Gå til innhold

Den første anmeldelsen av PGR3...

Mr_Snuffles

Anbefalte innlegg

PAL har noenlunde bedre oppløsning men forskjellen er minimal.

Det som da er verre er at spillet vil være 25fps istedenfor 30 (som også er meget skuffende, det burde vært 60fps som nesten alle bilspill er i dag) og da vil det faktisk hakke så ille at det blir nesten ikke spillbart.

5178286[/snapback]

Der tar du feil. Anmelderen sier at spillet aldri dupper under 30 fps.

Spillet kjører også helt glatt over Xbox Live også

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som da er verre er at spillet vil være 25fps istedenfor 30 (som også er meget skuffende, det burde vært 60fps som nesten alle bilspill er i dag) og da vil det faktisk hakke så ille at det blir nesten ikke spillbart.

5178286[/snapback]

5178316[/snapback]

30fps blir 25fps i PAL. 60fps blir 50 i PAL. Så hvis man spiller PGR3 i PAL er det 25fps.

Dette er standarder, ikke mulig for et spill å kjøre i 30fps i PAL. Trodde du visste såpass Crockett.

Lenke til kommentar
Så på gamespot sin videoreview og ble både skuffa og glad.

Skuffet: Graffikken så ikke så bra ut som jeg hadde håpet, spesielt in-car view.greit nok at det var low res review, men man får et pekepinn..

Glad: Kjøringen så mye bedre ut enn det jeg trodde den skulle være!! Fartfølelsen så en del bedre ut enn på andre videoer jeg har sett, og det så litt ut som det skulle være mulig å legge noen reale breierser hvis man ville.

Så det blir nok ikke noe avbestilling av dette nei! :p

5178243[/snapback]

Nå har jeg lest så mange forhåndsomtaler og omtaler av PGR3 at jeg ikke husker hvor jeg leste og/eller så dette, men det ble sagt at PGR3 var det første spille hvor det in-car view virkelig var det å foretrekke. Samt at det var veldig imponerende. Og Ikke bare kunne man se lysene fra bilene bak bli reflektert i speilene, men også gi rikitig gjenskinn i din egen frontrute.

Lest flere steder at in-car view er imponerende. Så.. vi får vente å se.

Dr.Peedee

Lenke til kommentar

5178286[/snapback]

5178316[/snapback]

30fps blir 25fps i PAL. 60fps blir 50 i PAL. Så hvis man spiller PGR3 i PAL er det 25fps.

Dette er standarder, ikke mulig for et spill å kjøre i 30fps i PAL. Trodde du visste såpass Crockett.

5178352[/snapback]

Hmm du vet at spillet kan kjøres i 60hz også her i Europa? Dermed 30fps?

Trodde du visste såpass Fedorov

Lenke til kommentar

5178286[/snapback]

5178316[/snapback]

5178352[/snapback]

5178422[/snapback]

Jo selfølgelig. Derfor sa jeg det i min forrige post som du quotet, angående PGR2.

Ihvertfall på XBox kunne man det. Ikke bekreftet at det går på XBox 360, men går utifra det.

Men da mister man jo den lille bedre oppløsningen som PAL har, som jo var argumentet til folk her.

Lenke til kommentar

5178286[/snapback]

5178316[/snapback]

5178352[/snapback]

5178422[/snapback]

Jo selfølgelig. Derfor sa jeg det i min forrige post som du quotet, angående PGR2.

Ihvertfall på XBox kunne man det. Ikke bekreftet at det går på XBox 360, men går utifra det.

Men da mister man jo den lille bedre oppløsningen som PAL har, som jo var argumentet til folk her.

5178455[/snapback]

Det vil ikke ha noe å si på HDtv

Lenke til kommentar

5178286[/snapback]

5178316[/snapback]

5178352[/snapback]

Jeg må ærlig innrømme at jeg blir litt forvirret innimellom. Hvorfor blir 30 fps til 25 fps på en PAL TV? Ja, jeg er klar over at et PAL signal oppdaterer hele frames i 25 per sek. og NSTC i 29 komma ett eller anna = 30 hele frames i sekundet. Ville man ikke da på en vanlig interlaced TV (non-HDTV) da ved en slik tenkning aldri få mere enn 25 evt. 30 hele frames i sekundet da, uansett om det skryter på seg 60 fps i spillet? Jeg mener, TV'n viser jo uansett ikke mere enn 25(30) hele frames i PAL(NSTC) fram på den skjermen vi titter på?

Er ikke Forza motorsport 30fps (eller 25 hvis du tenker på den måten)? Har kjørt det litt, men kan ikke akkurat si at jeg tenkte noe på hvorvidt det var 30 eller 60 fps. I reviewene så har jeg lest at fartsfølelsen skal være god i PGR3.

Men men.. jeg er flysimulator freak og synes alt over 20-21 fps (steady) er bra. :D Så, jeg blir nok fornøyd uansett.

Dr.Peedee

Lenke til kommentar

5178286[/snapback]

5178316[/snapback]

5178352[/snapback]

5178422[/snapback]

5178455[/snapback]

Det vil ikke ha noe å si på HDtv

5178465[/snapback]

Nei, men poenget her var jo normal TV.

Lenke til kommentar

5178455[/snapback]

Nei man gjør ikke det; stort sett alle TV'er som er mindre enn 5-6 år gamle kan kjøre PAL-60. Og det er det som er optionen i både Xbox og Xbox 360 - man skrur IKKE over til NTSC når man velger 60Hz. Man beholder PAL-oppløsningen og beholder 30fps.

Alle som har sammenlignet PAL og NTSC vet at det ikke er snakk om bare en bitteliten forskjell. Det er ca 25% flere linjer i et PAL-bilde enn i et NTSC bilde. Og det er igjen 25% flere linjer i 720 (HDTV) enn det er i PAL. Med andre ord så er forskjellen fra NTSC til HDTV betydelig større enn forskjellen mellom PAL og HDTV. Dermed vil også grafikk som nedskaleres til PAL se merkbart bedre ut enn nedskalering til NTSC.

Endret av Doogle
Lenke til kommentar

5178455[/snapback]

Nei man gjør ikke det; stort sett alle TV'er som er mindre enn 5-6 år gamle kan kjøre PAL-60. Og det er det som er optionen i både Xbox og Xbox 360 - man skrur IKKE over til NTSC når man velger 60Hz. Man beholder PAL-oppløsningen og beholder 30fps.

5179204[/snapback]

Stemmer ikke helt. Den beholder ikke PAL oppløsningen ved 60hz, det er rimelig tydelig når man tester spill i begge modusene.

Det PAL 60 på Xbox gjør derimot er beholde PAL farge enkodingen, noe som gjør at man får farger på PAL tver også i 60z uten RGB scart, og ikke svart hvitt som er vanlig med 60hz NTSC på PS2 f.eks.

Lenke til kommentar
Slik ser spillet ut på en vanlig ikke-HD-tv i stuen.

Jeg synes nå det er pent der også jeg, og klart det har mer å by på billedmessig enn forgjengerne.

Konklusjonen blir jo at man ikke trenger en HD-tv for å få en smak av nextgen.

40691320051117_005509_7_big.jpg

Bare husk å legge noen kroner i en RGB-scart.

5169094[/snapback]

Og her er PGR2.

PGR2-208.jpg

Hadde ikke trodd forskjellen skulle være så liten.

Veldig overraskende. Og PGR3 er jo fortsatt bare 30fps så det vil ikke flyte noe bedre enn hva PGR2 gjorde heller... :( Usj.

så ringen i aksjon på gamespot og må si banen så bra ut, men skikkelig banefølelse (bakker, svinger, langt syn fremover osv)..noen som vet hvordan denne banen er i pgr2?

Den er den samme. Klart beste delen av PGR2. Etter ta jeg rundet PGR2 spilte jeg omtrent bare den banen.

5169538[/snapback]

Den grafikken der er jo bare helt PS1 :!:

Hvis man må ha HD TV for at man skal knapt merke forskjell fra Xbox til Xbox 360, Så er det noen i et bygg kalt Microsoft som har en stor bajs på leggen akuratt nå. :innocent:

Lenke til kommentar
Det PAL 60 på Xbox gjør derimot er beholde PAL farge enkodingen, noe som gjør at man får farger på PAL tver også i 60z uten RGB scart, og ikke svart hvitt som er vanlig med 60hz NTSC på PS2 f.eks.

5179444[/snapback]

Jammen har du rett :blush:

Det er selvfølgelig fargegreiene som er hovedpoenget med PAL60 - jeg tenkte som så at det var veldig merkelig å ikke kalle det NTSC (istedet for PAL60) hvis det ikke beholdt PAL-oppløsningen.

Lenke til kommentar
Hvis man må ha HD TV for at man skal knapt merke forskjell fra Xbox til Xbox 360, Så er det noen i et bygg kalt Microsoft som har en stor bajs på leggen akuratt nå. :innocent:

5184203[/snapback]

Da bør nok alle nextgen-hardware-produsenter skaffe seg pampers med en gang - dette er jo tilfelle for all all nextgen-hardware/software; både PS3, Xbox 360, HD-DVD og Blu-Ray er jo primært siktet inn mot HD-oppløsninger og vil selvfølgelig ikke utnytte sitt fulle potensiale på en vanlig TV.

Det er ikke dermed sagt at det ikke virker eller at det er dårligere enn dagens standard hvis det brukes på en vanlig TV, for det er det ikke. Du bør sjekke synet hvis du ikke ser en merkbar forskjell på de to bildene ovenfor.

Endret av Doogle
Lenke til kommentar

PAL60 er det samme som NTSC. De fleste tv'r takler ntsc nogenlunde bra. NTSC er 60 Hz.

Min tv tar PAL 50 Hz progressivt, og NTSC 60 Hz progressivt, og PAL 100 Hz interlaced.

Når jeg velger PAL 60 på xboxen så går min tv i NTSC 60 Hz progressivt modus - og den er låst på ntsc. Så egentlig er PAL 60 NTSC.

Gleder meg så sinnsykt å kjøre Progressive Scan 60 Hz åp min 43" i RGB kvalitet dere! Med innebygd DTS, Dolby Surround 5.1 - dekoder.

Lenke til kommentar
Jeg bare håper det er mulig å bytte hansker.

Da jeg prøvde den tidlige demoen var det noen grelle gule hansker.

Har sett noen gameplayvideoer på nettet hvor det er hansker uten det gule på. De så vel mer grå og sort ut.

De gule hanskene er skikkelig stygge.

5178467[/snapback]

Haha, så bra. Men gule hansker kan jo som kjent ødelegge kjøreopplevelsen. :p

Endret av kvork
Lenke til kommentar
Dette spillet må jo handles inn etter hvert. Har brukt en del timer på PGR 2, som jeg synes er det beste bilspillet til nå. Å ikke kjøpe PGR 3 ville jo bare være dumt :)

5188439[/snapback]

Ikke prøvd Rallisport Challenge 2 ?

5189082[/snapback]

Joda. Har Rallisport Challange 2 også i samlingen ;) Synes dog PGR2 er et bedre og mer gjennomført spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...