bebbetufs Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Skal oppgradere minnet mitt fra 2x256. Det er til en AMD 3000+ winchester på et DFI UT nF4 Ultra-D kort. Jeg bruker maskinen mest til spilling og til hjemmekino/DVD med FFDshow. Jeg lurer på hva som gir mest merkbar ytelse for pengene? 1 GB høykvalitetsram med høy MHz og lave timings? Eller vil jeg merke mer til 2GB med litt slakkere timings og lavere MHz? Til spill vil det vel være en fordel med eb GB ekstra, mens til FFDshow er det nesten bare MHz det kommer an på? Jeg kommer selvfølgelig til å klokke maskinen så mye som mulig til jeg når grensen for hva brikkene kan klare, uavhengig av hvilke brikker det er! Takker og bukker på forhånd! Lenke til kommentar
vidarv Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Skal oppgradere minnet mitt fra 2x256. Det er til en AMD 3000+ winchester på et DFI UT nF4 Ultra-D kort. Jeg bruker maskinen mest til spilling og til hjemmekino/DVD med FFDshow. Jeg lurer på hva som gir mest merkbar ytelse for pengene? 1 GB høykvalitetsram med høy MHz og lave timings? Eller vil jeg merke mer til 2GB med litt slakkere timings og lavere MHz? Til spill vil det vel være en fordel med eb GB ekstra, mens til FFDshow er det nesten bare MHz det kommer an på? Jeg kommer selvfølgelig til å klokke maskinen så mye som mulig til jeg når grensen for hva brikkene kan klare, uavhengig av hvilke brikker det er! Takker og bukker på forhånd! 5156937[/snapback] 2gb ram er kjappere en 1gb ram, selv om du har 1gb kjappe ram brikker... Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Spill som Battlefield 2, F.E.A.R, Half Life 2, krever nesten 2GB ram. Battlefield 2 klarer faktisk ikke å kjøre med alt av grafikk instillinger på fullt uten 2GB ram i tillegg! Lenke til kommentar
bebbetufs Skrevet 15. november 2005 Forfatter Del Skrevet 15. november 2005 Ok. Takker for ekstremkjappe svar. Er det noen som har noe å anbefale i 2GB klassen? Desto bedre de klokker desto bedre, men pris er viktigst! Er 2 GB nok til å kvitte seg med virtuelt minne for godt? Lenke til kommentar
Spar Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=15182 - funker ikke disse her da? har de selv, fornøyd, de er meeeget klokkevennlige Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Skal man ha ram til spilling i dag, bør man gå for 2GB. Sånn er det bare! Dessuten er det mere fremtidsrettet. Jeg har selv disse brikkene som er kjappe som f...! Det kan diskuteres om de er noe særlig overklokkingsvennlige, har ikke testet å overklokke dem enda, men det er supre brikker. Når det gjelder overklokking finnes det kanskje brikker som er bedre egnet!? Lenke til kommentar
bebbetufs Skrevet 16. november 2005 Forfatter Del Skrevet 16. november 2005 (endret) Takk for tipsene. Nå har jeg bestilt et sett med Corsair 1240 sticks. Så nå er det bare å krysse fingrene! http://www.itbutikken.no/i/92762/1.htm Endret 16. november 2005 av bebbetufs Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Skal man ha ram til spilling i dag, bør man gå for 2GB. Sånn er det bare! Dessuten er det mere fremtidsrettet. Jeg har selv disse brikkene som er kjappe som f...! Det kan diskuteres om de er noe særlig overklokkingsvennlige, har ikke testet å overklokke dem enda, men det er supre brikker. Når det gjelder overklokking finnes det kanskje brikker som er bedre egnet!? 5157639[/snapback] Crucial Ballistix ser ut til å være veldig bra oc-brikker! Linken din er død? Lenke til kommentar
bebbetufs Skrevet 25. november 2005 Forfatter Del Skrevet 25. november 2005 Har kjøpt meg 2 gig med Corsair XMS CL2 minne. Så nå er jeg godt fornøyd! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå