Gå til innhold

For oss som kjøpte 7800gtx 512 xxx xfx

simalarion

Anbefalte innlegg

Grrrrrrr satans NVIDIA!

Jeg var så fornøyd med lanseringen av GTX 512, og så gjør de noe så dumt som dette her. De kommer til å tape mange kunder til ATI. (De få som har råd til disse kortene) Jeg er litt i vilråde selv, men hvis jeg må vente til ut på nyåret, så er det ingen tvil. Da kjøper jeg ATI.

5287446[/snapback]

Hadde det vært opp til nVidia så hadde de levert enda fler kort...

Problemet her er at selv med en enorm pris er etterspørslen stor, og ikke minst tilgangen på 1.1ns minne... Her ligger hovedproblemet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm ja det stemmer sikkert det. Blir bare så frustrert siden jeg sitter her uten pc (bruker laptop). Jeg var så nek at jeg solgte PC'n min og regnet med å få kjøpt gtx 512 før jul. Dumme nek *dunk* *dunk* Jeg burde jo vite bedre. :(

Grrrrrrr satans NVIDIA!

Jeg var så fornøyd med lanseringen av GTX 512, og så gjør de noe så dumt som dette her. De kommer til å tape mange kunder til ATI. (De få som har råd til disse kortene) Jeg er litt i vilråde selv, men hvis jeg må vente til ut på nyåret, så er det ingen tvil. Da kjøper jeg ATI.

5287446[/snapback]

Hadde det vært opp til nVidia så hadde de levert enda fler kort...

Problemet her er at selv med en enorm pris er etterspørslen stor, og ikke minst tilgangen på 1.1ns minne... Her ligger hovedproblemet.

5287560[/snapback]

Lenke til kommentar

De får levert ut 4000 stk i mnd, grunnen til at alle må utsette i Norge nå er at viktigere skilder som maser mest blir prioritert først.

Etter linken å dømme er 7800gtx 512 en mye bedre yter men med tanke på pris også så er det ikke noe i veien for å kjøpe seg et x1800xt, eneste er at Ati har gitt seg selv et skudd i foten med å si at r580 kommer i første kvartal.

Ikke lett å kjøpe det beste skjermkortet om dagen

Lenke til kommentar
Man kan jo heller ikke vente hele tiden, da får man aldri kjøpt noenting!

Jeg vurderer sterkt X1800xt 512mb istedenfor 7800 GTX 512MB... Noen som vet om dett er like støysvakt som GTX'en?

5288146[/snapback]

X1800XT bråker ifølge tester mer ja!

Nå kommer jo ATi snart med et nytt topkort (rett på nyåret) ville vel heller ventet på det hvis du vurderer ATi

Lenke til kommentar

Jeg vurderer sterkt X1800xt 512mb istedenfor 7800 GTX 512MB... Noen som vet om dett er like støysvakt som GTX'en?

5288146[/snapback]

Jeg har ikke hørt 7800 GTX, men kan bekrefte at X1800XT bråker, selv i default 2D modus. I 3D bråker det en hel del. Løsningen vil være å bruke en annen kjøler f.eks. Zalman el AC ATI Silencer. Jeg kommer til å vannkjøle, det er ikke mulig å ha PCen i stua med standardvifte. :roll:

Lenke til kommentar

5288146[/snapback]

Jeg har ikke hørt 7800 GTX, men kan bekrefte at X1800XT bråker, selv i default 2D modus. I 3D bråker det en hel del. Løsningen vil være å bruke en annen kjøler f.eks. Zalman el AC ATI Silencer. Jeg kommer til å vannkjøle, det er ikke mulig å ha PCen i stua med standardvifte. :roll:

5289020[/snapback]

Mmmmm... X1800XT med ATI Silencer høres bra ut. Leste tester med Zalman på 7800 GTX 256MB, den kjølte bedre enn stock cooleren men det stod at støyen var ikke merkbart levere, men den er lav i utgangspunktet med stock cooler har jeg hørt her tidligere. Kjører 2 stk skjermer på 1920X1200 tenkte å vente til vifteløst AUS 7800 GT med med så høy oppløsning ville jeg heller ha GTX. Nå var det ingen 1920X1200 sammenligngen i den testen som det var linket til her, men det var ikke mange FPS i forskjell på X1800XT vs. 7800 GTX 512MB. Begynner å bli dritt lei av å vente nå.. Hadde vært fint å slippe å bytte cooler også, spesielt på så stort kort..taler i retning til å vente litt mer på Nividia..

Lenke til kommentar

Så x1800 bråker mer også nå, SATAN!

Får lyst til å knuse et eller annet!

Sitter her med splitter ny PC uten skjermkort, og nå ser det ut til at kortene ikke kommer før januar eller februar. Fint å si at jeg skal vente til neste generasjon skjermkort kommer når alt jeg har er ett pci kort fra forrige årtusen.

Er det mulig *frust* :no::no:

Lenke til kommentar

Har ikke forhåndsbestilt, umulig å si hvem som får den først på lager. Tror ikke noe på 16.12 for EVGA hos MPX heller, det er tydelig at det er bare en dato de setter (det står "ubekreftet"). Sender man mail sier de som regel at de ikke vet...(har ikke gjort det hos MPX)

Lenke til kommentar

16.12 har ikke jeg noen tro på heller, bare bogus dato som svina setter på. Det at jeg ikke vet når kortene kommer gjør meg desperat, hadde vært greit om NVIDIA kom med en pressenmelding eller noe. Da kunne jeg ha kjøpt meg ATI i steden.

Hvis jeg nå kjøper ati og GTX 512 kommer en eller to uker senere så kommer det til å tilte for meg

Har ikke forhåndsbestilt, umulig å si hvem som får den først på lager. Tror ikke noe på 16.12 for EVGA hos MPX heller, det er tydelig at det er bare en dato de setter (det står "ubekreftet"). Sender man mail sier de som regel at de ikke vet...(har ikke gjort det hos MPX)

5291034[/snapback]

Lenke til kommentar
Så x1800 bråker mer også nå, SATAN!

Får lyst til å knuse et eller annet!

Sitter her med splitter ny PC uten skjermkort, og nå ser det ut til at kortene ikke kommer før januar eller februar. Fint å si at jeg skal vente til neste generasjon skjermkort kommer når alt jeg har er ett pci kort fra forrige årtusen.

Er det mulig *frust*  :no:  :no:

5290677[/snapback]

Huff føler med deg gitt :(

Kanskje jeg kan offre et xfx 7800 512 gtx har jo tross alt to? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...