Gå til innhold

RAM. 1GB stramme timings eller 2GB med slakkere?

bebbetufs

Anbefalte innlegg

Skal oppgradere minnet mitt fra 2x256.

Det er til en AMD 3000+ winchester på et DFI UT nF4 Ultra-D kort.

Jeg bruker maskinen mest til spilling og til hjemmekino/DVD med FFDshow.

Jeg lurer på hva som gir mest merkbar ytelse for pengene?

1 GB høykvalitetsram med høy MHz og lave timings? Eller vil jeg merke mer til 2GB med litt slakkere timings og lavere MHz?

Til spill vil det vel være en fordel med eb GB ekstra, mens til FFDshow er det nesten bare MHz det kommer an på?

Jeg kommer selvfølgelig til å klokke maskinen så mye som mulig til jeg når grensen for hva brikkene kan klare, uavhengig av hvilke brikker det er!

Takker og bukker på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal oppgradere minnet mitt fra 2x256.

Det er til en AMD 3000+ winchester på et DFI UT nF4 Ultra-D kort.

Jeg bruker maskinen mest til spilling og til hjemmekino/DVD med FFDshow.

Jeg lurer på hva som gir mest merkbar ytelse for pengene?

1 GB høykvalitetsram med høy MHz og lave timings? Eller vil jeg merke mer til 2GB med litt slakkere timings og lavere MHz?

Til spill vil det vel være en fordel med eb GB ekstra, mens til FFDshow er det nesten bare MHz det kommer an på?

Jeg kommer selvfølgelig til å klokke maskinen så mye som mulig til jeg når grensen for hva brikkene kan klare, uavhengig av hvilke brikker det er!

Takker og bukker på forhånd!

5156937[/snapback]

2gb ram er kjappere en 1gb ram, selv om du har 1gb kjappe ram brikker...

Lenke til kommentar

Skal man ha ram til spilling i dag, bør man gå for 2GB. Sånn er det bare! Dessuten er det mere fremtidsrettet. Jeg har selv disse brikkene som er kjappe som f...! Det kan diskuteres om de er noe særlig overklokkingsvennlige, har ikke testet å overklokke dem enda, men det er supre brikker. Når det gjelder overklokking finnes det kanskje brikker som er bedre egnet!?

Lenke til kommentar
Skal man ha ram til spilling i dag, bør man gå for 2GB. Sånn er det bare! Dessuten er det mere fremtidsrettet. Jeg har selv disse brikkene som er kjappe som f...! Det kan diskuteres om de er noe særlig overklokkingsvennlige, har ikke testet å overklokke dem enda, men det er supre brikker. Når det gjelder overklokking finnes det kanskje brikker som er bedre egnet!?

5157639[/snapback]

Crucial Ballistix ser ut til å være veldig bra oc-brikker!

Linken din er død?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...