :yes:

Må bare beklage hvis jeg har vært litt "hssig" :dontgetit: eller uklar

Endret av andrull
Lenke til kommentar

5412283[/snapback]

2x 6800GT er vell langt i fra 7800GTX 512mb i ytelse etter tester jeg har lest, kan ikke linke noen nå men.

5412320[/snapback]

Langt har den da aldri vært! Her har du det da svart på hvit at det ivhertfall ikke kan være langt ifra, når jeg får ca samme resultat som dere i fear testen. (BTW jeg kan vell likegodt kalle det for 6800U, siden det er det 6800GT GS er) Da blir det ikke noen missforståelser. :innocent:

5412334[/snapback]

Du sier du får det samme i F.E.A.R det er vell en liten løgn, 25 fps er din laveste fps imens simalarion sin er 45fps, jeg synes det er en STOR forskjell da men :S. Men dette kommer til og holde på i hele natt så jeg dropper av og bare følger med på hva som skjer :p.

God Natt folkens, håper det kommer noe godt utav dette,

Endret av Itnux
Lenke til kommentar

5412283[/snapback]

5412320[/snapback]

5412334[/snapback]

Du sier du får det samme i F.E.A.R det er vell en liten løgn, 25 fps er din laveste fps imens simalarion sin er 45fps, jeg synes det er en STOR forskjell da men :S. Men dette kommer til og holde på i hele natt så jeg dropper av og bare følger med på hva som skjer :p.

God Natt folkens, håper det kommer noe godt utav dette,

5412354[/snapback]

Har simalarion linket til fear i det hele tatt, eller er det noe jeg ikke har fått med meg? :dontgetit:

Her kan du se hvor det står at aa og af er enablet.

halo8wr.th.jpg

Hvis det var "banAnus" du mente, så var det i 2xAA og 4xAF. Og 41 ikke 45. :innocent:

Endret av andrull
Lenke til kommentar

wiht no aa and af enablet står det der :hmm:

hmm med korte ord - du trekker tilbake at 2 stk gt yter mye bedre en 1 stk 7800gtx 512? (det var det du skrev å jeg har quotet deg på det)

videre mener du at 6800gs er et lite hakk dårligere mens utifra det jeg har lest (som er mer en en test uten eyecandy) påstår at 6800gs er litt bedre (noen ganger oppunder ultra)

OM dette er det eneste nå er det jo ikke så mye å diskutere da

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
wiht no aa and af enablet står det der  :hmm:

hmm med korte ord - du trekker tilbake at 2 stk gt yter mye bedre en 1 stk 7800gtx 512? (det var det du skrev å jeg har quotet deg på det)

videre mener du at 6800gs er et lite hakk dårligere mens utifra det jeg har lest (som er mer en en test uten eyecandy) påstår at 6800gs er litt bedre (noen ganger oppunder ultra)

OM dette er det eneste nå er det jo ikke så mye å diskutere da

5412431[/snapback]

Hvis du har forstått det slik at jeg mener 2*6800GT Golden sample(GS) yter mye bedre enn 7800GTX512mb så trekker jeg det tilbake ja. :thumbup:

De er mer likebyrdne etter min mening, men på de testene jeg har linket til så har 7800GTX512 en god del mindre fps en meg og gikk derifre ut at det var slik. Mens på Fear testen som banAnus kom med ser jeg at det er litt mer jevnbyrdige (overklokket?).

Det jeg mener er at 7800GTX er jevnbyrdige med 7800GTX512, men at 7800GTX256 er en god del dårligere igjen.

Og bare for å få det overstått så er samtilige (hvis ikke alle) de grafene jeg viste derer noen avsnitt over med AA4x og AF 8x eller 16X.

Hvis du bare ser etter under hvert avsnitt på denne testen så står det. http://www.guru3d.com/article/Videocards/278/12/

(husk å gå flere sider fremover, er flere tester)

På mange av testene så har de en gang kjørt med AA og AF på og noen ganger uten. Jeg har bare tatt med resultated med eye candy siden da er cpu limitasjonen minst.

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...