Gå til innhold

For oss som kjøpte 7800gtx 512 xxx xfx

simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ha da fikk jeg makset cpu igjen. Så får vi se :)

Edit

Når cas latency var flyttet til 2 måtte jeg klokke ned cpu til 2300 - fikk dårligere score. Så skrudde jeg ned minne til 166 med 2 cas latency å kunne skru cpu på fult igjen og fikk da Samme scoren som før.

Tidligere haddet jeg skrudd opp minne til 233 på 2.5 3 - 3- 6 og cpu på 2500, noe som gir en økning på ca 500 i 05 i forhold til u-klokket minne samt cpu.

For å få stock scoren til 7800gtx 512 må jeg med andre ord skaffe meg kraftigere cpu, men er rimlig nærme hehe

Dette var moro gitt :w00t:

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
ha da fikk jeg makset cpu igjen. Så får vi se  :)

5170440[/snapback]

hva mener du med max....? 2,5? 2,7? du skal strengt tatt klare 2,5 i 24/7 klokk... hvis ikke er du ganske så uheldig...

den skled helt ut denne tråden,... blir vel snart flytta til " overklokking av cu" :p

5170482[/snapback]

Jeg tror at han gikk for rådet mitt 240x11, det vil si nesten 2.65 ghz :cool:

Lenke til kommentar

Foreste cpu står nå på

222 *11 - 2500 mhz -

hehe knotinga i bios gjordet at klokken ikke var riktig, nå er den 1

jeg prøvdet nå å klokke ned minne til 166 på 2.5 og klokke opp cpu 240*11 - da måtte cmos på banen igjen.

Edit

Dette er ikke offtopic egentlig (som nevnt) handler om å få mest mulig ut av 7800gtx kortet, siden det er annet spec som er flaske hals

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

hmm nei den ønsker ikke gå høyre, det fryser i 05 med en gang, men jeg rekker å se at fps er høyre.

hva haddet du minne på når du brukte 240?

cpuen ligger på 38 grader på 222*11 så jeg forstår ikke hvorvor den nekter å gå høyere

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Jeg kjørte minnene på 2.5.3.3.6, men jeg har overklokkingsram, De skal klare 250 mhz ved 2.5.3.3.6. Men det har jeg ikke prøvd ennå. Kjørte det ikke så lenge, kjørte par tester så klokka jeg ned igjen. Vil ikke stresse cpu'en min for mye heller.

230x11 har jeg kjørt til vanlig. Men etter at systemet krasja etter reininstallasjon, bruker jeg 220x11 nå. Er liksom ikke vits å klokke mer, x800xt pe klarer ikke å utnytte cpu'en hvis jeg klokker for mye. Men hvis jeg skaffer meg 7800gtx, så skal jeg kjøre den på 240x11. Men du vet at jeg bruker vannkjøling ikke sant?

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...