AvIOn Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Jeg har lyst å se 2 bilder av samme scenen fra Retail-versjonen av spillet. 1 bilde av spillet på HD-tv og ett bilde fra en vanlig Widescreen non-HD Men så er det jo det at bilder kan lyge, både på godt og vondt. Så det beste hadde vært å sett to filmer opp mot hverandre. eller rett og slett bare testa spillene opp mot hverandre på både HD-tv og vanlig widescreen. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Jeg har lyst å se 2 bilder av samme scenen fra Retail-versjonen av spillet. 1 bilde av spillet på HD-tv og ett bilde fra en vanlig Widescreen non-HD Men så er det jo det at bilder kan lyge, både på godt og vondt. Så det beste hadde vært å sett to filmer opp mot hverandre. eller rett og slett bare testa spillene opp mot hverandre på både HD-tv og vanlig widescreen. 5170391[/snapback] Akkurat det du sier der hade vert en fin idè Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Her kan dere se litt på forskjeller i bildet ved bruk av de forskjellige kabeltypene. Synd av vi ikke får se RGB-scart, men det er jo et europerisk fenomen. http://www.gamespot.com/features/6139690/index.html Lenke til kommentar
Doogle Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 (endret) Jeg har lyst å se 2 bilder av samme scenen fra Retail-versjonen av spillet. 1 bilde av spillet på HD-tv og ett bilde fra en vanlig Widescreen non-HD5170391[/snapback] Jepp, det hadde vært ok - men husk at TV-systemet i Europa har merkbart høyere oppløsning enn i USA (de har jo kun 480 linjer) , så en europeisk test hadde vært mye mer relevant for oss her i landet. Men det er jo vanskelig å simulere noe sånt i et stillbilde; på TV så blir jo bildet mye mer 'fuzzy', noe som gjør at et bilde på TV bestandig vil oppfattes som 'bedre' enn om man presenterer samme bilde på en PC-skjerm. Endret 18. november 2005 av Doogle Lenke til kommentar
Fedorov Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Stemmer det vi ser på bildene på første side, - Standard definition TVs make PGR3 look almost exactly like PGR2. Tragisk. Så har man ikke HDTV så ser jeg ikke poenget med å kjøpe spillet. http://www.gamedaily.com/xbox360/xbox360hu...&article_id=961 Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Noen som har sett video review av PGR hos Gamespot? Han som anmelder det hos Gamespot mener PGR3 er det best launch spillet til Xbox360 og i videon skryter han det helt opp i skyene. Slutt karatker totalt er 8.8 hos gamespot. Men for meg er det viktigste det han sier i videon. Virker veldig imponerende. Jeg har ikke spilt PGR1 PGR2, men skal definitivt plukke opp PGR3. Link til Gamespot review av PGR 3 Dr.Peedee Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Stemmer det vi ser på bildene på første side, - Standard definition TVs make PGR3 look almost exactly like PGR2. Tragisk. Så har man ikke HDTV så ser jeg ikke poenget med å kjøpe spillet. Ser du ikke forskjellen på bildene. Ser du ikke hvor mye mer detaljer og smooth asfalten er på NextGen. Bilen skinner og er glossy. Sammenlign de flotte detaljerte palmetrærne med de tynne pistrete pixel-bladene på trærne under. Det vil si, med vanlig tv er det allerede en merkbart god forskjell. Ved bruk av HDTV vil man få enda mer ut av grafikken. Lenke til kommentar
Agres Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Synes folk er veldige flinke til å uttale seg om et spill de ikke har spilt Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Mulig jeg har oversett noe, men det jeg leser her er uttalelser basert på hva de har sett av spillets filmer, screenshots og anmeldelser. Trodde det var det denne tråden handlet om, og da forstår jeg ikke hva du mener. Dr.Peedee Lenke til kommentar
MattMan Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Gamespot digger PGR3 i alle fall Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Stemmer det vi ser på bildene på første side, - Standard definition TVs make PGR3 look almost exactly like PGR2. Tragisk. Så har man ikke HDTV så ser jeg ikke poenget med å kjøpe spillet. http://www.gamedaily.com/xbox360/xbox360hu...&article_id=961 5175381[/snapback] har man ikke hdtv så ser du vel heller ikke poenget i å kjøpe konsollen tenker jeg. hdtv er fremtiden, flere og flere skaffer seg det, og det å disse spillet pga de ikke la all vekten på å få det til å se ferdamt bra ut i 576i ser jeg ikke vitsen i. Lenke til kommentar
runjohan Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 bra for meg at jeg ikke har spilt noen i den serien. Lenke til kommentar
Doogle Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 (endret) Stemmer det vi ser på bildene på første side, - Standard definition TVs make PGR3 look almost exactly like PGR2. Tragisk. Så har man ikke HDTV så ser jeg ikke poenget med å kjøpe spillet. http://www.gamedaily.com/xbox360/xbox360hu...&article_id=961 5175381[/snapback] Gamespot derimot sier: Of course, these gorgeous graphics require an HD setup to get the most out of them, though we were pleasantly surprised to see that even on a normal television, the game still retained a good deal of its visual splendor. Og husk at Gamespot er en USA-basert side der de som standard har kun 480 linjer på sin TV - merkbart dårligere enn i Europa med andre ord. Avstanden fra 575->720 (PAL->HD-varianten som 360 rendrer i) er betydelig mindre enn 480->720 (NTSC->HD-oppløsningen som 360 rendrer i). For å leke litt grovt med tall og relatere det til PC så blir nedskaleringen fra 720 -> 480 omtrent som forskjellen mellom å spille i 1024x768 eller 640x480 på PC. Forskjellen mellom 720 -> 575 derimot er omtrent som forskjellen mellom 1024x768 og 800x600. Fremdeles en forskjell, men betydelig bedre enn oppløsningen som er et hakk under. Og igjen; husk at TV'er ikke er sylskarpe, så fyller du en skarp PC-skjerm med et TV-bilde så vil det se elendig ut i forhold til hvordan det ser ut på TVen. Endret 19. november 2005 av Doogle Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Stemmer det vi ser på bildene på første side, - Standard definition TVs make PGR3 look almost exactly like PGR2. Tragisk. Så har man ikke HDTV så ser jeg ikke poenget med å kjøpe spillet. http://www.gamedaily.com/xbox360/xbox360hu...&article_id=961 5175381[/snapback] Gamespot derimot sier: Of course, these gorgeous graphics require an HD setup to get the most out of them, though we were pleasantly surprised to see that even on a normal television, the game still retained a good deal of its visual splendor. Og husk at Gamespot er en USA-basert side der de som standard har kun 480 linjer på sin TV - merkbart dårligere enn i Europa med andre ord. Avstanden fra 575->720 (PAL->HD-varianten som 360 rendrer i) er betydelig mindre enn 480->720 (NTSC->HD-oppløsningen som 360 rendrer i). For å leke litt grovt med tall og relatere det til PC så blir nedskaleringen fra 720 -> 480 omtrent som forskjellen mellom å spille i 1024x768 eller 640x480 på PC. Forskjellen mellom 720 -> 575 derimot er omtrent som forskjellen mellom 1024x768 og 800x600. Fremdeles en forskjell, men betydelig bedre enn oppløsningen som er et hakk under. Og igjen; husk at TV'er ikke er sylskarpe, så fyller du en skarp PC-skjerm med et TV-bilde så vil det se elendig ut i forhold til hvordan det ser ut på TVen. 5176180[/snapback] Bør bli bedre på europeisk standard, ja. Men jeg forstår ikke regnestykket ditt. 720p har oppløsning: 1280x720 =921.600 pixler NSTC (amerikansk) 720x480 = 345.600 pixler PAL (europeisk) 720x576 = 414.720 pixler Så litt usikker på hvor du tar inn 1024x768 inn i bildet som en slags 720p når det vittelig er 1280x720. Forskjellen mellom NSTC og PAL er der, men ikke så stor som du skriver, og PAL er ikke så veldig mye nærmere 720p heller. Kort sagt jeg forstår ikke regnestykket ditt der du gir 720p lavere oppløsning enn det egentlig har, amerikansk lavere enn det egentlig har og europeisk høyere oppløsning enn det egentlig har. Blir ikke da sammenligningen feil ? Dr.Peedee Lenke til kommentar
Doogle Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 (endret) Det gikk nok litt kjapt; jeg så på forholdstallene imellom de ulike oppløsningene for å relatere det til forskjeller i PC-verdenen (kun utgangspunkt i antall linjer/horisontal oppløsning siden en normal TV rent teknisk ikke har et eksakt antall punkter i bredden) - slik: 'TV-tall' 720 / 576 = 1,25 720 / 480 = 1,5 'PC-tall' 768 / 600 = 1,28 768 / 480 = 1,6 Som du ser så er størrelsesforholdet horisontalt mellom 720->576 omtrent som mellom 768->600 (altså forskjellen mellom 1024x768 og 800x600 på PC) , og med litt godvilje er forholdet mellom 720->480 i nærheten av det samme som mellom 768->480 (altså forskjellen mellom 1024x768 og 640x480 på PC) Endret 19. november 2005 av Doogle Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Det her begynner å skli over i en HD vs SD tråd. Vi har virkelig rikelig nok av disse, på dette forumet, enkelte som er dedikert til akkurat det så fortsett der og hold denne tråden på topic. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Doogle, jeg er veldig for dette med litt godvilje Crockett - er enig. Beklager, jeg husket ikke hvilkent tråd jeg postet i. La oss komme oss tilbake til PGR 3. Jeg har lest to nye reviews av PGR3. Next level Gaming sier "Project Gotham 3 is the best overall racing game I've seen" og gir det karakter 95%. NextLevel gaming link TeamXbox gir det 9.4. Ikke dårlig det heller. TeamXbox review Dr.Peedee Lenke til kommentar
glx-rider Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Så på gamespot sin videoreview og ble både skuffa og glad. Skuffet: Graffikken så ikke så bra ut som jeg hadde håpet, spesielt in-car view.greit nok at det var low res review, men man får et pekepinn.. Glad: Kjøringen så mye bedre ut enn det jeg trodde den skulle være!! Fartfølelsen så en del bedre ut enn på andre videoer jeg har sett, og det så litt ut som det skulle være mulig å legge noen reale breierser hvis man ville. Så det blir nok ikke noe avbestilling av dette nei! Lenke til kommentar
Fedorov Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 (endret) PAL har noenlunde bedre oppløsning men forskjellen er minimal. Det som da er verre er at spillet vil være 25fps istedenfor 30 (som også er meget skuffende, det burde vært 60fps som nesten alle bilspill er i dag) og da vil det faktisk hakke så ille at det blir nesten ikke spillbart. Bare prøv PGR2 i både 50hz og 60hz og forskjellen er faktisk ganske stor. Endret 19. november 2005 av Fedorov Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Så på gamespot sin videoreview og ble både skuffa og glad. Skuffet: Graffikken så ikke så bra ut som jeg hadde håpet, spesielt in-car view.greit nok at det var low res review, men man får et pekepinn.. Glad: Kjøringen så mye bedre ut enn det jeg trodde den skulle være!! Fartfølelsen så en del bedre ut enn på andre videoer jeg har sett, og det så litt ut som det skulle være mulig å legge noen reale breierser hvis man ville. Så det blir nok ikke noe avbestilling av dette nei! 5178243[/snapback] Incar view så ikke så veldig bra ut i videoen på anmeldelsen. Men jeg tror detaljer som at du faktisk nærmest kan se hvilket materiall dashbordet er laget av og slike ting kommer frem når du spillet det på en HDtv. Så ja, jeg har ikke sett noen videoer som presterer å bli så suuuperimponert over incar viewet jeg heller. Men jeg tror det er en av de tingene som kommer virkelig frem når en selv spiller det liksom. Ellers må jeg si grafikken ser helt enorm ut. Det jeg spilte var en tidlig demo, og bare fra de lowres videoene fra gamespot ser det jo masse bedre ut. F.eks hvis du ser langt frem i banen så ser bygningene helt fantastisk ekte ut med lyseffektene, og du får en virkelig bra dybdefølelse av det hele. Gleder meg enormt og tror ja at sjanger for sjanger så blir dette det beste spillet til launch. Selv om jeg gleder meg sinnsykt til Kameo og Condemned så tror jeg ikke de er så suverene i sin egen sjanger som dette spillet tydelig ser ut til å være Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå