Gå til innhold

For oss som kjøpte 7800gtx 512 xxx xfx


simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ikke strø salt i såret :p

5377188[/snapback]

 

Neh, halve gleded er jo å pakke ut kortet vell vitende om at ingen har tafset på det før deg! :tease:

 

Og om litt så kan jeg vell bestille modelen over, og da sitter du der, med 2 kort ingen vil ha :p (kødda)

 

Ser ut at vi som ikke har kan se langt etter kortene på en stund :cry:

 

Sverre

Lenke til kommentar
Ikke strø salt i såret :p

5377188[/snapback]

 

Neh, halve gleded er jo å pakke ut kortet vell vitende om at ingen har tafset på det før deg! :tease:

 

Og om litt så kan jeg vell bestille modelen over, og da sitter du der, med 2 kort ingen vil ha :p (kødda)

 

Ser ut at vi som ikke har kan se langt etter kortene på en stund :cry:

 

Sverre

5377831[/snapback]

 

Ja :cry: Vurderer og vente på det nyeste ATi kortet da.. men er ikke sikker.

Lenke til kommentar

hehe forstår, vel jeg synes det nå er vært det. spill som F.E.A.R går kjempe bra med dette kortet, kan ha utrolige fight med fienden og ikke bli plaget med noe som helt fps drops. Som i stad kjempet jeg mot 3 - 5 stk, gikk utrolig glatt. Endelig ingen lagg / hakking som ødelegger skytingen min ;) en drøm bli sann hehe :D :D :D

 

Nå skal jeg teste far cry med disse vel omtalte HDR modes og se hva som skjer. Tror dette blir en morsom kveld for meg hehe ;)

Lenke til kommentar
Spørsmålet som virrer rundt i hodet mitt akkuratt nå er; Skal jeg vente og gå for X1900XT eller G80 i stedet for? Eller kanskje X1800XT 512 MB?

5378767[/snapback]

 

Det er lenge til g80 kommer. Etter alt jeg vet, så kan det godt være at x1900xt dukker opp i butikkene før 7800gtx 512. x1900xt lanseres 24. januar. G72 kan jo også kanskje være et alternativ...

Lenke til kommentar

Du simalarion

 

leste litt igjennom postene fra starten her. Ser du skryter av (hehe) at du ligger stabilt nesten på en fps 60 i CoD2... Å at du sjeldent havner under. Unntatt quake 4.

 

Har selv 7800GTX 512 men i CoD2 ligger jeg altfor ofte på 30fps stabilt. Dette gjelder når det skjer mye rendering osv på andre spill...

 

Har samsung 930BG som har native 1280x1024 @ 60Hz. vsync er på. Alt på innstillingene er på fullt i spilla jeg spiller... Men det virker som om kortet hele tiden havner stabilt på 30 når det skjer mye eller ikke så mye som i F.E.A.R... sjelden jeg ligger alltid på 60fps. I Bf2 ligger jeg som regel alltid i 60fps.

 

Men ikke de andre spillene.. Er det jeg som er drit uheldig som må kjøre alt i 1280x1024 noe som gjør at kortet mitt ikke får slått ut vingene skikkelig.. Eller er det en innstilling jeg har oversett...

 

Sånn ser det ut oss meg:

 

1280x1024 @ 60hz

Vsync på

Trippel buffer på

 

makser alt ut i spill.. skjønner bare ikke at kortet ramler så ofte ned... Hadde ting vært bedre hvis jeg hadde hatt en annen skjerm som gir meg oppløsningen 1600x1200?

 

takker for svar :)

Endret av BanAnus
Lenke til kommentar

Så store fps dropps skulle ikke du fått :hmm: Nå har jeg oc til 600-1800 men det skal ikke gi så stor utslag.

 

Videre haddet jeg ikke fps måle på gjennom hele cod2 heller, når jeg kom til all røyken som ble brukt helt mot slutten av spillet merket jeg ting gikk lavere, så var nokk under 60fps der feks.

 

Har fått meg noen nye papts vifter + cpu kjøler i dag, må prøve å komme over 10.000 i 05

Lenke til kommentar

ja nei ble litt dårlig formulert der gitt, ligger ikke alltid 30fps men i spill som Cod2 er jeg der rimelig ofte, skal vi si 60% av tiden. Nå har jeg spilt kun igjennom de brettene der det snør og er mye røyk da...

 

Har du plugget inn strømmen i EZ_Plug som er på hovedkortet? Veit ikke om ditt heter det på ditt kort men må bare spørre ;) Tenker kansje mitt får lite strøm... Men uansett, testet NFS:MW nå lå gjevnt på 60fps nesten hele tiden. Kun når jeg kom inn i slike små strøk falt jeg ned til 40. Greit nok, kan leve med det med alt på fullt ;)

Lenke til kommentar

F.E.A.R er D3D og så lenge det er D3D så vil jeg ikke tro det har noe som helst å si om TB er aktivert eller ikke i driveren. Det som vil hjelpe deg med tanke på raskere oppdatering er å skru av vsync, men da spørs det hvor kresen du er på tearing.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...