loggon Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Jeg fikk smaken på Microsoft Media Center ved å laste ned en 30 dagers test, noen bugs men siden dette var en beta versjon og at det er dokumentert dette er fikset i den Norske 05 versjonen av HjemmePc la Jeg inn en bestilling hos MPX.no. Dette var på Torsdag, lager beholdning var i orden (ikke fjærn lager). På mandag fikk Jeg en telefon fra Mpx.no der (en "Pesene") en representant fortalte at dette kunne de ikke selge uten annen "hardware" da det var en "OM" utgave, overrasket ble Jeg men ikke satt ut og parrerte med at da kunne de slenge med en Nec dvd brenner. Ja! men........ karen sa ikke mer og ble litt stum. Jeg forstod det slik at her måtte det være solgt flere en på lager eller noe i den dur , denne var jo bestilt på Torsdag og nå var det mandag varen burde strengt tatt vært på vei hvis den var på lager ?, men ærlig var han i hverfall . Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 (endret) Jeg tror heller at noen oppdaget denne feilen i ordreplukkinga, men ikke hadde anledning til å kontakte deg før mandag. Dersom du henviser til denne http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=58217, burde du ikke være overrasket at du må kjøpe med en ekstra datakomponent. Det blir litt feil å hinte til at MPX oppgir feil lagerstatus, da du legger inn en ordre de ikke har lov til å sende ut. Endret 15. november 2005 av Ulkesh Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 (endret) Microsoft selger mange av sine operativsystemer til forhandlere som OEM. Når det gjelder Windows, betyr dette at man må kjøpe med hardware som er essensiell for at en PC fungerer. Dette gjelder ikke en DVD-pakke, en joystick eller en skjermkortkjøler, men ting som et optisk drev (DVD-brenner f.eks), en harddisk, et skjermkort, en prosessor, RAM eller faktisk en mus eller et tastatur, da man vanligvis må ha dette for å kunne bruke en PC normalt. Når du bestiller kun en OEM-lisens av XP MCE, bryter du Microsofts reglement, og MPX har derfor et ansvar ovenfor Microsoft til å sørge for at de selger med hardware til denne typen produkt. Spekulasjoner mot MPX at de har "overbooka" lagerstatusen sin på XP MCE blir bare for dumt. Edit: Det skulle være mulig å få med seg dette: Microsoft Windows XP Media Center 2005 OEM Single, Norsk, OEM MÅ KJØPES MED HARDWARE! Endret 15. november 2005 av Playmofetish Lenke til kommentar
Lollapalooza Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Skjønte ikke problemet jeg... hvis du bestiller noe som de ikke kan sende uten at du bestiller noe annet i tillegg, og dette står oppgitt på siden. Kan du vel ikke klage fordi du ikke får varen? Lenke til kommentar
sw1tched Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Tror komplett selger MCE bundlet med tidenes billigste mus nettopp pga. dette: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313524&cks=SER, så da burde det vel gå glatt med en dvd-brenner? Lenke til kommentar
loggon Skrevet 16. november 2005 Forfatter Del Skrevet 16. november 2005 (endret) Hvorfor kan de ikke si at det ikke er lagervare og ikke komme med "svada" da dette var "OM"vare. Pakkseddelnr. Side 1 av 1 Ordre nr. Ordre dato Leveringsbekreftelse Ant. kolli 5 577 119 1 546 270 10.11.2005 1 MPX - Web Distribusjon AS Deres ref. 33293400 Dir.tlf. Best.ref. Faktura til Vår ref. Bet.bet. Lev.dato Lev.måte Servicepakke Postoppkrav Leveres 15.11.2005 Attn. Bestilt av 44 Maria C Varer ut Plukket av 44 Maria C Varer ut Pakket av Søker etter sendinger. Vennligst vent ... Posten Norge AS har registrert følgende sporingsinformasjon om sendingen: Søketidspunkt, dato: 16.11.05, tid: 13:56:28 English Kollinummer: xxxxxxxxxxxxxxxxxx Produkttype: SERVICEPAKKE Vekt: 1,3 kg Volum: Informasjon om sendingen er registrert, men sendingen er ikke innlevert til Posten Du har søkt på sendingsnummer xxxxxxxxxxxxxxxxxx. Dette sendingsnummeret inneholder bare ett kolli. Informasjonen ovenfor er informasjon om dette kolliet. Spørsmål eller synspunkter på tjenesten kan rettes til: Posten Kundeservice på telefon 810 00 710. Endret 16. november 2005 av loggon Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Men herregud da mann, du har ikke lov til å kjøpe en OEM-lisens for seg selv. Som før nevnt av flere her må du kjøpe det sammen med Retail-hardware som ville betydd en betydelig oppgradering i en PC, eller som er nødvendig for at en PC skal fungere. En DVD-brenner skal gå helt fint å kjøpe sammen med en OEM-lisens av Windows, med mindre DVD-brenneren også er OEM, og butikken har fått klar beskjed fra produsenten av DVD-brenneren at denne også kun skal kjøpe sammen med annen Retail-hardware. Prøv å forstå. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Er det flere enn meg som ikke skjønner hva trådstarter egentlig vil frem til her...? Lenke til kommentar
Lollapalooza Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Hvis trådstarter tenker seg litt om, så er det ikke noe MPX har gjort galt. Lenke til kommentar
Ornamental Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Det er da åpenbart at MPX har sitt på det tørre her, mht at MPX ikke ville selge en OEM vare uten at hardware følger med. Hvilke ord er det som er vanskelig å forstå? Microsoft Windows XP Media Center 2005 OEM Single, Norsk, OEMMÅ KJØPES MED HARDWARE! Og om du synes varene er levert sent får du si det i klartekst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå