Gå til innhold

Bang for the bucks X1800XT 512 mb vs GTX 512 mb

cybirg

Anbefalte innlegg

Prisen på ATI Radeon X1800XT 512 ligger nå på 4600 kr, mens Nvidia Geforce 7800GTX 512 ligger på 5800 kr.

Når vi holder faktorer som tilgjengelighet utenfor, synes du ytelsesforskjellen er verdt 1200 kr? Er det i hele tatt noe som forsvarer prisforskjellen?

Selv erkjenner jeg at Nvidia har overtaket ifht ytelse, men mener ATI på nåværende tidspunkt gir mest for pengene hvis vi sammenligner disse kortene isolert.

Endret av cybirg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prisen på ATI Radeon X1800XT 512 ligger nå på 4600 kr, mens Nvidia Geforce 7800GTX 512 ligger på 5800 kr.

Når vi holder faktorer som tilgjengelighet utenfor, synes du ytelsesforskjellen er verdt 1200 kr? Er det i hele tatt noe som forsvarer prisforskjellen?

Selv erkjenner jeg at Nvidia har overtaket ifht ytelse, men mener ATI på nåværende tidspunkt gir mest for pengene hvis vi sammenligner disse kortene isolert.

5156834[/snapback]

Ja.. dette ville vært relevant dersom det faktisk var mulig å få XT kortene. Når de er alment tilgjengelig ser vi nok en helt annen pris på GTX 512.

Lenke til kommentar

Forhåpentligvis, det er jo naturlig at Nvidia vil melke markedet så lenge det ikke finnes noe reelt alternativ. PR-jippoet med limited edition tror jeg er for å få solgt GTX 512 til såpass høy pris. Nvidia har ikke en troverdig trussel med limited edition da de vil miste top-end kunder dersom GTX 512 slutter å produseres.

De vil nok senke prisen på GTX 512 når X1800XT 512 kommer i relativt stort kvantum for å holde seg konkurransedyktig i top-end markedet.

Endret av cybirg
Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke helt hva Netshop har fått til her, eller om det er noe jeg har gått veeeeldig glipp av:

Fra denne linken.

- Crossfire- og SLI-ready

5157088[/snapback]

Postet den i feil tråd?

Åpenbart en feil fra netshop...

Endret av cybirg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...