Gå til innhold

For oss som kjøpte 7800gtx 512 xxx xfx


simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Grrrrrrr satans NVIDIA!

Jeg var så fornøyd med lanseringen av GTX 512, og så gjør de noe så dumt som dette her. De kommer til å tape mange kunder til ATI. (De få som har råd til disse kortene) Jeg er litt i vilråde selv, men hvis jeg må vente til ut på nyåret, så er det ingen tvil. Da kjøper jeg ATI.

5287446[/snapback]

 

 

Har du røyka en feit en? Problemet er ikke NVIDIA, det er Samsung som ikke klarer å levere nok 1.1ns minnebrikker.

Lenke til kommentar
Grrrrrrr satans NVIDIA!

Jeg var så fornøyd med lanseringen av GTX 512, og så gjør de noe så dumt som dette her. De kommer til å tape mange kunder til ATI. (De få som har råd til disse kortene) Jeg er litt i vilråde selv, men hvis jeg må vente til ut på nyåret, så er det ingen tvil. Da kjøper jeg ATI.

5287446[/snapback]

 

 

Har du røyka en feit en? Problemet er ikke NVIDIA, det er Samsung som ikke klarer å levere nok 1.1ns minnebrikker.

5292205[/snapback]

Det blir litt som å si at det ikke var ATi sin skyld at X800XT (PE) hadde dårlig tilgjenglighet, men TSMC som ikke produserte nok brikker. Poenget er at det er nVidia som har valg å bruke det Samsung 1.1ns minne i likhet som det var ATi sitt desgin valg å gå for low-k 130nm med X800. Det er ikke som de ikke visste at dette kunne bli et problem.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Uansett er jo det svaret, at Samsung ikke kan produsere nokk.

 

Forstår ikke helt hvor du vil, men tro du sammenligner med at x1800xt ble levert så sent?(eller mente du kunn det du nevnte - uansett ->), som er en dårlig sammenligning da det hele tiden har vært opplyst om at 7800gtx 512 kommer i begrenset opplag å at de var tilgjenglige ved release.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Jeg som forbruker driter da i om det er Samsung som kan levere eller ikke. Resultatet er uansett at Nividia ikke klarer å levere en dritt nå, og ATI er på lager. Og alle har liksom hele tiden sagt at ATI ikke kan levere, men det gjør Nivida? Sure.. Det er deres ansvar å kvalitetessikre at underleverandører klarer å levere nok når man lanserer et produkt.

Endret av Milzit
Lenke til kommentar

Behøver ikke linke til at Samsung bare kan levere til 4000stk 7800gtx 512 kort i mnd det klarer du fint å finne selv, at ikke 7800gtx 512 ikke kom i store kvantum har vært klart hele tiden.

 

En ting er å bli utsolgt - en annen ting er ikke klare å levere til avtalt tid

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Behøver ikke linke til at Samsung bare kan levere til 4000stk 7800gtx 512 kort i mnd det klarer du fint å finne selv, at ikke 7800gtx 512 ikke kom i store kvantum har vært klart hele tiden.

Jeg ba om en link der nVidia utaler dette. Det er dem sitt produkt og så lenge dem ikke redegjør for dette blir det for tynt å argumentere med at ”alle burde ha vist at Samsung ikke kan levere nok brikker”.

 

En ting er å bli utsolgt - en annen ting er ikke klare å levere til avtalt tid

5292698[/snapback]

Begge resulterer i at kortet ikke er tilgjenglig. Jeg ser ikke hvordan dette er så mye bedre.

Lenke til kommentar

Begynner å bli litt tynt dette her nå....

 

Grunnen til at jeg hev meg over 700gtx xfx som var det dyreste var at jeg viste mellom forum osv at kortet kom i begrenset opplag, at du trenver nvidias offisielle utalser osv av personlige årsaker bryr meg mest der sola aldrig skinner

 

Forkjellen er helt tydelig, og den burdet du se selv.

 

Videre går det seff ikke an å være uenig i at det resultatet at du ikke får kjøpt kortet er identisk, men mer snakk om å miste ansikt her.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Noen her som har testet både ATI og nvidia kortet? Hvor mye mer ulyd er det i ati kortet?

 

Må si at tilbudet til nightmare begynner å friste ganskje godt ;)

 

 

Begynner å bli litt tynt dette her nå....

 

Grunnen til at jeg hev meg over 700gtx xfx som var det dyreste var at jeg viste mellom forum osv at kortet kom i begrenset opplag, at du trenver nvidias offisielle utalser osv av personlige årsaker bryr meg mest der sola aldrig skinner

 

Forkjellen er helt tydelig, og den burdet du se selv.

 

Videre går det seff ikke an å være uenig i at det resultatet at du ikke får kjøpt kortet er identisk, men mer snakk om å miste ansikt her.

5292843[/snapback]

Lenke til kommentar
Begynner å bli litt tynt dette her nå....

 

Grunnen til at jeg hev meg over 700gtx xfx som var det dyreste var at jeg viste mellom forum osv at kortet kom i begrenset opplag, at du trenver nvidias offisielle utalser osv av personlige årsaker bryr meg mest der sola aldrig skinner

 

Forkjellen er helt tydelig, og den burdet du se selv.

Jeg bryr meg heller ikke om du er fornøyd med hva som har blitt sagt på forumer, dette er fullstendig irrelevant. Poenget er hvordan nVidia markedsfører kortet, og her har det så vidt jeg vet ikke vært et ord om laber tilgjenglighet. Det som er tynt her da er å ta nVidia til forsvar for noe som har blitt sagt på noen forumer.

 

Fra pressemeldingen til nVidia:

NVIDIA GeForce 7800 GTX 512 GPU-based graphics cards are available immediately at major online retailers and from leading add-in card partners such as Asus, BFG, EVGA, Gainward, MSI, Point of View, and XFX.

Det eneste som blir sagt om tilgjenglighet her er at kortet er umiddelbart tilgjenglig.

 

Videre går det seff ikke an å være uenig i at det resultatet at du ikke får kjøpt kortet er identisk, men mer snakk om å miste ansikt her.

5292843[/snapback]

Jeg ser egentlig ikke helt relevansen med dette, men jeg misstenker vi snakker litt forbi hverandre her. Min sammenligning gjaldt ikke med X1800, men X800XT PE som kom ut på markedet da den skulle, men da i meget begrenset antall. Hoved problemet til ATi her var produksjons kapasiteten til TSMC som kun hadde en fab som taklet low-k 130nm prosess. Dette var da en risiko ATi tok og gikk på trynet på.

Lenke til kommentar

Det siste har jeg alleredet svart på om du leser postene nøyere, jeg tar heller ingen til forsvar da dette er knakendet likegyldig for meg jeg forteller deg fakta.

 

Fakta slik jeg har opplevd det (enten du ønsker det eller ikke) er at det ikke ble noe Ati i år fordi de ikke leverer til oppsatt dato, det har nvidia gjort. Videre har jeg som nevnt også vært klar over at 7800gtx kom i begrenset opplag

 

Håper dette holder og at vi kan avslutte dette svada ( er jo ingenting å diskutere dette, vi opplever bare ting forkjellig tydligvis)

 

Nå skal jeg lage lute fisk til gjengen

 

 

god jul

;)

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Det siste har jeg alleredet svart på om du leser postene nøyere, jeg tar heller ingen til forsvar da dette er knakendet likegyldig for meg jeg forteller deg fakta.

 

Fakta slik jeg har opplevd det (enten du ønsker det eller ikke) er at det ikke ble noe Ati i år fordi de ikke leverer til oppsatt dato, det har nvidia gjort. Videre har jeg som nevnt også vært klar over at 7800gtx kom i begrenset opplag

 

Håper dette holder og at vi kan avslutte dette svada ( er jo ingenting å diskutere dette, vi opplever bare ting forkjellig tydligvis)

 

Nå skal jeg lage lute fisk til gjengen

 

 

god jul

;)

5293557[/snapback]

Ja jeg ser heller ingen grunn til å ta dette videre. Jeg vil bare presisere at dette var ikke noe ATi vs nVidia diskusjon fra min side.

 

God jul til deg også!

Lenke til kommentar

Hei på! =)

 

nå har Hiper'n min ryki å er litt skeptisk til å kjøpe samma psu igjen. Noen som varmt kan anbefale en god og stabil psu som i tilleg ser pen ut? den skal mate dette systemet:

 

Asus A8N32-SLI deluxe

AMD X2 4400+

XFX GeForce 7800GTX 512mb XXX

2gb OCZ platinum pc3200

250gb sata2 disk

dvd-rw

++ litt UV lys her og der.. (4 stk kanskje)

 

tenkte på en thermaltake 680w eller noe slikt kanskje..? på forhånd takk! :D

Lenke til kommentar
Hei på! =)

 

nå har Hiper'n min ryki å er litt skeptisk til å kjøpe samma psu igjen. Noen som varmt kan anbefale en god og stabil psu som i tilleg ser pen ut? den skal mate dette systemet:

 

Asus A8N32-SLI deluxe

AMD X2 4400+

XFX GeForce 7800GTX 512mb XXX

2gb OCZ platinum pc3200

250gb sata2 disk

dvd-rw

++ litt UV lys her og der.. (4 stk kanskje)

 

tenkte på en thermaltake 680w eller noe slikt kanskje..? på forhånd takk! :D

5297590[/snapback]

 

Er det ikke bare å få en ny hiper på garantien? Ble litt redd nå jeg, siden jeg akkurat har bestilt en hiper 580w selv :cry: . Mist 500w er vel kjent for å være veldig stillegående. Dersom støy ikke er et problem, er thermaltake 680w en grei psu.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...