Gå til innhold

For oss som kjøpte 7800gtx 512 xxx xfx


simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

OK. Men det blir kanskje ikke helt det samme for min prosessor, siden jeg har Newcastle? Har forøvrig et Asus A8N32-SLI Deluxe hovedkort, bare for å ha nevnt det også.

 

Edit: Skal se litt på hva du har skrevet om overklokking av Venice tidligere i denne tråden, samt info om overklokking av s939 ellers i forumet, så finner jeg sikkert det jeg trenger for å få klokket denne riktig regner jeg med.

Endret av Juke
Lenke til kommentar
cpu står jo bak kortet i samtlige tilfeller jeg har vært borti, kjøle løsningen er ganske høy i forhold til 7800gtx, jeg har desverre ikke målt men du får jo en god ide ut ifra bilder, kan godt måle senere om dette er viktig for deg?

5253894[/snapback]

3 cm ifra selve grafikkkortet har jeg opp til den plastsaken på CPU'en i dag, det burde vel holde? Kan ev. ta på angefristen hvis det ikke passer.

 

Ser at Komplett har øket antall kort til 55 stk pr 10/12 og prisen er satt ned til 5995..

Lenke til kommentar
3 cm ifra selve grafikkkortet har jeg opp til den plastsaken på CPU'en i dag, det burde vel holde? Kan ev. ta på angefristen hvis det ikke passer.

5261410[/snapback]

Jeg tok en grovmåling her nå (jeg sliter med å måle helt 100% nøyaktig, så det kan være en millimeter eller to feil her). Det ser i allefall ut til at kjøleren stikker ca 3,4 cm ut fra kortet.

 

Jeg tror målingen er forholdsvis nøyaktig i allefall. Jeg klippet til en pappbit, slik at det ble en spalte i siden av pappen hvor kortet skal passe inn. Jeg klippet åpningen litt for liten først, og forstørret åpningen gradvis ved å klippe bort litt og litt mens jeg sjekket mot kortet hver gang. Når kortet så passet i åpningen, målte jeg åpningen og fant ut at den var ca 3,6cm (dette inkluderer kretskortet), og jeg har målt kretskortet til å være ca 2mm.

 

Så da blir kjøleren ca 3,4cm basert på mine "supernøyaktige" målinger tatt med en pappbit fra en flatbrødpakke, en saks og en tommestokk (av alle ting). :!:

Lenke til kommentar
3 cm ifra selve grafikkkortet har jeg opp til den plastsaken på CPU'en i dag, det burde vel holde? Kan ev. ta på angefristen hvis det ikke passer.

5261410[/snapback]

Jeg tok en grovmåling her nå (jeg sliter med å måle helt 100% nøyaktig, så det kan være en millimeter eller to feil her). Det ser i allefall ut til at kjøleren stikker ca 3,4 cm ut fra kortet.

 

Jeg tror målingen er forholdsvis nøyaktig i allefall. Jeg klippet til en pappbit, slik at det ble en spalte i siden av pappen hvor kortet skal passe inn. Jeg klippet åpningen litt for liten først, og forstørret åpningen gradvis ved å klippe bort litt og litt mens jeg sjekket mot kortet hver gang. Når kortet så passet i åpningen, målte jeg åpningen og fant ut at den var ca 3,6cm (dette inkluderer kretskortet), og jeg har målt kretskortet til å være ca 2mm.

 

Så da blir kjøleren ca 3,4cm basert på mine "supernøyaktige" målinger tatt med en pappbit fra en flatbrødpakke, en saks og en tommestokk (av alle ting). :!:

5261896[/snapback]

Tusen takk for hjelpen! :w00t:

Tror jeg prøver med dette kortet, evt. tar en runde med kniven å skjære bort litt av plasten her..Det skulle ikke være så mye å gjøre. Får bestille det privat og ikke på firma, så har jeg i værste fall angeretten..

Lenke til kommentar
3 cm ifra selve grafikkkortet har jeg opp til den plastsaken på CPU'en i dag, det burde vel holde? Kan ev. ta på angefristen hvis det ikke passer.

5261410[/snapback]

Jeg tok en grovmåling her nå (jeg sliter med å måle helt 100% nøyaktig, så det kan være en millimeter eller to feil her). Det ser i allefall ut til at kjøleren stikker ca 3,4 cm ut fra kortet.

 

Jeg tror målingen er forholdsvis nøyaktig i allefall. Jeg klippet til en pappbit, slik at det ble en spalte i siden av pappen hvor kortet skal passe inn. Jeg klippet åpningen litt for liten først, og forstørret åpningen gradvis ved å klippe bort litt og litt mens jeg sjekket mot kortet hver gang. Når kortet så passet i åpningen, målte jeg åpningen og fant ut at den var ca 3,6cm (dette inkluderer kretskortet), og jeg har målt kretskortet til å være ca 2mm.

 

Så da blir kjøleren ca 3,4cm basert på mine "supernøyaktige" målinger tatt med en pappbit fra en flatbrødpakke, en saks og en tommestokk (av alle ting). :!:

5261896[/snapback]

Tusen takk for hjelpen!! :w00t:

Da tror jeg at jeg prøver det er så lite det står på da(0,4 cm). Får heller se om jeg tar en runde med kniven og kapper bort litt av denne plasten på CPU kjøleren. Men hvis det ikke går har MPX fått inn Club3D Radeon X1800XT 512MB. Hvordan er den i forhold til 7800GTX 512MB? Og X18000XT yter vel bedre enn 7800GTX 256MB? Ser at den har ikke kjøleribbe så langt bak på kortet..

Endret av Milzit
Lenke til kommentar
Men hvis det ikke går har MPX fått inn Club3D Radeon X1800XT 512MB. Hvordan er den i forhold til 7800GTX 512MB? Og X18000XT yter vel bedre enn 7800GTX 256MB? Ser at den har ikke kjøleribbe så langt bak på kortet..

5262868[/snapback]

X1800XT og 7800GTX 256MB yter vel omtrent likt etter det jeg har lest, det er i allefall ikke snakk om de store forskjellene.

 

7800GTX 512MB yter derimot en god del bedre enn Radeon X1800XT 512MB, fordi 512MB-utgaven av 7800GTX er klokket en del høyere både når det gjelder GPU og minne sammenliknet med "lillebroren" sin (7800GTX 256MB). En av grunnene til dette er at 512MB-utgaven bruker andre minnebrikker enn lillebroren i serien.

 

Du kan jo evt søke etter tester av 7800GTX 512MB på nettet, og se hvordan det yter i benchmarks sammenliknet med 7800GTX 256MB og X1800XT-kortene. Pass på at de i testene bruker versjon 5.11 av Catalyst-driveren, siden denne versjonen optimaliserer ytelsen betraktelig i OpenGL-spill som Doom 3 og Quake IV. :)

Lenke til kommentar

78000gtx 512 samsung kan ikke levere - link

 

Nesten så jeg har lyst til å prøve å selge 7800gtx 512 til 7000+ til dem (mange av de nå) som må ha det, for så å kjøpe et x1800xt :hmm: - ikke bare litt penger å tjene men morsomt å prøve begge kortene også

 

edit:

 

Ha komplett har faktisk satt ned prisen til 5990kr, hvorfor i alle dager ønsker de å gjøre det, hele markedet er jo sult tørket.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
78000gtx 512 samsung kan ikke levere - link

 

Nesten så jeg har lyst til å prøve å selge 7800gtx 512 til 7000+ til dem (mange av de nå) som må ha det, for så å kjøpe et x1800xt  :hmm:  - ikke bare litt penger å tjene men morsomt å prøve begge kortene også

 

edit:

 

Ha komplett har faktisk satt ned prisen til 5990kr, hvorfor i alle dager ønsker de å gjøre det, hele markedet er jo sult tørket.

5267686[/snapback]

 

 

kjeda meg en dag og tellte at komplett faktisk skal få inn 203 slike kort de de nermeste 2 ukene

 

ser det er litt forandra men

 

 

Gainward GeForce Ubekreftet 20 stk 2005-12-17

 

 

 

XFX GeForce Ubekreftet 52 stk 2005-12-10

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

Jeg moterte den nye pc-en min i går, med et nydelig 7800GTX 512MB, men det viste seg at strømkablen til skjermkortet var for kort, så jeg mått kjøre "fjøsmekk" med PSU-en utenfor kabinettet. Det er selvsagt ingen permanent løsning, men vet noen av dere her hvor jeg kan få tak i en lengre PCI-express strømkabel?

Lenke til kommentar

Du kan jo høre på Elkjøp, hvis du har en butikk i nærheten av der du bor. De har faktisk en del kabler der, i allefall i Hamar.

 

Bruker du overgangen Simalarion nevner, bør det være en smal sak å få tak i en forlengelseskabel for standard Molex, eksempelvis kan du jo kjøpe deg en y-kabel for å få ledningen litt lengre.

Lenke til kommentar

Nja, jeg mistenker at denslags blir litt for "sært" for elkjøp (men det kan jo hende de har en for alt jeg vet).

 

Men har du ikke en overgang fra molex (standard strømkontakt/drevkontakt) til "PCI-express 6Pin connector" du kan bruke? Det fulgte en med sammen med skjermkortet mitt i allefall (eller var det sammen med hovedkortet kanskje?). Har du en slik overgang, kan du gjøre som jeg foreslo tidligere, dvs kjøpe en standard molex y-kabel på elkjøp, og bruke den som en forlenger.

 

En slik som dette, for eksempel.

Lenke til kommentar

Det skall følge med, tenkte på en forelger eller at du evnt brukte overgangen, da burdet det jo bli langt nokk?

 

Du har 6 pin som fulgte med kortet som du kobler på 2 stk 4 pin fra psu og dette er for kort?

 

edit

 

ahh du har 6pin fra psu, ok - de har ikke en slik på microplex, jeg så etter så da vet jeg ikke

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Ja ja sitter her å leker litt jeg sim...........

 

Overklocka 3 % og fikk hele 700 mer i 05.... wow :D

 

Så lite og så mye egentlig :dribble:

 

http://service.futuremark.com/compare?3dm05=1539740

 

Hvis dere vill inn å kikke :w00t:

 

Her tror jeg det ligger et meget høye overklockings egenskaper :!:

 

Tok like godt en 03 test oxo om dere vill kikke :D

 

http://service.futuremark.com/compare?2k3=4461257

Endret av Nightmare[NAF]
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...