Gå til innhold

For oss som kjøpte 7800gtx 512 xxx xfx

simalarion

Anbefalte innlegg

The 7800GTX 512MB will probably never reach its MSRP of mere $649, since there are more than several thousand people around the world willing to shelve 1400 dollars or euros to get the two boards working in SLI. To that number, add around 20.000 people who want to buy a single board and it sure that original plan of 4K boards a week won't be satisfied. People want to buy the board like there's no tomorrow, since it shows more juice than Xbox 360, smoothly running Need for Speed: Most Wanted in 1920x1200 with AntiAliasing and Anisotropic Filtering switched on, while 48-pipeline Xenos barely makes required amount of FPS in 1280x720 with 4xAA. And the required number isn't 60, fo

Haha likte det med "show more juice than x360" :D

Link

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kunne tenke meg at du syntes det var tåpelig ;) i motsetning til oss som har kortet som syntes slik info er ganske morsomt

Edit: Cod 2 ruller som en drømm på min pc på 1600 med alt på max, men nå kan man jo aldrig vite på hvilken setting slike tester er gjort på heller

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Jeg lurer på hvor lenge det her blir toppen av tronen jeg)?Lurer på om jeg skal kjøpe det her, eller point of view utgaven, etter nyttår. Er det noen andre "store" grafikkort rett rundt hjørnet, som vil slå det her? Ekstremt fristende å kjøpe det her, sammen med ny pc, spesielt siden jeg sitter på ati radeon 9600 nå :lol:

Lenke til kommentar
Jeg lurer på hvor lenge det her blir toppen av tronen jeg)?Lurer på om jeg skal kjøpe det her, eller point of view utgaven, etter nyttår. Er det noen andre "store" grafikkort rett rundt hjørnet, som vil slå det her? Ekstremt fristende å kjøpe det her, sammen med ny pc, spesielt siden jeg sitter på ati radeon 9600 nå :lol:

5244337[/snapback]

det er jo på papiret ikke så veldig mye bedre enn 1800XT scorer vel bare 300 3d maks mere enn det, så det er vel en formalitet:) men det råeste er vel det råeste... uansett tror det kan være lurt og vente på r580 som er lovet tidlig i 2006, ihvertfall til man ser om det kommer et kort da eller en papirlansering.

Lenke til kommentar
Og hvis dere vil ha det litt morro, så kan dere lese ATi sin PR-avdelig sitt svar på 7800GTX 512Mb...  :D

Når resten av selskapet ikke klarer å levere kan jo ikke de gi opp!  :p

http://www.techpowerup.com/reviews/ATI/NVDesperate

5204085[/snapback]

Jeg stiller meg ganske skeptisk til at denne presentasjonen faktisk er laget av ATI. Det er ikke oppgitt noen kilder eller referanser, og måten presentasjonen er laget på minner mer om en spøk laget på gutterommet enn en seriøs presentasjon fra ATIs side.

Jeg er faktisk forbauset over hvor mange som tilsynelatende sluker denne presentasjonen rått, uten å stille seg noenlunde kritisk til hvorvidt den er fabrikert eller ei. Det at TechPowerUp! unnlater å oppgi kilder, det at presentasjonens design og utforming virker amatørmessig, og det at presentasjonen er blottet for ATIs offisielle logoer og annen 'juridisk' tekst som er vanlig for slike presentasjoner, gjør meg svært skeptisk (en kan jo lure på om TPU har laget denne presentasjonen selv som en spøk på bekostning av ATI).

Jeg vil påpeke at jeg heller ikke er noen ATI fanboy (jeg bruker nVidia-kort), hvilket ikke har noe med saken å gjøre uansett. Hvis presentasjonen mot all formodning kommer fra ATI så er det ihvertfall noen av de dummeste 'PR-fremstøtene' jeg har sett.

Lenke til kommentar

5244337[/snapback]

det er jo på papiret ikke så veldig mye bedre enn 1800XT scorer vel bare 300 3d maks mere enn det, så det er vel en formalitet:) men det råeste er vel det råeste... uansett tror det kan være lurt og vente på r580 som er lovet tidlig i 2006, ihvertfall til man ser om det kommer et kort da eller en papirlansering.

5244442[/snapback]

Vel, det knuser fortsatt x1800xt ganske greit i de fleste spill. Bare se på det her feks:

http://graphics.tomshardware.com/graphic/2...gtx_512-09.html

Lenke til kommentar

Er det noen som vet hvor mange cm denne kjøleribben stikker ut(høyden ut ifra kortet) i bakkant på kortet? Hørte det var 23.5 cm langt, men har en CPU kjøler som står ganske nærme i bakkant. Er litt usikker på om det går...

post-83598-1133765762_thumb.jpg

Hvis dette er et problem så funker det kanskje med 256MB versjonen istedenfor? Virker som kjøreribben ikke går så langt bak på kortet der

post-83598-1133766014_thumb.jpg

Endret av Milzit
Lenke til kommentar
cpu står jo bak kortet i samtlige tilfeller jeg har vært borti, kjøle løsningen er ganske høy i forhold til 7800gtx, jeg har desverre ikke målt men du får jo en god ide ut ifra bilder, kan godt måle senere om dette er viktig for deg?

5253894[/snapback]

Du mener 512MB er høy i forhold til 256MB versjonen? Hvis du hadde mulighet hadde det vært kjempefint :D Hvis den blir før høy spørs det om det ikke blir 256MB versjon istedenfor, men skulle gjerne hatt 512MB. Hvis ikke må det bli ny PC også..hehe..hadde håpet å sluppet det. Det bilde jeg la inn i meldingen er det beste jeg har funnet litt vanskelig å danne seg inntrykk av hvor stort det er.. Har en idotisk plastisk sak på CPU cooleren.. :(

Lenke til kommentar

Jeg fikk mitt POV 7800GTX 512MB på fredag, og fikk koblet det opp og testet det litt i helgen. Jeg er storfornøyd med kortet så langt i allefall. :thumbup:

Litt av en ytelsesøkning i F.E.A.R forresten: Før hadde jeg X800XT PE, og med samme prosessor som nå (AMD 3500+) fikk jeg svimlende 16 fps (average fps) i 1280x1024 med alt på maks og 4xAA (vsync off). Med samme innstillinger på 7800GTX 512 får jeg nå 51 fps.

Det får man vel kalle en merkbar økning. :p

Endret av Juke
Lenke til kommentar
Jeg fikk mitt POV 7800GTX 512MB på fredag, og fikk koblet det opp og testet det litt i helgen. Jeg er storfornøyd med kortet så langt i allefall. :thumbup:

Litt av en ytelsesøkning i F.E.A.R forresten: Før hadde jeg X800XT PE, og med samme prosessor som nå (AMD 3500+) fikk jeg svimlende 16 fps (average fps) i 1280x1024 med alt på maks og 4xAA (vsync off). Med samme innstillinger på 7800GTX 512 får jeg nå 51 fps.

Det får man vel kalle en merkbar økning. :p

5254203[/snapback]

Hva om du klokker CPUen din en smule da :p

Lenke til kommentar
Hva om du klokker CPUen din en smule da :p

5254222[/snapback]

Joda, jeg skal prøve det også. Men jeg har veldig begrensede kunnskaper om overklokking for øyeblikket, så jeg tror jeg bør lese litt på forumet her om hvordan man bør gå frem først. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...