Gå til innhold

For oss som kjøpte 7800gtx 512 xxx xfx


simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm etter jeg har prøvd å oc litt fungerer ikke pcen min stabilt på mine gammle instillinger en gang.

 

Ingen høye temper - har prøvd å klokke ned rammen igjen men det hjalp heller ikke :hmm: , fryser etter kort tid spilling, ingen artifacts og skjermkortet ligger på 50 til 60 grader.

 

Nå har jeg fått meg x-fi creative i pcen da, creative prod betyr ofte hw trøbbel :hrm:

 

edit

Skjermkortet er sikkert ikke defekt, men tenkte litt på hva de evnt skulle gitt i retur hehe

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Beste pris/ytelse får du av å kjøpe 2*6800GT SLI! ca 2000kr*2

Og da får du den lekre score av 10 721! :tease: hehe

 

10721poengi3dmark054xr.th.jpg

 

Har du ikke god nok psu, gå på dynga å finn en 250W med mer enn 13A på 12V railen, så kobler du den opp med din andre psu og så funker alt flott! :dribble:

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Hvis meg link på det mr - overalt der jeg har lest om gs ligger den nærmere ultra nivå.

 

Composite Figures 3Dmark 05 

3DMark 05

 

XFX GeForce 6800 GS 485/1100 MHz 

5816

 

 

Dette er bedre en jeg fikk med mitt ultra (gt gs - klokket til ultra, 5500 i 05) kort, gs er også klokket høyere (en gt)

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

GS er en oppgradert 6800(vanlig) med 12 pipelines. :innocent:

Mens 6800GT har 16. Og ja GS er en mellomting i ytelse mellem om 6800 og 6800GT. :yes:

 

BTW: så må ikke 6800GT GS(golden sample) som gainward bruker sammenlignes med 6800GS. 6800GT GS er identisk i ytelse med 6800ULTRA og har nesten helt lik kjøler som ultra. Samme hastighetene osv..

 

Du kan ikke dømme et kort kun etter frekvens guttar. Ta 6600GT som et eksempel det har 500mhz men blir slått av 6800 som har 325mhz.

Endret av andrull
Lenke til kommentar

jeg og en kompis tester 2x 7800GTX 512 i SLI på systemet mitt. Men desverre viser det seg at det kortet han kjøpte (7800GTX 512) får artifacts på standar clock 1700.... :nei:

 

Sånt er typisk! Så vi klokket den ned til 550 / 1600 da funket det fint i 3Dmark05 osv. Men når vi da setter på f.eks half life å skrur på Vsync så får vi sånne små hakk hele tiden, at bildet henger litt mens vi går fremover. Dette sees best på gulvet osv. Dette skjer i alle spill. Spesielt Bf2..

 

Da lurer jeg, jeg har Hiper 580 strømforsyner, å den strøm kontakten jeg bruker kommer rett fra den, har en 1-2 spilt 4 pins kabel siden det er litt får sånne kontakter. Altså så bruker vi den ene strømkabelen fra strømforsyneren på begge skjermkortene.. Vi har ingen annen mulighet ellers.. Er det pågrunn av denne løsningen at kansje det skjermkort 2 får lite strøm (?) så det hakker i spill?

 

Testet det kortet alene å så klart å artifacts kom opp da å :( sånt er surt, kan jo ikke få nytt siden det er litt tomt på markedet for disse kortene... Kjører stock cooling bare så det er sakt.. Noen som har peiling hva som kan være problemet uten om varmen?

Lenke til kommentar

Jeg får ikke artifacts på 600 - 1800 så det var rart, varmt kabinett?

 

videre leser jeg overalt at 6800gs likebra\bedre (i forhold til gt) å i noen tilfeller oppunder 6800ultra.

 

Ja den har 12 pipes men er også klokket høyere en 6800gt

 

NVIDIA is successfully filling all the gaps on today's market, offering solutions for both the masses as well as the few "exclusive" people. The 6800GS is aimed at people looking for a compromise between performance and money, and I think that it manages to fulfill its aims successfully. It manages to bring performance close to the 6800 Ultra, which is no longer being manufactured. The great overclocking potential is a welcome bonus.

post-24830-1136727259_thumb.jpg

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

når jeg kjører det sist kjøpte kortet alene så får det artifacst selv om varmen er normalt. Den klarer bare ikke stock hastighet. Jeg kunne godt ha kjørt den på 1600 da ytelsen ikke merkes men når alle spill begynner å hakke i SLI modus er det ikke å leve med...

 

Tenkte kansje og kontakte evga supporten men tror ikke dem kan hjelpe meg med noe :( Uff..

Lenke til kommentar

Høres ut som kortet er defekt, kortene skal kunne klokkes en god del høyere en stockø. Du er den første jeg har leste om som ikke kan det.

 

Send kortet tilbake og vent på x19000xtx du.

 

edit

hmm andrul det var med mitt 6800gt gs jeg fikk 5500 - 6800gs som får 5800 i 3dmark 05

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
jeg og en kompis tester 2x 7800GTX 512 i SLI på systemet mitt. Men desverre viser det seg at det kortet han kjøpte (7800GTX 512) får artifacts på standar clock 1700....  :nei:

 

Sånt er typisk! Så vi klokket den ned til 550 / 1600 da funket det fint i 3Dmark05 osv. Men når vi da setter på f.eks half life å skrur på Vsync så får vi sånne små hakk hele tiden, at bildet henger litt mens vi går fremover. Dette sees best på gulvet osv. Dette skjer i alle spill. Spesielt Bf2..

 

Da lurer jeg, jeg har Hiper 580 strømforsyner, å  den strøm kontakten jeg bruker kommer rett fra den, har en 1-2 spilt 4 pins kabel siden det er litt får sånne kontakter. Altså så bruker vi den ene strømkabelen fra strømforsyneren på begge skjermkortene.. Vi har ingen annen mulighet ellers.. Er det pågrunn av denne løsningen at kansje det skjermkort 2 får lite strøm (?) så det hakker i spill?

 

Testet det kortet alene å så klart å artifacts kom opp da å :( sånt er surt, kan jo ikke få nytt siden det er litt tomt på markedet for disse kortene... Kjører stock cooling bare så det er sakt.. Noen som har peiling hva som kan være problemet uten om varmen?

5404370[/snapback]

 

OT

Kan godt tenkes at strømforsyningen ikke holder mål , Hiper 580 besto ikke live testen som tomshardware utførte , har også lest at forton sin 700w er for svak , dette fordi den har for lite strøm på 12v som går til skjermkortet 2x15A ,det bør være 2x18A eller mer for sli opsett med 7800gtx 512

Her er litt knask for strømforsynings tester

TEST fra tomshardware

Test fra matabe

Endret av Daytona*
Lenke til kommentar

Det at du får sånne hakk i BF2 og HL2 (ATI spill er at du må skru på "high image quality" i drivermenyen høyreklikk skrivebord-nvidia displays-ytelse og kvalitets innstillinger(performance and xxxxx) så går du på BF2/HL2 og aktiverer high image quality på dem. Der kan du også aktivere litt anostropich snakck osv..

Hvis det var dette du mente. Det skal hjelpe en god del, ivherfall i forceware 82.12 som er en utmerket driver i motsettning til 83.12 elns.

 

Last ned driveren her: http://downloads.guru3d.com/downloadget.ph...2171ce5eac44b7b

:thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...